DNA on yksi Suomen parhaista työpaikoista
”DNA on kehittänyt yrityskulttuuriaan hyvin systemaattisesti ja pitkäjänteisesti jo vuosia, ja saa arvokkaasta työstään palkinnon yhtenä Suomen parhaista työpaikoista. DNA on parantanut luottamuksen ilmapiiriä johdon ja henkilöstön välillä isoin harppauksin. DNA on osoittanut, että iso organisaatio voi tehdä merkittäviä parannuksia luottamuksessa ja kulttuurissa jo lyhyessäkin ajassa. DNA on onnistunut rakentamaan kehittymisen kulttuurin, joka ruokkii lisää onnistumisia ja vie kohti uusia ennätyksiä”, kuvailee Great Place to Work Finlandin konsultti Joni Sarpo.
DNA aloitti työtapojensa uudistuksen jo vuonna 2012 osana muuttoa uuteen pääkonttoriin Helsingin Käpylään. Samassa yhteydessä yhtiössä otettiin käyttöön ns. mutkattoman työn malli, jossa työntekijä saa itse päättää missä työnsä tekee ilman erillisiä sopimisia esimiehen kanssa. Näin painopiste siirtyi selkeästi tunneista tuloksiin, kun jokaiselle annettiin täysi vastuu omasta työskentelystä ja tavoitteiden saavuttamisesta. Mutkattoman työn piirissä on noin puolet DNA:n 1600 työntekijästä, minkä lisäksi yhtiössä on kehitetty jatkuvasti joustavia työskentelytapoja myös perinteisesti läsnäoloa vaatineissa toimistotöissä kuten asiakaspalvelussa.
”DNA:n toimintaa kuvaa vahvat arvot: nopea, mutkaton ja rohkea. Nopeudella varmistetaan haluttu asiakaskokemus niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Mutkaton työ on mahdollistanut uusia tapoja toimia, ja sitä arvostetaan suuresti henkilöstön keskuudessa. Rohkeus puolestaan näkyy haluna tehdä asioita toisin, muuttamalla vanhoja toimintatapoja ja uskomuksia. Kokonaisuudessaan arvot toimivat DNA:lla johtamisen ja toiminnan raameina, jotka mahdollistavat yhteisen tekemisen ja tavoitteiden ylittämisen”, kertoo Joni Sarpo.
DNA:lla joustavan työn ajatus ei ole niinkään kannustaa etätyöhön, vaan valitsemaan kuhunkin työhön mahdollisimman hyvä työympäristö. Alun piikin jälkeen etätöiden tekemisen keskiarvo on asettunut kahteen päivään viikossa. Myös asiakaspalvelussa ajoittainen etätyöskentely henkilöstön toiveiden mukaan on osoittautunut toimivaksi malliksi.
"Lähdimme aikanaan rakentamaan kulttuuria, jossa annamme ihmisille vapautta ja vastuuta. Olemme huomanneet selkeästi, kuinka henkilöstön motivaatio kasvaa, kun he pääsevät vaikuttamaan itse todella vapaasti työskentelytapoihinsa ja tavoitteisiinsa", kertoo DNA:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen.
Joustavien työskentelytapojen lisäksi DNA:lla on tehty monipuolista työtä työhyvinvoinnin kehittämiseen ja eri elämäntilanteiden huomioimiseen työuralla. DNA aloitti ensimmäisenä yhtiönä maailmassa isovanhempainvapaan tarjoamisen työntekijöilleen, mikä palkittiin viime vuonna Vuoden työelämätekona Ilmarisen järjestämässä 100 tekoa -kampanjassa.
Työskentelykulttuurin muutos on osoittautunut onnistuneeksi, sillä henkilöstötyytyväisyyden lisäksi asiakkaiden tyytyväisyys DNA:han on kasvanut vuosi vuodelta, ja viime vuonna DNA teki historiansa parhaan tuloksen.
"DNA:n tavassa johtaa on ollut merkittävää, että henkilöstö on otettu mukaan päätöksentekoon jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Hyvä työpaikka muodostuu kuitenkin hyvin tavallisista asioista. Kyse on ennen kaikkea siitä, että ihmisillä on mielenkiintoinen työtehtävä, selkeät tavoitteet ja hyvä työyhteisö, jossa saa olla oma itsensä", päättää Rissanen.
Lisätietoja medialle:
henkilöstöjohtaja Marko Rissanen, puh. 044 2203 230, marko.rissanen@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Äänenlaatu on kuvan kokoa tärkeämpää katselukokemuksessa – DNA viihdeboksiin saatavilla nyt takakaiuttimet15.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat siirtyneet yhä vahvemmin kohti monipuolista ja elämyksellistä kotiviihteen käyttöä. Suoratoistopalvelut ovat vakiinnuttaneet paikkansa arjessa, ja sen myötä äänentoistoon panostamisesta kotona on tullut merkittävä trendi. Ääni on noussut jopa kuvan kokoa tärkeämmäksi ominaisuudeksi katselussa. DNA tuo myyntiin 15.9.2025 Dolby Atmos -tilaääntä toistavaan viihdeboksiin uutuutena omat takakaiuttimet ensimmäisenä Pohjoismaissa. Innovaatiolla vastataan kuluttajien kasvavaan kysyntään helposta ja vaivattomasta tavasta kohentaa kotiviihteen laatua ilman monimutkaista asennusta.
Audio quality surpasses screen size in viewing experience – Rear speakers now available for DNA Entertainment Box15.9.2025 08:15:00 EEST | Press release
Finns are increasingly embracing diverse and immersive home entertainment experiences. Streaming services have become a staple of everyday life, and as a result, investing in home audio systems has emerged as a significant trend. Sound quality has now overtaken screen size as the most important feature in viewing experiences. On 15 September 2025, DNA will be the first in the Nordics to launch dedicated rear speakers for its Dolby Atmos-enabled Entertainment Box. This innovation responds to growing consumer demand for an easy and effortless way to enhance home entertainment quality without complex installation.
Ville Virtanen DNA:n strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
DNA vahvistaa strategista ja teknologista osaamistaan nimittämällä Ville Virtasen strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2025 alkaen.
Ville Virtanen appointed DNA’s SVP, Strategy and AI, and member of Executive Management Team3.9.2025 09:00:00 EEST | Press release
DNA is strengthening its strategic and technological capabilities by appointing Ville Virtanen as SVP, Strategy and AI and member of the Executive Management Team, effective 1 October 2025.
DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote
DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme