DNA avasi 5G-verkon Oulussa ja Raahessa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Oulussa ja Raahessa. Oulun 5G-palvelut ovat nyt saatavilla kaupungin keskustan lisäksi muun muassa Oulun yliopiston ja Koskikeskuksen alueilla. Raahen 5G-palvelut ovat puolestaan saatavilla Lehmirannassa, Ollinsaaressa ja Yritysperässä. Oulun 5G-verkkoja laajennetaan myös uusille alueille kesän mittaan.

DNA avasi 5G-verkon Oulussa ja Raahessa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Ouluun ja Raaheen. Tällä hetkellä Oulun 5G-palvelut ovat saatavilla Oulun keskustan lisäksi Martinniemessä, Linnanmaalla, Oulun yliopiston alueella, Koskikeskuksessa, Pikisaaressa,Kellossa, Pöllönperässä ja Lopakassa. Raahessa 5G-palvelut ovat puolestaan saatavilla Lehmirannassa, Ollinsaaressa ja Yritysperässä.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on edennyt Oulun seudulla suunnitelmien mukaan. Kesän myötä laajennamme Oulun 5G-verkkoa entisestään. Investoimme jatkuvasti verkkojemme kuuluvuuden ja kapasiteetin parantamiseen. Näin huolehdimme osaltamme yhteiskunnan kannalta merkittävän verkkoinfrastruktuurin toimivuudesta ja kehittämisestä, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

DNA varmistaa yhteyksien toimivuuden ja kapasiteetin riittävyyden jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä. Verkkoa rakennetaan edelleen päivittäin eri puolilla Suomea ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.

Lähiaikoina DNA:n 5G-verkko laajenee Jyväskylään, Kuopioon, Pirkkalaan, Heinolaan, Lahteen, Hämeenlinnaan, Vaasaan, Seinäjoelle ja Lempäälään.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Oulun ja Raahen lisäksi Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Sipoossa, Hyvinkäällä, Turussa, Ruskolla, Raisiossa, Liedossa, Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Raumalla ja Porissa.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA avasi 5G-verkon Oulussa ja Raahessa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.