DNA:lta ensimmäisenä Euroopassa Suomeen 4G WLAN Mokkula

Lehdistötiedote 20.3.2012

DNA Mokkula 4G WLAN jakaa Dual Carrier- ja LTE-verkon 4G-nopeudet yhtäaikaisesti jopa kymmenen laitteen kesken. Mokkula on kanadalaisen Sierra Wirelessin uutuus, jonka DNA tuo ensimmäisenä Suomeen ja koko Eurooppaan.

4G-tuen lisäksi uudessa Mokkulassa on täysin suomenkielinen käyttöliittymä, GPS, kuuden tunnin akkukesto sekä erinomainen, suuri LCD-näyttö, joka kertoo mm. WLAN-verkon nimen ja salasanan.

– Paras asiakaskokemus asettaa verkolle ja laitteille korkeita laatuvaatimuksia. Lisäsimme tämän Mokkulan tarjontaamme, koska se yhdistää langattoman laajakaistan liikkuvuuden ja kiinteän laajakaistan tasaisuuden ja nopeuden. Se tuo internetin yhdellä kertaa vaikkapa tietokoneeseen, älypuhelimeen, televisioon ja nettiradioon, kertoo DNA:n osastopäällikkö Ville Partanen .

Tulossa reitittimeksi taipuva telakka

Uuteen Mokkulaan saadaan arviolta huhtikuun alkupuolella tarjolle Sierra Wirelessin suunnittelema telakka, joka muuntaa Mokkulan aina parhaan yhteyden hakevaksi reitittimeksi. Telakan avulla Mokkulaan voi kytkeä myös perinteiset ethernet-kaapelia käyttävät laitteet kuten pöytäkoneet. Lisäksi sillä saa nostettua WLAN-verkon nopeuden olosuhteiden salliessa jopa 70 megan tasolle.

Telakan mukana toimitetaan ulkoiset antennit, joiden ansiosta 4G-nopeudet yltävät entistä laajemmalle.

– Telakka myös laajentaa WLAN-verkon kuuluvuusaluetta. Sen avulla kotiin saadaan huippunopea kiinteä verkko ja laajalla alueella kuuluva WLAN-verkko, jonka käyttämistä voidaan jatkaa vielä liikkeelle lähdettyä, kun Mokkula vain otetaan mukaan. Pelkän Mokkulan avulla voidaan siis jatkaa saman WLAN-verkon käyttämistä, ilman mitään työnteon keskeyttävää asetusten vaihtoa, Partanen toteaa.

Uusi Mokkula sopii käytettäväksi myös 4G-alueiden ulkopuolella, sillä jos 4G-nopeudet eivät ole saatavilla, se käyttää automaattisesti 3G-verkkoa. DNA:lla on Sierran AC762:een yksinoikeus Suomessa.

Lisätietoja tuotteesta: www.dna.fi/mokkula
Lisätietoja: osastopäällikkö Ville Partanen, DNA Oy, puh. 044 044 4056, ville.partanen@dna.fi

DNA:n viestintä: viestintäpäällikkö Helena Sukuvaara, DNA Oy, puh. 044 044 4201, helena.sukuvaara@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2011 oli 728 miljoonaa euroa ja liikevoitto 51 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi .

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.