DNA tukee digitaalista yhdenvertaisuutta vahvojen kumppaneiden kanssa

Päätavoitteena kaikissa kumppanuuksissa on digitaalisen yhdenvertaisuuden edistäminen.
- Digitalisoituminen on hieno asia, mutta osalle suomalaisista kehityksen mukana pysyminen on vaikeaa. Kaikilla ei ole palveluiden käyttöön tarvittavaa osaamista tai edes mahdollisuutta hankkia tarvittavia älylaitteita, sanoo DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck.
SOS-Lapsikylän toimintaa DNA tukee sekä rahallisesti että tietoliikenneyhteyksin. Kumppanuus on jatkunut jo vuodesta 2011. Yhteistyö mahdollistaa muun muassa sen, että monille Suomessa kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsille ja nuorille pystytään hankkimaan nykyaikaiset älylaitteet. Esimerkiksi viime vuonna DNA lahjoitti 10 euroa jokaisesta DNA Kauppaan marras-joulukuun vaihteessa kierrätykseen tuodusta puhelimesta SOS-Lapsikylälle. Kampanjan tuloksena SOS-Lapsikylälle lahjoitettiin kaikkiaan 72 000 euroa laitehankintoihin.
HelsinkiMissiota DNA tukee rahallisesti senioreiden yksinäisyyden vastaisessa työssä. DNA:n tuki ohjataan senioreiden digiapuun, eli henkilökohtaiseen apuun, jonka tarkoitus on auttaa niitä senioreita, jotka kokevat tarvitsevansa parempia digivalmiuksia.
Hope ry:n kanssa DNA on sopinut vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi tehtävistä laitelahjoituksista. DNA:n tuki ohjataan Hopen ilmoittaman tarpeen mukaan, ja sillä mahdollistetaan Hopen työtä vähävaraisten perheiden hyväksi.
Digitaalinen syrjäytyminen huolestuttaa
DNA:n marraskuussa 2018 julkaisemaan lasten ja nuorten digitaaliseen eriarvoistumiseen keskittyneeseen koululaistutkimukseen*) vastanneista 1032 henkilöstä 45 prosenttia pitää digitaalista eriarvoistumista yhteiskunnallisena ongelmana Suomessa. Samassa tutkimuksessa jopa 59 prosenttia suomalaisvanhemmista arvioi, että lasten keskuudessa tapahtuu digitaalista eriarvoistumista, ja jopa 62 prosenttia vanhemmista uskoo sen vaikuttavan lapsen koulumenestykseen ja tulevaisuuden työllistymismahdollisuuksiin.
- Maailma ympärillämme digitalisoituu kovaa vauhtia. Kumppaneiden kanssa haluamme edesauttaa sitä, että mahdollisimman monella suomalaisella olisi mahdollisuus pysyä kehityksessä mukana, Wahlbeck toteaa.
Lisätietoja:
*) DNA:n vuosittainen koululaistutkimus, vuosi 2018: https://corporate.dna.fi/lehdistotiedotteet?type=stt2&id=69846924
viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oyj, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi
DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
HelsinkiMissio on vuonna 1883 perustettu sosiaalialan järjestö. Sen toiminta-alaa ovat seniorityö, nuorten kriisityö, lapsiperhetyö sekä työ erityisryhmien parissa. Ammattiosaamiseen ja vapaaehtoistoimintaan perustuvan työn ytimessä on yksinäisyyden lievittäminen. Arviolta 400 000 suomalaista kokee itsensä yksinäiseksi. Yksinäisyys heikentää terveyttä ja kerää ympärilleen muita ongelmia, kuten huono-osaisuutta. Siten se on inhimillisen kärsimyksen lisäksi myös merkittävä yhteiskunnallinen haaste.
Hope - Yhdessä & Yhteisesti ry toimii vapaaehtoisvoimin yhdessä yhteiseksi hyväksi. Vuonna 2009 perustettu järjestö avustaa vähävaraisia ja kriisin kohdanneita lapsiperheitä 20 paikallistoimijan voimin ympäri Suomen. Avun muotoina ovat konkreettiset vaate- ja tavaralahjoitukset sekä harrastustuki ja vapaa-ajan elämykset. www.hopeyhdistys.fi
SOS-Lapsikylän tavoitteena on lisätä lasten ja perheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla. Tarjoamme yhteisöllistä perhehoitoa sekä räätälöityä tukea perheille. Toimimme myös kehittämiskumppanina kunnille ja maakunnille lapsiperheiden hyvinvoinnin edistämiseksi. SOS-Lapsikylä on toiminut Suomessa vuodesta 1962 ja se on kansainvälisen SOS Children’s Villages -järjestön jäsen. Järjestöllä on toimintaa yli 130 maassa.
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Äänenlaatu on kuvan kokoa tärkeämpää katselukokemuksessa – DNA viihdeboksiin saatavilla nyt takakaiuttimet15.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat siirtyneet yhä vahvemmin kohti monipuolista ja elämyksellistä kotiviihteen käyttöä. Suoratoistopalvelut ovat vakiinnuttaneet paikkansa arjessa, ja sen myötä äänentoistoon panostamisesta kotona on tullut merkittävä trendi. Ääni on noussut jopa kuvan kokoa tärkeämmäksi ominaisuudeksi katselussa. DNA tuo myyntiin 15.9.2025 Dolby Atmos -tilaääntä toistavaan viihdeboksiin uutuutena omat takakaiuttimet ensimmäisenä Pohjoismaissa. Innovaatiolla vastataan kuluttajien kasvavaan kysyntään helposta ja vaivattomasta tavasta kohentaa kotiviihteen laatua ilman monimutkaista asennusta.
Audio quality surpasses screen size in viewing experience – Rear speakers now available for DNA Entertainment Box15.9.2025 08:15:00 EEST | Press release
Finns are increasingly embracing diverse and immersive home entertainment experiences. Streaming services have become a staple of everyday life, and as a result, investing in home audio systems has emerged as a significant trend. Sound quality has now overtaken screen size as the most important feature in viewing experiences. On 15 September 2025, DNA will be the first in the Nordics to launch dedicated rear speakers for its Dolby Atmos-enabled Entertainment Box. This innovation responds to growing consumer demand for an easy and effortless way to enhance home entertainment quality without complex installation.
Ville Virtanen DNA:n strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
DNA vahvistaa strategista ja teknologista osaamistaan nimittämällä Ville Virtasen strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2025 alkaen.
Ville Virtanen appointed DNA’s SVP, Strategy and AI, and member of Executive Management Team3.9.2025 09:00:00 EEST | Press release
DNA is strengthening its strategic and technological capabilities by appointing Ville Virtanen as SVP, Strategy and AI and member of the Executive Management Team, effective 1 October 2025.
DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote
DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme