DNA:n laajakaista- ja viihdepalvelut kaikkiin Lumo-koteihin vuoden 2022 aikana – yhteistyö laajenee merkittävästi

DNA:n ja Lumo-kotien yhteistyö laajenee merkittävästi. DNA:n laajakaista- ja viihdepalvelut tulevat saataville noin 36 000 Lumo-kotiin vuoden 2022 aikana.

DNA:n laajakaista- ja viihdepalvelut tulevat saataville kaikkiin Lumo-koteihin valtakunnallisesti vuoden 2022 aikana. Jatkossa jokaisessa Lumo-kodissa on mahdollista päästä verkossa aina gigan nopeuksiin asti ja käyttää sujuvasti DNA:n kattavia viihdepalveluita.

Nykyään laadukkaaseen asumiseen kuuluvat nopeat ja toimintavarmat verkkoyhteydet, joita DNA on jo pitkään toimittanut Lumo-koteihin. Nyt yhteistyö laajenee, ja kaikille Lumo-kotien asukkaille tulee mahdollisuus hankkia DNA:n laajakaista- ja viihdepalveluita My Lumo -palvelun ja DNA:n myyntikanavien kautta helposti.

”Nopeat ja laadukkaat yhteydet muuttavat tapaa tehdä työtä, opiskella ja viihtyä. Toimintavarmoista yhteyksistä on tullut yksi mutkattoman elämän kulmakivistä. Olen erittäin iloinen, että erinomaisesti sujunut yhteistyömme Lumo-kotien kanssa laajenee ja pääsemme nyt tarjoamaan huippuluokan laajakaista- ja viihdepalveluita valtakunnallisesti kaikkiin Lumo-koteihin”, DNA:n laajakaista ja TV -liiketoiminnan johtaja Jarno Haikonen toteaa.

DNA:n kyky toimittaa laadukkaita ja toimintavarmoja nettiratkaisuja mutkattomasti ovat olleet keskeisimmät syyt yhteistyön laajentumiseen. DNA kohosi hiljattain kiinteän laajakaistan markkinaykköseksi.

”Sujuva internet-yhteys on nykypäivän perusvaatimus lähes jokaiselle asiakkaallemme tehdä työtä, pitää yhteyttä ystäviin ja viihtyä kotona. Luodaksemme parempaa kaupunkiasumista haluamme tarjota asukkaillemme maksuttomasti aiempaa nopeamman laajakaistayhteyden ja samalla haluamme tuoda viihdesisältöä helposti saataville omaan digitaaliseen My Lumo -palveluumme. Vahvasti asiakaskeskeinen ja eteenpäin katsova DNA on luonteva kumppani toteuttamaan kanssamme tätä visiota”, Lumon asumisen palvelut -yksikön johtaja Lauri Peltonen kertoo.

Lumo-kotien asiakkaille tulee mahdollisuus hyödyntää DNA:n kattavia viihdepalveluita. Parhaat sisällöt ja kanavapaketit voi hankkia DNA:n myyntikanavien lisäksi My Lumo -palvelusta. DNA TV Hubi -palvelu yhdistää television, vuokraamon ja yli 7 000 Android TV -sovellusta yhdeksi viihdekokonaisuudeksi. Ohjelmat näkyvät DNA TV:n kautta HD-tasoisena antenni- ja kaapelikodeissa, ja DNA:n mobiilisovelluksen avulla sisällöt kulkevat mukana kaikkialla. Lisäksi DNA:n Nettitilaajille on tarjolla useita rahanarvoisia etuja esimerkiksi Netflix Perhe -tilauksesta ja C Moren sisällöistä.

DNA:n laajakaistapalveluihin sisältyy myös muun muassa myös DNA Nettipulssi, joka huolehtii taloyhtiön asuntojen WiFi-verkon laadusta automaattisesti valitsemalla parhaat asetukset asuntojen langattoman kotiverkon käyttöön. Lisäksi DNA tarjoaa laitteet ja tietoturvapalvelut kodin yhteyksien ja laitteiden lisäturvaksi.

DNA ja Lumo uudistavat asumista ja tarjoavat yhdessä asukkaiden arkea helpottavia palveluita.

Jarno Haikonen, laajakaista ja TV -liiketoiminnan johtaja, DNA Oyj, puh. 044 044 2058, jarno.haikonen@dna.fi
Kojamo Oyj, Lauri Peltonen, Asumisen palvelut -yksikön johtaja, puh. 020 508 3051, lauri.peltonen@kojamo.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA personnel do not need to return to the office, and few intend to do so – "It is clear that work independent of place is here to stay"14.6.2021 14:33:39 EEST | Press release

A flexible way of working, regardless of place and time, has been one of DNA's success stories since 2012. However, no one was prepared for the full-flexed remote working caused by the coronavirus pandemic. Now the lessons of the exceptional year are being used to take the flexible work culture even further. DNA has listened to its personnel through regular surveys, and now pays special attention to tools and systems, premises and safety, managerial work and leadership, and well-being and a sense of community.

Liperi, Tohmajärvi ja Rääkkylä saavat kattavan 5G-verkon – DNA:n ja Telian Yhteisverkon rakennus alueilla alkaa14.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama yhtiö Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Kolmivuotinen rakennusprojekti käynnistyi Varkaudesta maaliskuussa 2021 ja jatkuu nyt kesä–heinäkuussa Liperissä, Tohmajärvellä ja Rääkkylässä. Uuden 5G-verkon myötä myös alueen 4G-verkon kapasiteetti moninkertaistuu.

DNA:n henkilöstön ei tarvitse palata toimistolle, ja vain harva aikookaan – ”On selvää, että paikasta riippumaton työnteko on tullut jäädäkseen”14.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Joustava ja mutkaton tapa tehdä töitä paikasta ja ajasta riippumatta on ollut yksi DNA:n menestystarinoista jo vuodesta 2012 lähtien. Koronapandemian aiheuttamaan täysmääräiseen etätyöhön ei kuitenkaan kukaan osannut varautua. Nyt poikkeusajan oppeja hyödynnetään mutkattoman työkulttuurin viemisessä entistäkin pidemmälle. DNA on kuunnellut henkilöstöään säännöllisten kyselyiden avulla, ja kiinnittää nyt erityistä huomiota työvälineisiin ja -järjestelmiin, toimitiloihin ja turvallisuuteen, esihenkilötyöhön ja johtamiseen sekä hyvinvointiin ja yhteisöllisyyteen.

Pieksämäki saa kattavan 5G-verkon – DNA:n ja Telian Yhteisverkon rakennus alueella alkaa9.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Yhteisverkko Oy on rakentanut vuodesta 2015 alkaen matkaviestinverkkoa kummankin yhtiön puolesta Itä- ja Pohjois-Suomeen, ja tammikuussa 2021 DNA ja Telia sopivat verkonrakennusyhteistyönsä laajentamisesta. Nyt DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) aloittaa verkon maantieteellisen laajentamisen rakentamalla Pieksämäelle kattavan 5G-verkon sekä moninkertaistamalla myös alueen 4G-kapasiteetin.

DNA:n 5G laajentui Lohjalle – rakentamista ohjaa verkkodata4.6.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkko on nyt avattu usean tukiaseman voimin Lohjalle, ja alueen rakentaminen jatkuu vielä kesäkuunkin aikana. Kaikkiaan verkon väestöpeitto kattaa jo 42 % suomalaisista, eli noin 2,3 miljoonaa ihmistä, yhteensä 103 eri paikkakunnalla. Tuoreimmat verkon piirin kytketyt paikkakunnat ovat Lohjan lisäksi Janakkala, Kankaanpää, Kokemäki ja Kristiinankaupunki. Laajentumista ohjaa valmiiden suunnitelmien lisäksi verkkodata.

DNA:s 5G utvidgades till Lappfjärd i Kristinestad – utbyggnaden styrs av nätverksdata4.6.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

DNA:s 5G-nät har nu öppnats också i Kristinestad, närmare bestämt Lappfjärds kyrkby. Nätverkets totala befolkningstäckning uppgår redan till 42 %, dvs. ca. 2,3 miljoner finländare på 103 olika orter. De senaste orterna som anslutits till nätet utöver Kristinestad är Janakkala, Kankaanpää, Kumo och Lojo. Utöver färdiga planer beror utbyggnaden på nätverksdata.

DNA:n 5G laajentui Kristiinankaupungin Lapväärttiin – rakentamista ohjaa verkkodata4.6.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkko on nyt avattu myös Kristiinankaupunkiin, tarkemmin ottaen Lapväärtin kirkonkylälle. Kaikkiaan verkon väestöpeitto kattaa jo 42 % suomalaisista, eli noin 2,3 miljoonaa ihmistä, yhteensä 103 eri paikkakunnalla. Tuoreimmat verkon piirin kytketyt paikkakunnat ovat Kristiinankaupungin lisäksi Janakkala, Kankaanpää, Kokemäki ja Lohja. Laajentumista ohjaa valmiiden suunnitelmien lisäksi verkkodata.