DNA jatkaa SOS-Lapsikylän pääyhteistyökumppanina

Lastensuojelujärjestö SOS-Lapsikylä ja DNA Oyj ovat sopineet jo vuosia jatkuneen yhteistyön jatkamisesta. DNA tukee järjestöä sekä rahallisesti että toimipisteiden tietoliikenneyhteyksillä.

DNA pyrkii hyväntekeväisyydessä pitkäjänteiseen ja tulokselliseen yhteistyöhön.

"SOS-Lapsikylää, lastensuojelua ja ennaltaehkäisevää lastensuojelupalvelua tarvitaan yhteiskunnassamme vuosi vuodelta enemmän. Lisäksi DNA:laiset ovat ottaneet SOS-Lapsikylän asian omakseen. Henkilökuntamme ideoi ja järjestää erilaisia isoja ja pienempiä varainkeruutempauksia ja osallistuu mahdollisuuksiensa mukaan toimintaan muutenkin," toteaa DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck.

Pääyhteistyökumppanuuden edellyttämän lahjoituksen lisäksi esimerkiksi DNA:n yritysmyynnin asiakkailleen järjestämien golf- ja muiden kisojen palkintosummia ja niiden ohessa kertyneitä tuottoja on ohjattu SOS-Lapsikylän toimintaan. DNA:laiset ovat lisäksi eri toimipaikolla järjestäneet henkilökunnan kesken hyväntekeväisyyshaasteita, joissa kerätyt varat on myös ohjattu SOS-Lapsikylälle.

SOS-Lapsikylän ja DNA:n ensimmäisinä yhteistyövuosina rahallinen tuki ohjattiin terapiatoimintaan, lastensuojelutyöhön ja nuorisotyöhön. Nyt toiminnassa painottuu ennaltaehkäisevä lastensuojelutyö.

”SOS-Lapsikylä iloitsee pitkäaikaisesta kumppanuusyhteistyöstä DNA:n kanssa”, sanoo SOS-Lapsikylän varainhankintapäällikkö Kei Heikkilä. ”Tällainen yrityksen ja järjestön toimintasektorit ylittävä yhteistyö on kestävän kehityksen tavoitteiden mukaista ja tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia auttaa lapsia ja nuoria.”

SOS-Lapsikylän ja DNA:n yhteistyö on jatkunut nyt kuusi vuotta. SOS-Lapsikylä on perustettu 1962 ja se auttaa lähes viittä sataa lasta ja nuorta. SOS-Lapsikylän toimintaan kuuluu muun muassa lastensuojelupalvelut, perhekuntoutus ja tukiperhetoiminta. Suomessa ainakin joka kymmenes lapsi kasvaa ilman riittävää huolenpitoa. DNA Kaupoissa asiakkaat voivat lahjoittaa haluamansa summan SOS-Lapsikylälle ostoksen yhteydessä.

Lisätietoja:
viestintäpäällikkö Aija Rikala, SOS-Lapsikylä, puh. 050 555 2515, aija.rikala@sos-lapsikyla.fi

varainhankintapäällikkö Kei Heikkilä, SOS-Lapsikylä, puh. 040 747 7830, kei.heikkila@sos-lapsikyla.fi

viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oyj, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi

DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.