DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot elokuussa 2022 – Listalla myös edullisempia älypuhelimia

Älypuhelinten kysyntä oli elokuussa vilkasta. Samsung hallitsi DNA:n elokuun myydyimpien älypuhelinten listaa, mutta myydyimmäksi puhelimeksi ylsi edullinen Xiaomi Redmi 9C NFC. Elokuun myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listan kärkeen kiri puolestaan Honor Band 5. Toiselle sijalle kohosi lapsille suunnattu Xplora X5 Play -kellopuhelin.

DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot elokuussa 2022

"Vaikka älypuhelinten kysyntä oli elokuussa vilkasta, näkyvät kuluttajien kasvaneet elinkustannukset myös älypuhelinten myynnissä. DNA Kaupoista ja DNA:n nettikaupasta ostettiin elokuussa aiempaa edullisempia puhelimia, ja uusien puhelinten ostajat hyödynsivät myös kulutonta ja korotonta DNA Maksuaikaa enemmän kuin vuosi sitten", kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja, Sami Aavikko.

Elokuun myydyimmäksi puhelimeksi nousi ensimmäistä kertaa DNA:n valikoiman edullisimpiin älypuhelimiin kuuluva Xiaomi Redmi 9C NFC. Myös erinomaisen hinta-laatusuhteen tarjoava OnePlus Nord CE 2 5G onnistui jättämään taakseen sekä pitkään listan kärkipaikoilla kiikkuneen Apple iPhone 13 5G:n että Samsungin suositut Galaxy A-sarjan puhelimet. Samsung kuitenkin hallitsi elokuun myydyimpien älypuhelinten listaa peräti seitsemällä puhelimella.

Applen iPhone 13 Pro -huippumallit menettivät elokuussa hieman sijoituksiaan, kun vannoutuneimpien iPhone-käyttäjien huomio on jo kääntynyt syyskuussa huhutusti julkaistaviin Apple-uutuuksiin. Myös elokuun lopun Pinkit Päivät -kampanjan tarjouslaitteet näkyvät korostetusti DNA:n myyntitilastoissa.

Syksyn uutuuslanseeraukset hyppäsivät myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listalle

Tutut trendit näkyvät elokuun myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listalla: uutuuslanseeraukset, paluu arkeen sekä koulujen alkaminen. Myydyimmäksi laitteeksi nousi todellinen kestosuosikki ja erinomainen apuväline arjen perusaktiviteettien seuraamiseen, Honor Band 5. Toiselle sijalle kohosi kesän aikana DNA:n myyntikanavissa lanseerattu Xplora X5 Play -kellopuhelin. Kolmatta sijaa täydensi Apple Watch Series 7 GPS.

"Aktiivisuusrannekkeet ovat edelleen suosittu työkalu oman liikkumisen ja arjen seurantaan. Myös syksyn ensimmäiset uutuuslanseeraukset loikkasivat komeasti listalle. Samsung esitteli elokuussa uuden Watch5-sarjan, josta jo kolme eri mallia kipusi heti DNA:n myydyimpien listalle", sanoo Aavikko.

Jo kolmena peräkkäisenä kuukautena myydyimpien listalle yltäneet lasten kellopuhelimet nousivat elokuussa kahdella mallillaan myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden joukkoon.

"Kellopuhelin on hyvä ensikäyttöön tarkoitettu vaihtoehto lapselle, ja sen suosio onkin kasvanut tasaisesti", summaa Aavikko.

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet ja älykellot -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Lisäksi DNA julkaisee myydyimmät tietokoneet -seurannan jokaisen kvartaalin lopussa samassa yhteydessä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät täältä.

DNA:n myydyimmät puhelimet elokuussa 2022:

1. (5.) Xiaomi Redmi 9C NFC*)
2. (13.) OnePlus Nord CE 2 5G
3. (3.) Apple iPhone 13 5G
4. (11.) Samsung Galaxy A53 5G
5. (-) Samsung Galaxy A03*)
6. (1.) Samsung Galaxy A22 5G
7. (8.) Apple iPhone 12 5G
8. (-) Xiaomi Redmi Note 10 5G
9. (10.) Samsung Galaxy A13*)
10. (7.) Apple iPhone 11*)
11. (-) Samsung Galaxy S22 5G
12. (6.) Apple iPhone 13 Pro 5G
13. (-) Samsung Galaxy A33 5G
14. (9.) Apple iPhone 13 Pro Max 5G
15. (12.) Samsung Galaxy S21 FE 5G

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) 4G-puhelin. Muut listalla olevat puhelimet ovat 5G-puhelimia.

DNA:n myydyimmät älykellot ja aktiivisuusrannekkeet elokuussa 2022

1. (5.) Honor Band 5*
2. (7.) Xplora X5 Play
3. (2.) Apple Watch Series 7 GPS
4. (1.) Huawei Watch Fit*
5. (3.) Apple Watch SE GPS
6. (10.) Xplora XGO2
7. (-) Samsung Galaxy Watch5 BT
8. (9.) Apple Watch Series 7 GPS+Cellular
9. (11.) Apple Watch SE GPS+Cellular
10. (4.) Samsung Galaxy Watch4 4G
11. (12.) Honor Band 6*
12. (-) Garmin Venu 2
13. (-) Samsung Galaxy Watch5 4G
14. (-) Samsung Galaxy Watch5 Pro 4G
15. (15.) Huawei Band 6*

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) Aktiivisuusranneke

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot elokuussa 2022
DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu noin 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2021 oli 956 miljoonaa euroa. DNA:lla on 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:n ja Telian 5G-verkon rakentaminen alkaa Loviisassa ja Pyhtäällä – entistä paremmat yhteydet helpottavat arkea monella tavalla4.10.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko aloittaa kattavan 5G-verkon rakentamisen Loviisassa ja Pyhtäällä maanantaina 10. lokakuuta. Nopeamman 5G-verkon rakentamisen myötä myös 4G-yhteydet paranevat alueella. Paremmille yhteyksille on tarvetta, sillä mobiilidatan käyttö on moninkertaistunut Suomessa viime vuosina.

DNA:n myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet syyskuussa 2022 – OnePlus nappasi kärkisijan ensimmäistä kertaa DNA:n myydyimpien puhelinten listalla3.10.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

OnePlus nousi syyskuussa ensimmäistä kertaa DNA:n myydyimmäksi puhelimeksi, vaikka Apple ja Samsung veivät suurimman osan listasijoista. Apple kuitenkin dominoi DNA:n syyskuun myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listaa peräti kahdeksalla laitteella. SIM-korttipaikalla varustetut tietokoneet ovat nostaneet suosiotaan kolmannella vuosineljänneksellä myydyimpien tietokoneiden listalla.

Five tips for a smart-device-free day – “It’s a good idea to stop for a day and think about your relationship with that device”28.9.2022 08:10:00 EEST | Press release

This coming Sunday, October 2nd, will be a Disconnect Day in Finland. The Disconnect Day is a theme day organised by DNA that focuses on the importance of spending time together face to face and encourages everyone who can to deliberately put their devices aside. The Disconnect Day is inspired by a survey that found that Finns generally want to reduce the time they spend on smart devices. Five families tested the Disconnect Day concept in advance and found it has significant positive effects, such as a greater sense of restfulness.

Viisi vinkkiä älylaitteettoman päivän viettoon – “On hyvä edes päiväksi pysähtyä miettimään omaa suhdetta siihen laitteeseen”28.9.2022 08:10:00 EEST | Tiedote

Tulevana sunnuntaina 2. lokakuuta vietetään Suomessa Älyvapaapäivää. Kyseessä on läsnäolon merkitystä korostava DNA:n toteuttama teemapäivä, joka kannustaa kaikkia mahdollisuuksiensa mukaan laittamaan älylaitteet kyseisenä päivänä tarkoituksellisesti sivuun. Taustalla on tutkimuksesta ilmennyt suomalaisten tahtotila vähentää älylaitteilla käytettyä aikaa. Viisi perhettä testasi Älyvapaapäivän viettoa ennakkoon ja havaitsi siinä keskeisiä positiivisia vaikutuksia, kuten levollinen olotila.

Smart devices and networks are needed to make everyday life as easy and straightforward as possible. On the other hand, the amount of time we spend on smart devices and the effects of excessive use have been the subject of a long and protracted public conversation. DNA has studied people’s attitudes towards the use of smart devices and found that as much as 44 per cent of Finns feel that they spend too much time on their devices. To give us all a good reason to focus on what is in front of us instead of on our smart devices at least once a year, DNA is encouraging everyone who can to take a Disconnect Day on the 2nd of October and deliberately put their devices aside.