DNA toimittaa Ropo Capitalille kansainvälisen yritysverkon

Laskujen elinkaaripalveluja tarjoava Ropo Capital ja DNA ovat sopineet, että DNA toimittaa Ropo Capitalille sen toimipaikat Suomessa ja kansainvälisesti yhdistävän yritysverkon sekä mobiililiittymät ja tietoliikennepalvelut. Ropo Capitalin nopea kasvu ja laajeneva toimipisteverkosto loi sille tarpeen yhdistää toimipisteet tietoturvalliseksi ja helpoksi kokonaisuudeksi.

Merkittävänä perusteena sille, että Ropo Capital valitsi DNA:n operaattorikumppanikseen, oli se, että DNA paketoi palvelunsa selkeiksi ja helposti hallittaviksi kokonaisuuksiksi.

Merkittävänä perusteena sille, että Ropo Capital valitsi DNA:n operaattorikumppanikseen, oli se, että DNA paketoi palvelunsa selkeiksi ja helposti hallittaviksi kokonaisuuksiksi, joista asiakas voi valita kullekin toimipisteelleen sopivan palvelukokonaisuuden.

”Tavoitteenamme on kasvaa Pohjoismaiden johtavaksi laskun elinkaaripalveluiden tarjoajaksi. Kasvu vaatii myös kumppaniverkostoltamme paljon – haluamme keskittyä ydinliiketoimintaamme ja varmistaa, että meillä on toimialojensa parhaat asiantuntijat tukenamme. DNA on kansainvälisen konserninkin näkökulmasta erinomainen kumppani”, kertoo Ropo Capitalin konsernijohtaja Rickard Westlund.

Ropo Capitalille toimitettava ratkaisu on sen tarpeisiin suunniteltu nykyaikainen ja skaalautuva yritysverkkoratkaisu, jossa yhdistyvät korkea tietoturva, korkea vikasietoisuus ja pilvipalveluiden integroitavuus.

DNA:n yritysverkkoratkaisu perustuu johtavan laitevalmistajan Fortinetin teknologiaan. Sen yhdistetyllä tietoturva- ja SD-WAN-ratkaisuilla voidaan toteuttaa joustavia palveluja kaiken kokoisten yritysten tarpeisiin.

"Asiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä Fortinetin ja DNA:n ydinosaamisen yhdistävään palvelukokonaisuuteemme, ja on selvää, että tämänkaltaiset älykkäät ratkaisut tulevat yleistymään yritystoiminnan kansainvälistymisen myötä", sanoo DNA:n yritysliiketoiminnan strategiasta ja yritysasiakkaiden palveluliiketoiminnasta vastaava johtaja Tuukka Toivonen.

Ropo Capitalin toimipisteistä on varmennetut suorat yhteydet internetiin ja julkisiin pilvipalveluihin, mikä tekee tietoturvasta erittäin merkittävän osan ratkaisua. Tietoturvan tinkimättömyyttä osoittaa esimerkiksi etätyöntekijöillle tarjottava vahva tunnistautuminen ja se, että asiakkaan valitsemat turvallisuuspolitiikat on ulotettu toimipisteiden kytkimien portteihin ja WLAN-verkkoihin saakka.

Ropo Capitalilla 400 työntekijää, ja toimipaikat mm. Kuopiossa, Porvoossa, Göteborgissa ja Tukholmassa. Posti Messaging Scandinavian ja BAHS Kapitalin yritysostojen myötä toimipaikkojen määrä kasvaa Ruotsissa ja Norjassa.

Tuukka Toivonen, johtaja, DNA Oyj, puh. 044 044 3333, tuukka.toivonen@dna.fi
Jenni Jantunen, Brändi- ja viestintäjohtaja, puh. 044 756 9603, jenni.jantunen@ropocapital.fi

Ropo Capital on johtava laskun elinkaari- ja rahoituspalveluiden tarjoaja Suomessa. Palvelumme kattaa koko laskun elinkaaren hallinnan laskujen välityksestä reskontran hoitoon, saatavien hallintaan ja rahoitukseen. Kilpailemme Pohjoismaiden markkinoilla teknologisena edelläkävijänä – toimintamallimme pohjautuu omaan teknologiaan ja automaatioon. Työllistämme Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa lähes 400 talouden ammattilaista. Päätoimipisteemme on Kuopiossa. Meillä on yli 10 000 aktiivista asiakasta pk-yrityksistä kaikista suurimpiin yhtiöihin ja vuosittain palvelumme kautta lähetetään yli 170 miljoonaa laskua ja muuta dokumenttia. Tavoitteenamme on kasvaa alamme johtavaksi toimijaksi Pohjoismaissa vuoteen 2023 mennessä. www.ropocapital.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA’s 5G now covers 40% of Finns in 98 cities and towns in total – see the latest towns with coverage and expansions planned for the summer18.5.2021 09:25:00 EEST | Press release

DNA’s 5G network now covers as many as 40% of the Finnish population, or 2.2 million people, in a total of 98 towns and cities. The most recent towns linked to the network are Akaa, Askola, Joroinen, Juupajoki, Karkkila, Kaskinen, Kronoby, Pedersöre, Punkalaidun, Saarijärvi, Varkaus and Vihti. The network is constantly being expanded and dozens of base stations are opened every week across Finland. Construction of the Finnish Shared Network’s 5G coverage is also seeing quick progress.

DNA:n 5G kattaa nyt 40 % suomalaisista yhteensä 98 paikkakunnalla – tässä tuoreimmat verkkoon liitetyt kunnat ja kesän rakennuskohteet18.5.2021 09:25:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkon väestöpeitto kattaa jo 40 % suomalaisista, eli yli 2,2 miljoonaa ihmistä, yhteensä 98 eri paikkakunnalla. Tuoreimmat verkon piirin kytketyt paikkakunnat ovat Akaa, Askola, Joroinen, Juupajoki, Karkkila, Kaskinen, Kruunupyy, Pedersören kunta, Punkalaidun, Saarijärvi, Varkaus ja Vihti. Verkkoa rakennetaan tauotta, ja kymmeniä tukiasemia avataan viikoittain eri puolille Suomea. Myös Suomen Yhteisverkon 5G-rakentaminen etenee rivakasti.

Is TikTok replacing children’s morning cartoons? DNA’s statistics reveal a data spike indicating that the app has changed morning routines12.5.2021 09:30:00 EEST | Press release

TikTok, a relatively new social media application, is already one of the top users of data with its current number of users. This is revealed by DNA’s statistics. The high data consumption is explained by the app’s way of transmitting a continuous video stream. TikTok’s user profile is young, and it’s also the only social media app that shows a clear spike in usage between 7 a.m. and 8 a.m.

Korvaako TikTok jo lasten aamupiirretytkin? DNA:n tilastot paljastavat datapiikin, joka osoittaa sovelluksen muuttaneen aamurutiineja12.5.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Sosiaalisen median sovelluksista tuoreimpiin kuuluva TikTok on noussut jo nykyisillä käyttäjämäärillään datasyöppöjen mobiilisovellusten kärkikastiin. Asia selviää DNA:n tilastoista. Korkeaa datankulutusta selittää sovelluksen tapa välittää jatkuvaa videovirtaa. TikTokin käyttäjäprofiili on nuori, ja se on myös some-sovelluksista ainoa, jossa näkyy selvä käyttöpiikki kello 7 ja 8 välillä aamulla.