DNA:n liittymissä nyt rajaton tiedonsiirto myös Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Baltiassa

DNA on parantanut kuluttajille suunnattujen liittymiensä verkkovierailuhinnoittelua Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa, missä liittymien tiedonsiirto on 24.6. alkaen ollut rajatonta ja sisältyy nyt liittymän kuukausimaksuun. Parannus koskee automaattisesti kaikkia DNA:n myynnissä olevia liittymätyyppejä, jotka sisältävät verkkovierailuominaisuuden.

Kuva: DNA

Kun maiden rajat hiljalleen taas avautuvat poikkeusolojen päättyessä, aloittaa moni suomalainen matkailun lähiympäristössä, eli Pohjoismaissatai Baltian alueella. Suomessa on myös paljon ihmisiä, jotka työskentelevät säännöllisesti rajojen toisella puolella, tai joilla on perheenjäseniä näissä maissa. Matkustaminen voi siis olla säännöllistä ja tiedonsiirron tarve suurta.

"Tämän kesän lomasuunnitelma monella saattaa olla esimerkiksi automatka Pohjoismaissa tai Baltiassa. Karttapalveluiden käyttämisestä tai videoiden katselusta ja pelien pelaamisesta ei tarvitse nyt kantaa huolta reissun aikana. Haluamme tehdä asiakkaittemme elämästä helpompaa", kertoo DNA:n mobiililiiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan.

Parannus koskee kaikkia DNA:n myynnissä olevia puhelin- ja mobiililaajakaistaliittymiä, joihin kuuluu nettiyhteys ja verkkovierailuominaisuus. Suurimmalla osalla asiakkaista on entuudestaan tällainen liittymätyyppi, jolloin uusi ominaisuus päivittyi liittymälle automaattisesti 24.6. alkaen. Asiakkaat voivat tarkistaa oman liittymätyyppinsä esimerkiksi Oma DNA -sovelluksesta tai DNA:n verkkosivujen Minun palvelustani. Asiakkaille lähetetään myös automaattisesti rajattomasta datankäytöstä ja verkkovierailuhinnoista kertova tekstiviesti heidän saapuessaan kyseisiin maihin.

EU-tiedonsiirto muuttui entistäkin edullisemmaksi

Tiedonsiirrosta aikaisemmin perittyä EU-perusmaksua ei ole enää veloitettu DNA:n liittymissä 15.4.2020 alkaen. Tiedonsiirto EU-perusmaksulla on aiemmin maksanut 0,00434 €/Mt, mutta nyt kohtuullinen datankäyttö EU/ETA-alueella sisältyy liittymän kuukausimaksuun, liittymän EU-datapaketin mukaisesti.

Tiedonsiirto Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Baltiassa ei kuluta liittymätyyppikohtaista EU-datapakettia, joka on käytössä muualla EU/ETA-alueella kuten ennenkin. EU-datapaketin koko riippuu liittymätyypistä, ja se on DNA:lla pääsääntöisesti 7–27 Gt/kk.

Mobiililiiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan, puh. 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi

Ulkomaanpuhelut ja netinkäyttö ulkomailla: https://www.dna.fi/euroaming

Kuva: DNA

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Finns prefer to watch streaming services on a TV screen15.9.2020 11:51:59 EESTPress release

A TV screen is still the most popular choice for keeping up with the content in paid streaming services. This is what DNA’s Digital Lifestyle survey*) reveals. DNA Hubi device, based on the open Android ecosystem, combines various streaming services in one place and enables you to watch shows on the large TV screen you have at home in the best possible quality. The latest application compatible with DNA Hubi is the new streaming service Disney+, which was launched in Finland today.

Suomessa katsotaan suoratoistopalveluja mieluiten tv-ruudulta – uusi Disney+ televisioon myös DNA Hubi -laitteella15.9.2020 11:51:09 EESTTiedote

Televisioruutu on edelleen suosituin valinta, kun halutaan seurata maksullisten suoratoistopalvelujen tarjontaa. Tämä selviää DNA:n Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksesta. *) Avoimeen Android-ekosysteemiin perustuva DNA TV Hubi -palvelu kokoaa erilaiset suoratoistopalvelut yhteen paikkaan ja mahdollistaa ohjelmien katselun kodin isolta tv-ruudulta parhaalla mahdollisella laadulla. Uusimpana sovelluksena DNA Hubi -laitteelle on saatavissa tänään Suomessa aloittanut uusi suoratoistopalvelu Disney+.

DNA examined the level of digitalisation in Nordic municipalities — Finland has a way to go when compared to its Nordic neighbours10.9.2020 12:00:00 EESTPress release

DNA examined Nordic municipalities’ capacity to launch and deploy new digital services in the era of 5G connections. In a comparison of 60 municipalities, the Danish town Aalborg was the most digitally advanced of the compared locations. Tampere was the only Finnish municipality to reach the top 10, while Oulu and Helsinki reached the top 20.