Diplomi-insinöörit ja opiskelijat Assemblinin Dipoliexculla

Assemblin järjesti yhteistyössä Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun Automaatio- ja systeemitekniikan alumniyhdistyksen kanssa tutustumiskierroksen Dipolissa Espoon Otaniemessä. Excursio järjestettiin 27. syyskuuta ja sen tavoitteena oli esitellä osallistujille Assemblinia yrityksenä ja tutustuttaa heidät moderneihin rakennusautomaatiojärjestelmiin.

Kuvia Dipoliexcursiolta. Kuvat: Assemblin Oy

Tapahtumapaikaksi valittiin Dipoli, koska siitä tuli juuri valmistuneen peruskorjauksen myötä koko Aalto-yliopiston päärakennus ja Assemblin toteutti peruskorjauksessa rakennuksen rakennusautomaatiojärjestelmän uusimisen.

- Oli mahtavaa päästä esittelemään uusittuja tiloja vanhoille sekä uusille Dipolin käyttäjille, kertoo Assemblinin automaatio-yksikön projektisuunnittelija Ossi Malaska.

Tapahtuma järjestettiin 25 osallistujalle ja kuulijakunta koostui pääosin automaatio- ja systeemitekniikan opiskelijoista sekä jo diplomi-insinööriksi valmistuneista. Meiltä tiloja oli esittelemässä automaation liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen, tekninen johtaja Jarkko Turunen ja projektisuunnittelija Ossi Malaska.

Rakennusautomaatiourakointi
Kari Kumpulainen
kari.kumpulainen@assemblin.fi

Kuvia Dipoliexcursiolta. Kuvat: Assemblin Oy

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi

Yhteistoiminnallisemmat mallit vaativat aitoa ennakkoluulottomuutta ja luottamusta - miten luottamus rakentuu allianssimalleissa?5.12.2017 08:43Tiedote

Rakennusteollisuus on tällä hetkellä suuren myllerryksen keskellä. Media repii otsikoita kustannushaasteista, tehottomuudesta ja epäonnistuneista projekteista. Yhdeksi ratkaisuksi rakennusteollisuuden monimuotoisiin haasteisiin on esitetty entistä yhteistoiminnallisempia toteutusmuotoja kuten esimerkiksi allianssimallia. Allianssin periaatteena on tehdä asiat yhdessä sovitun sopimuskehyksen puitteissa. Tällaisissa malleissa yhtenä tärkeimpänä tukijalkana toimii luottamus. Miten luottamusta voidaan rakentaa allianssimallissa? Mitkä tekijät rakentavat luottamusta ja miten luottamus näkyy tulosviivan alla?