DNA:lla kesätyökaveriin luotetaan kuin vakituiseen – yli 150 kesätyöpaikkaa nyt avoinna ympäri Suomen

DNA rekrytoi jälleen ensi kesäksi yli 150 kesätyökaveria monipuolisiin työtehtäviin eri puolille Suomea. Meillä kesätyökavereihin luotetaan kuin vakituisiin, ja kesätyöntekijöille tarjotaankin samat työsuhde-edut ja -oikeudet kuin vakituiselle henkilöstölle. Moni palaakin DNA:lle tänä kesänä jo kolmatta tai neljättä kertaa.

DNA hakee jälleen ensi kesäksi yli 150 kesätyökaveria monipuolisiin työtehtäviin eri puolille Suomea.

DNA:n kesätyöpaikat ovat keränneet etukäteen paljon kiinnostusta. Facebookiin joulukuussa perustetussa, kesätyöntekijöille tarkoitetussa tuki- ja tiedotusryhmässä on jo toista sataa jäsentä, ja ennakkoon kerättyjä yhteydenottopyyntöjä kesätöistä kiinnostuneilta on kertynyt liki 200.

Avoimet kesätyötehtävät sijoittuvat kymmeniin eri kaupunkeihin eri puolille Suomea. Tehtävät sijoittuvat pääasiassa myyntiin, palvelulliseen myymälätyöhön sekä tekniikkaan, kuten siirtoverkkotöihin, asennustöihin ja tekniseen tukeen.

Erityistä DNA:n kesätyöpaikoissa on vahva luotto ja vastuullisuus. Osassa tehtävistä on mahdollista työskennellä mutkattomasti etänä ja liukuvalla työajalla. Kesätyöntekijät saavat myös työjaksonsa ajaksi samat työsuhde-edut ja kattavat työterveyspalvelut kuin vakituinenkin henkilöstö.

– DNA on hyvin epähierarkkinen organisaatio. Meille on tärkeää, että myös kesätyöntekijät kokevat olevansa tasavertaisia vakituisen henkilöstömme kanssa. Siksi korostammekin nyt hakevamme itsellemme nimenomaan kesätyökavereita, rekrytointiasiantuntija Laura Frisk kertoo.

Hän huomauttaa, että monet työntekijät palaavat DNA:lle tänä kesänä jo kolmatta tai neljättä kertaa, ja useat nykyiset DNA:laiset ovat itse asiassa entisiä kesätyöntekijöitä.

– Pyrimme tarjoamaan kesätyökavereillemme mahdollisuuden työllistyä myös kesän jälkeen, vaikkapa osa-aikaisesti opintojen ohella, jos vain tehtävä sen mahdollistaa. Opintojen edetessä tarjoutuu mahdollisuuksia edetä uralla. Olen itsekin tullut alun perin DNA:lle kesätyöntekijäksi yritysasiakaspalveluun vuonna 2015, Frisk paljastaa.

DNA Kauppojen ja myyntitiimin kesärekrytoinnit toteutetaan yhdessä DNA:n pitkäaikaisten henkilöstökumppaneiden Baronan ja Rainmakerin kanssa. DNA on tänä vuonna myös pääyhteistyökumppani Oikotien Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Yhteistyön myötä olemme sitoutuneet vastuullisen kesätyön kuuteen periaatteeseen: hyvään hakijakokemukseen, mielekkääseen työhön, perehdytykseen ja ohjaamiseen, kohtuulliseen palkkaan sekä kirjalliseen työsopimukseen ja todistukseen.

DNA:n kesätyöhaut jatkuvat helmikuun 2020 loppuun asti.

Lisätietoja:

rekrytointiasiantuntija Laura Frisk, DNA Oyj, puh. 044 044 7077, laura.frisk@dna.fi

Linkkejä:

DNA:n kesätyösivu 2020: https://www.dna.fi/kesaduuni

Kesätyönhakijoiden Facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/2577099782406864/

Vastuullinen kesäduuni -kampanja: https://kesaduuni.org/

Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan 14–29-vuotiaille nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat hyvän kesätyön kuuteen periaatteeseen. Tämä takaa hyvän kesätyökokemuksen niin työntekijälle kuin työnantajallekin.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.