DNA avasi 5G-verkon Jyväskylässä

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Jyväskylään. 5G-palvelut ovat nyt saatavilla muun muassa Jyväskylän keskustassa, Harjulla ja Puistolassa. Jyväskylän 5G-verkkoa laajennetaan myös uusille alueille kesän mittaan.

DNA avasi 5G-verkon Jyväskylässä

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Jyväskylään. Tällä hetkellä DNA:n 5G-palvelut ovat saatavilla Jyväskylän keskustan lisäksi Harjulla, Puistolassa, Lutakossa sekä Seppälän, Tourulan ja Tuohimutkan alueilla.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on edennyt Jyväskylässä suunnitellusti. Tulevina kuukausina laajennamme Jyväskylän 5G-verkkoa entisestään. Teemme jatkuvia investointeja verkkojemme kuuluvuuden ja kapasiteetin parantamiseen. Tällä tavoin huolehdimme osaltamme yhteiskunnan kannalta merkittävän verkkoinfrastruktuurin toimivuudesta ja kehittämisestä, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

Jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä DNA varmistaa yhteyksien toimivuuden ja kapasiteetin riittävyyden. Verkkoa rakennetaan päivittäin eri puolilla Suomea ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.

Lähiaikoina DNA:n 5G-verkko laajenee Kuopioon, Pirkkalaan, Heinolaan, Lahteen, Hämeenlinnaan, Vaasaan, Seinäjoelle ja Lempäälään.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Jyväskylän lisäksi Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Sipoossa, Hyvinkäällä, Turussa, Ruskolla, Raisiossa, Liedossa, Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Raumalla, Porissa, Oulussa ja Raahessa.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA avasi 5G-verkon Jyväskylässä

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.