DNA:n asiakaspalvelun Seniorilinja laajenee muidenkin erityisryhmien avuksi

DNA:n asiakaspalvelussa jo vuodesta 2008 alkaen toiminut Seniorilinja laajentaa palvelunsa kattamaan ikäihmisten lisäksi muutkin rauhallista palvelua ja erityistä apua tarvitsevat asiakkaat. Samalla Seniorilinjan nimeksi vaihtuu DNA Kiireetön linja.

Hyvä asiakasymmärrys ja digitaalinen yhdenvertaisuus ovat DNA:n ydintavoitteita, ja rauhallisen palvelun ja erityisen avuntarpeen entistäkin parempi huomioiminen on yksi askel näitä tavoitteita kohti.

"Viimekeväisessä digitaalisen yhdenvertaisuuden tutkimuksessamme kävi ilmi, että jopa kymmenesosalla kaikista 15 vuotta täyttäneistä suomalaisista on joku digitaalisten laitteiden ja - palveluiden käyttöön vaikuttava fyysinen rajoite. Kyseessä on valtava määrä ihmisiä, joiden palvelua voi parantaa huomattavasti siten, että osaa huomioida heidän erityisen avun tarpeensa ja vastata siihen", sanoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan asiakaspalvelusta vastaava johtaja Riikka Luostarinen.

DNA:n asiakaspalvelussa on osaamista kohdata esimerkiksi puhesyntetisaattoria ja muita kommunikoinnin apuvälineitä käyttäviä asiakkaita. Lisäksi asiakas voi sopia asiakaspalvelun kanssa chatin tai videoyhteyden käytöstä esimerkiksi silloin, kun hänen on hankala kuulla puhetta tai asian selvittämistä auttaa se, että palveluneuvoja voi nähdä tilanteen.

"Haluamme palvella jokaista mahdollisimman hyvin ja on tärkeää, että voimme näin osaltamme auttaa entistä useampia saamaan enemmän hyötyä digitaalisista palveluista", toteaa Luostarinen.

DNA avasi Seniorilinjan yli 10 vuotta sitten havaittuaan, että osa ikäihmisistä on vaarassa jäädä digitalisaation sivuraiteille siksi, etteivät he ole tottuneita digitaalisten palveluiden ja -laitteiden käyttäjiä. On syytä kiinnittää yhtä lailla huomiota näkö-, kuulo- ja muiden rajoitteiden yleisyyteen sekä​ siihen, kuinka ne heikentävät mahdollisuuksia digitaaliseen osallisuuteen.

DNA Kiireetön linja, puh. 044 144 244, palvelee ma – pe 9:00 - 16:00. DNA Kiireetön linja on suunnattu kaikille niille DNA:n asiakkaille, jotka tarvitsevat kiireetöntä asiakaspalvelua ja opastusta esimerkiksi korkean iän tai näkö-, kuulo- tai muun rajoitteen vuoksi. Soittaminen ja jonottaminen asiakaspalveluun maksaa normaalin kotimaanpuhelun verran. Ulkomailta soittaessa puhelu veloitetaan ulkomaan hinnaston mukaisesti. DNA:n lankapuhelinliittymästä soittaminen on maksutonta.

DNA:n tutkimus digitaalisesta yhdenvertaisuudesta 2021 >>

Riikka Luostarinen, johtaja, kuluttajaliiketoiminnan asiakasratkaisut, DNA Oyj, puh. 044 044 3053, riikka.luostarinen@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Pohjolan piilaakson kattavan 5G-verkon rakennus jatkuu – tällaisia hyötyjä uusi nopea verkko tuo Oulun ja Kempeleen alueelle16.8.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta kattavaa 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Verkon rakennustyöt Oulussa aloitettiin joulukuussa 2021. Nyt työ jatkuu syys–lokakuussa aiempaa laajemmalla alueella. Uuden verkon rakentaminen parantaa samalla 4G-yhteyksiä Oulun ja Kempeleen alueella. Nokian tukiasemien suunnittelu ja tuotanto ovat vahvasti kytköksissä Ouluun.

Tutkimus selvitti mobiiliverkkojen nopeudet 8 kaupungissa – katso tulokset!10.8.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n liittymällä saavutettiin suurin keskimääräinen latausnopeus seitsemässä kaupungissa kahdeksasta Omnitele Oy:n tuoreessa mittauksessa. Tiedonsiirtonopeuksia vertailtiin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Porissa. 5G-verkkojen yleistyttyä kaikkien operaattoreiden mitatut keskimääräiset tiedonsiirtonopeudet olivat myös kansainvälisesti vertailtuna erittäin hyvällä tasolla.

Yhteisverkon 5G laajenee Imatralle – Kaupungin edustaja: ”Hyvät yhteydet ovat tärkeitä imatralaisille ja paikallisille yrittäjille”2.8.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta kattavaa 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Elokuussa rakentaminen jatkuu Imatralla. Laadukkaammista yhteyksistä hyötyvät niin asukkaat, lomailijat kuin yritykset. 5G-verkon rakentaminen parantaa myös Imatran 4G-yhteyksiä.

DNA’s annual School Survey reveals various phenomena relating to how children get and use phones. This year’s survey shows, among other things, that parents of children in various age groups are concerned about the extent to which they should restrict and monitor their children’s use of digital devices, what content is appropriate for their children and how much screen time they should be allowed. According to Vilhelmiina Wahlbeck, SVP, Communications, Sustainability & Brand Development at DNA, the key is to spend time with your children to teach them. It is adults’ responsibility to lead children safely into the digital world.