Digitalist Group Oyj

Digitalist järjestää kaksi lasten kesäleiriä helpottaakseen työn ja perheen yhteensovittamista

Jaa
Aiemmin lähetetyssä tiedotteessa Lastenliiton Mia Syysnummen nimessä oli kirjoitusvirhe.

Digitalist Group tarjoaa kesäkuussa henkilöstönsä ja asiakkaidensa henkilöstön lapsille mahdollisuuden osallistua maksuttomalle viikon mittaiselle kesäleirille. Leirillä lapset pääsevät ikätasolleen sopivalla tavalla tutustumaan digitaalisten palveluiden muotoiluun ja kehittämään omaa digitaalista ratkaisua. Leirejä järjestetään kahdella peräkkäisellä viikolla heti koulujen päätyttyä ja muutamia paikkoja avataan myös vähävaraisille lapsille. Leirit toteutetaan yhteistyössä Suomen Asuntomessujen ja Lastenliiton kanssa.

Digitalistilla on viime aikoina pohdittu paljon yrityksen kulttuuria ja arvoja sekä myös sitä, kuinka työntekijöitä voidaan paremmin tukea eri elämäntilanteissa. Pienten koululaisten perheissä koulun pitkä kesäloma asettaa tunnetusti haasteita vanhemmille, joiden pitää sekä hoitaa työt että järjestää lapsille hoitopaikka loman ajaksi. Ajatus kesäleiristä yrityksen omissa tiloissa heräsi toiveesta helpottaa pienten koululaisten vanhempia ja pitää pyörät pyörimässä myös kesällä. Koska yrityksen keskeisiä arvoja ovat asiakkaiden menestyksen edistäminen ja toimintaa ohjaa vahvasti ajatus toisista huolehtimisesta, leirit päätettiin myös avata avainasiakkaiden lapsille sekä muutamille vähävaraisille lapsille, joilla ei ehkä muuten olisi mahdollisuus osallistua kesäleiritoimintaan.

”Leireillä tutustutamme lapset ikätasolle sopivalla tavalla digitaalisten palveluiden muotoiluun. Lapset pääsevät leiriviikon aikana tarttumaan konkreettiseen Asuntomessujen antamaan muotoiluhaasteeseen ja meidän palvelumuotoilun asiantuntijamme ohjaavat heidät läpi samankaltaisen muotoilusprintin, jota käytämme asiakkaidemme kanssa” Stefanie Brandt-Tallqvist Digitalistilta kertoo. ”Leirin lopussa järjestämme vanhemmille illan, jossa lapset pääsevät esittelemään valmista ratkaisuaan” Stefanie jatkaa.

”Tämän vuoden Asuntomessujen teemana on uusin asuminen historiallisessa kasarmimiljöössä. Asuntomessuilla pääsee Kouvolassa tutustumaan erityisen monipuoliseen alueeseen jossa vanha ja uusi kohtaavat. Messujen teemoitetut viikot syventävät näkökulmia asumiseen ja tuomme esimerkiksi kodin ja vapaa-ajan asioita esille messujen ensimmäisellä viikolla, eli harrastusviikolla. Viikon aikana pureudutaan siihen, miten harrastukset vaikuttavat asumisvalintoihin ja miten suomalaiset mieluiten vapaa-aikaansa viettävät”, viestintäpäällikkö Leena Honkajuuri Suomen Asuntomessuilta kertoo. "Kesäleirien palvelumuotoiluhaaste tarjoaa loistavan mahdollisuuden tuoda myös lasten äänet esiin ja antaa lapsille mahdollisuus kehittää heitä miellyttävä ratkaisu helpottamaan harrastamista”, Leena Honkajuuri jatkaa. Leireiltä syntyvää materiaalia tulee olemaan esillä Asuntomessujen harrastusviikolla ensi kesänä.

"Lastenliittolle yhteistyö on todella luonteva koska harrastukset, perheiden tukeminen ja työn ja perheen yhteensovittaminen ovat toimintamme keskiössä", Mia Syysnummi Lastenliitolta toteaa. "Suunnitteella on pitkäjänteinen yhteistyö jonka kautta vastaavaa toimintaa pystyttäisi järjestämään myös jatkossa ja olemme innoissamme saadessamme olla tässä mukana", Syysnummi sanoo.

Leirit järjestetään Digitalistin toimistolla aivan Helsingin keskustassa. Henkilöstön lapset saavat siis viettää päivänsä vanhempansa työpaikalla ja myös asiakkaiden ja kumppaneiden kannalta keskeinen sijainti on ihanteellinen. Aamupäivän aikana leireillä pureudutaan palvelumuotoiluun Digitalistin asiantuntijoiden ja Lastenliiton ohjaajan avulla. Lounaan jälkeen tehdään retkiä Helsingin alueella ja keksitään muuta mukavaa puuhaa yhdessä.  

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Stefanie Brandt-Tallqvist, Digitalist Group, Head of Employee Experience,
stefanie.brandt@digitalistgroup.com, +358 40 576 90 89

Tietoja julkaisijasta

Digitalist Group Oyj
Digitalist Group Oyj
Arkadiankatu 2
00100 Helsinki

http://digitalist.global

Born in the Nordics with teams all over the world, Digitalist is a customer experience innovation consultancy with leading edge capabilities in brand, design, technology and CRM – partnering with our clients from ideas to life.Fuelled by insight and innovation we future proof businesses through the ultimate fusion of high tech and high touch. Working as silo-breakers, we challenge our clients to think beyond their boundaries to capture the opportunities of our era, growing the value between people, businesses and greater society. Because the future is co-created. Digitalist Group Plc is listed on NASDAQ OMX Helsinki Ltd. For more, visit digitalist.global

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digitalist Group Oyj

Digitalist Groupiin kuuluva Grow kehittää tulevaisuuden pakkauksia15.11.2019 14:30:00 EET | Uutinen

Yritykset joutuvat nykyään kohtaamaan kestävän kehityksen vaatimukset aivan uudella tavalla. Jotta järjestelmät, prosessit ja liiketoimintamallit saadaan vastaamaan uusia tarpeita, vaaditaan yhteistyötä yli perinteisten toimialarajojen Digitalist konserniin kuuluva Grow on tarttunut haasteeseen kestävän kehityksen pakkausratkaisujen näkökulmasta ja kokoaa uudenlaisen tiimin kiertotalouden, uusiutuvien materiaalien ja älypakkausten asiantuntijoista kehittämään tulevaisuuden pakkausratkaisuja. Tällä vahvistetaan Grown ja Digitalistin jo ennestään vahvaa osaamista pakkaussuunnittelun alueella. Uudenlainen kokonaisvaltainen lähestyminen pakkaussuunnitteluun Tiimin fokus on suunnitella ja tarkastella pakkausratkaisuja koko tuotteen elinkaaren ajalla sekä sen jälkeen. Tuomalla mukaan kehitysprosessiin kestäviä materiaaleja kuten selluloosaa, sekä digitaalista teknologiaa, joka mahdollistaa älykkäiden ja langattomasti kytkeytyvien pakkausten kehityksen, voidaan luoda pakkausratkaisuja, jotka

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye