DNA lanseeraa ensimmäisenä Suomessa uuden tietoturvapalvelun, joka suojaa kattavasti verkkouhilta

Tietoturvauhat kuten verkkopankkitunnuksia kalastelevat huijaukset ovat tulleet jäädäkseen. Samalla tarve suojautua erilaisilta huijauksilta, identiteettivarkauksilta sekä viruksilta on kasvanut. DNA:n ja F-Securen yhteistyössä toteuttama DNA Digiturva on ensimmäinen palvelu Suomessa, joka suojaa samanaikaisesti niin laitteet, henkilötiedot, salasanat kuin nettiselailunkin.

DNA Digiturva on DNA:n ja F-Securen yhteistyössä toteuttama kattava tietoturvapalvelu, joka torjuu tietoturvauhat ja suojaa kaikki käytössä olevat laitteet, henkilötiedot, salasanat ja netin käytön. DNA Digiturva toimii mobiililaiteissa yhdellä sovelluksella, ja palvelua voi käyttää myös tietokoneissa.

”Nykyään aivan jokaisen tulisi huolehtia tietoturvasta netissä asioidessaan, ja nyt se hoituu helposti yhden sovelluksen avulla. DNA Digiturva torjuu virukset, varmistaa yksityisen nettiselailun, hallitsee salasanat ja hälyttää välittömästi havaitsemistaan tietomurroista. Kyseessä on ensimmäinen palvelu Suomessa, joka suojaa näin kattavasti erilaisilta verkkouhilta”, kuvailee DNA:n mobiililiiketoimintajohtaja Cedric Kamtsan.

Moni suomalainen kokee huolta digitaalisesta turvallisuudesta. Merkittävimpinä verkkouhkina on pidetty henkilötietojen menetystä tietomurron yhteydessä ja identiteettivarkaudesta koituvia harmeja. Myös muun muassa maksukorttitietojen vuotaminen, arkaluontoisen tai tärkeän tiedon katoaminen, pankkitilin hakkerointi sekä virukset ja haittaohjelmat huolestuttivat ihmisiä DNA:n tutkimuksen* mukaan.

Lasten ja nuorten vanhempia huolettavat puolestaan erilaiset haitalliset sisällöt ja nettihuijaukset, kuten DNA:n koululaistutkimuksesta ilmenee**. DNA Digiturva -palvelu mahdollistaa myös perhesääntöjen luomisen, ja sen avulla voi asettaa rajoja lapsen tai nuoren netin käytölle ja ruutuajalle.

”DNA Digiturva soveltuu hyvin monenlaisiin tarpeisiin ja elämäntilanteisiin. Nyt tutkitustikin ihmisiä huolestuttavilta tietoturvauhilta on mahdollista suojautua yhdellä palvelulla”, summaa Kamtsan.

”Uskomme yhä useamman turvaavan laitteensa ja tietonsa, kunhan vain teemme siitä mahdollisimman helppoa. Keskeisten tietoturvaominaisuuksien paketoiminen yhteen sovellukseen varmistaa sen, että ihmiset saavat tarvitsemansa helposti ja mutkattomasti”, sanoo F-Securen kuluttajaliiketoiminnan johtaja Timo Laaksonen.

Kuluttajat voivat hankkia DNA Digiturvan DNA:n nettikaupasta, dna.fin chatista, DNA Kaupoista sekä DNA:n myyntipalvelun kautta. Yrittäjille DNA Digiturva on saatavilla dna.fin chatista, DNA Kaupoista sekä DNA:n myyntipalvelusta.

Lisätietoja DNA Digiturva -palvelusta löytyy täältä.

Lisätietoja DNA:n toteuttamista tutkimuksista löytyy täältä.

*) DNA:n ja Nepan tuottama Digitaaliset elämäntavat -tutkimus toteutettiin maaliskuussa 2021, ja siihen vastasi yli tuhat 16–74-vuotiasta suomalaista. Tutkimuksen tulokset on painotettu Suomen väestöä edustavaksi iän ja sukupuolen mukaan.
**) DNA:n ja Nepan koululaistutkimus tuotettiin online-paneelissa 10.–18. helmikuuta 2022. Tutkimukseen vastasi tuhat 5–16-vuotiaiden lasten vanhempaa.

Cedric Kamtsan, johtaja, mobiililiiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi

F-Secure tekee digitaalisista hetkistä turvallisia kaikille. Tarjoamme yksinkertaisia ja kitkattomia tietoturvakokemuksia, jotka helpottavat kymmenien miljoonien asiakkaiden ja 170 palveluntarjoan elämää ympäri maailmaa. Olemme johtaneet kyberturvallisuusalaa yli kolmen vuosikymmenen ajan edelläkävijän asenteella, joka on syntynyt halusta tehdä yhteistyötä ja kehittyä jatkuvasti.
f-secure.com | twitter.com/fsecure | linkedin.com/f-secure

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA:n kesäkuun 2022 myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet – lasten kellopuhelimet hyppäsivät myydyimpien listalle1.7.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Ensipuhelimiksi ja varapuhelimiksi hankittavat 4G-puhelimet nousivat toukokuun tavoin myös kesäkuussa myydyimpien puhelinten listalle. Kesällä puhelinta ostettaessa korostuvat myös näytön ominaisuudet, akunkesto ja vedenkestävyys. Lapsille suunnatut Xplora-kellopuhelimet nousivat komeasti DNA:n kesäkuun myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listalle. ASUS nappasi puolestaan eniten listasijoituksia myydyimpien tietokoneiden listalla.

Yhteisverkossa uusi 5G-taajuusalue käyttöön kesän aikana – paremmat yhteydet festareille, mökkireissuille ja matkoille29.6.2022 09:40:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy on rakentanut kattavaa 5G-verkkoa Saimaan alueelle. Uusi nopeampi verkko toimii jo muun muassa Juvalla, Parikkalassa, Punkaharjulla, Puumalassa, ja Sulkavalla. Työn myötä myös alueen 4G-yhteydet ovat parantuneet. Uusi nopeampi verkko helpottaa kesän viettoa alueella tuoden varmemmat yhteydet festareille, mökeille ja kesämatkailuun.

A storm front is approaching Finland, should we unplug everything? Expert explains when such precautions are an overreaction and when not28.6.2022 14:20:00 EEST | Press release

Heavy rains, lightning and thunderstorms are expected to hit the western and southern parts of Finland during Tuesday and Wednesday. Many were taught as children that in the event of thunder, electrical equipment, phones and modems must be unplugged, but are the old instructions still valid? Sami Aavikko, CEO of DNA Store, says that in rural areas, you should still follow the advice, although in urban areas the measure is mainly useful as something that strengthens your sense of security.

Ukkosrintama lähestyy Suomea, täytyykö töpselit ottaa irti seinästä? Asiantuntija kertoo, milloin varotoimenpide on ylireagointia ja milloin ei28.6.2022 14:20:00 EEST | Tiedote

Rankkasateiden, salamoiden ja ukkospuuskien ennakoidaan iskevän Suomen länsi- ja eteläosiin vielä tiistain ja keskiviikon aikana. Monelle on lapsena opetettu, että ukkosella sähkölaitteet ja puhelin tai modeemi täytyy ottaa seinästä irti, mutta pitävätkö vanhat ohjeet yhä paikkansa? DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko kertoo, että maaseudulla neuvosta kannattaa yhä ottaa vaarin, joskin kaupunkialueilla toimenpiteestä on hyötyä lähinnä turvallisuudentunteen vahvistajana.

DNA's and SOS Children's Village's popular fairy tale series continues23.6.2022 10:00:00 EEST | Press release

SOS Children’s Village and DNA publish two new fairy tales in their common fairy tale series. The new fairy tales are intended to draw attention to the facts that steady everyday life and being safely together with adults close to you is the greatest celebration for a child. The Satuillaan fairy tale series started as a cooperation between DNA and SOS Children's Village in 2019. The fairy tales are very popular: together they have now more than half a million listening sessions, and they still gain more than one thousand listening session monthly.