DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot kesäkuussa 2020

Kesäkuussa eniten laitemalleja DNA:n myydyimpien puhelimien Top 15 -listalle keräsi Samsung, joka nappasi itselleen myös kaksi kärkisijaa. Puhelimien myynnissä näkyi myös uusien 5G-mallien vauhdikas nousu, ja DNA:lla onkin 5G-verkko jo 20 eri paikkakunnalla. Älykellojen myyntikamppailussa kärkisijaa pitää edelleen Apple.

DNA:n kesäkuun myydyimmät puhelimet Top 15 -listalla on kuusi Samsungin puhelinta, neljä mallia Applelta sekä kaksi Honor-puhelinta. Yhdellä mallilla edustettuina ovat Huawei, OnePlus ja Xiaomi.

Samsungin loistava vire jatkui myös kesäkuussa, sillä sekä viime vuoden suosikkipuhelimien että tämän vuoden uutuusmallien kysyntä käy kiivaana. Ykköspaikalle kapusi toista kuukautta putkeen Samsung Galaxy A40 -malli, jonka toukokuun lopussa myyntiin tullut seuraaja Samsung Galaxy A41 hyppäsi suoraan listan kahdeksannelle sijalle. Samsung pärjäsi myös 5G-sarjassa, kun uusi edullisemman pään 5G-puhelin Samsung Galaxy A51 5G nousi ensimmäisenä myyntikuukautenaan Top 15 -listalle.

Applen puhelimista myydyimpänä, listan sijalla kolme, jatkaa iPhone 11, josta ominaisuuksiltaan vieläkin parempi versio iPhone 11 Pro nousi myös listan sijalle 10. Myös iPhone 7 ja toisen sukupolven iPhone SE löytyvät myydyimpien listalta.

”Älylaitteiden kysyntä sekä myymälöiden asiakasmäärät ovat palautuneet normaalille tasolle kesäkuun aikana. DNA Kaupoissa jatketaan silti tehostettuja toimenpiteitä puhtaan ja turvallisen myymäläympäristön ylläpitämiseksi. Uuden laitteen tarjoamille monipuolisemmille ominaisuuksille löytyy käyttöä esimerkiksi lisääntyneen ulkona liikkumisen myötä. Myös kesäsesongin hyvät laitetarjoukset ovat houkutelleet monia vaihtamaan puhelinta”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Älykellojen myynnin kasvu jatkuu yhä

Kesälomien alkaminen ja maailmantilanteesta johtuva ihmisten ulkoilun lisääntyminen näkyvät myös äly- ja urheilukellojen myynnin kasvuna. Edullisten kampanjoiden myötä myös aktiivisuusrannekkeet pääsivät myydyimpien listalle.

”Kesäkuun myyntilukuihin ovat vaikuttaneet alekampanjat, joiden myötä on selkeästi hankittu aktiivisuusrannekkeita. Kuluttajat hakevat hyviä tarjouksia, sillä myös edellisvuosien mallit, kuten esimerkiksi Huawei Watch GT tai Samsung Galaxy Watch kamppailevat hienosti kymmenen parhaan joukossa ominaisuuksiltaan monipuolisempien mallien rinnalla. Yleisesti ottaen koko tuoteryhmän kasvu on alkukeväästä asti jatkunut voimakkaana”, Aavikko kertoo.

Kesäkuun Top 15 -listan toiselle sijalle nousi edullinen Samsung Galaxy fit e -aktiivisuusranneke. Ensimmäistä sijaa piti jälleen Applen Series 5 -älykello, jonka pikkuveli Apple Series 3 älykello hävisi vain karvan verran Samsungin tämän kuun haastajalle.

5G-verkon laajentuminen näkyy myös puhelimien myynnissä

DNA toi kesäkuussa myyntiin useamman 5G-puhelinmallin, jotka tuntuvat myös kiinnostavan asiakkaita.

”DNA:n 5G-verkon laajentuessa myös 5G-puhelimien kysyntä on kasvanut selkeästi. Valikoimassamme on jo parikymmentä eri 5G-puhelinmallia ja loppuvuoden aikana valikoimaan on tulossa lisää malleja myös uusilta valmistajilta. Uutta puhelinta harkitsevien kannattaa ehdottomasti tutustua 5G-valikoimaan, vaikka 5G-verkko ei yltäisikään vielä omalle kotipaikkakunnalle – ostamalla 5G-laitteen puhelimelle voi varmistaa pidemmän käyttöiän, kun laitteella pääsee hyödyntämään viimeisintä matkapuhelinverkkoa myös tulevaisuudessa”, Aavikko kertoo.

DNA:n 5G-verkko löytyy jo 20 eri paikkakunnalta. DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Sipoossa, Hyvinkäällä, Turussa, Ruskolla, Raisiossa, Liedossa, Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Raumalla, Porissa, Oulussa, Raahessa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Pirkkalassa ja Lahdessa.

5G-puhelimien ja 5G-mobiililiittymien lisäksi DNA:lla on tarjolla myös erityisesti pientaloille suunnattu kiinteä 5G-laajakaistaliittymä.

DNA:n myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2020

1. (1.) Samsung Galaxy A40

2. (5.) Samsung Galaxy A20e

3. (3.) Apple iPhone 11

4. (9.) Huawei P Smart 2019

5. (4.) Apple iPhone SE (2. sukupolvi)

6. (2.) Samsung Galaxy A51
7. (14.) Honor 10 Lite

8. (-) Samsung Galaxy A41

9. (8.) Apple iPhone 7

10. (7.) Samsung Galaxy A71

11. (-) Apple iPhone 11 Pro

12. (6.) OnePlus 7T

13. (-) Samsung Galaxy A51 5G

14. (10.) Xiaomi Redmi Note 8 Pro

15. (13.) Honor 20 Lite

DNA:n myydyimmät älykellot ja -rannekkeet kesäkuussa 2020

1. (2.) Apple Watch Series 5

2. (10.) Samsung Galaxy Fit e *)

3. (1.) Apple Watch Series 3

4. (4.) Huawei Band 3 Pro *)

5. (6.) Honor Band 5 *)

6. (3.) Huawei Watch GT2

7. (9.) Huawei Watch GT

8. (7.) Honor Magic Watch 2

9. (12.) Samsung Galaxy Watch

10. (-) Garmin Fenix 6 Pro

11. (-) Samsung Galaxy Watch Active

12. (8.) Huawei Band 4 *)

13. (5.) Garmin Vivomove 3 Sport

14. (-) Suunto 9 Baro

15. (13.) Huawei Watch GT2e

(Edellisen kuukauden tulos sulkeissa)
*) älyranneke

Lisätietoja medialle / More information:

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa:

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli 942 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä.

What if storm Vieno cuts off the Internet connection? DNA’s expert explains how the network is protected – and what you shouldn’t do in case you lose your Internet connection15.6.2021 10:45:00 EEST | Press release

Storm Vieno is expected to hit most of Finland in the next few days. Gale force winds will increase the risk of power cuts, as the storm may result in trees falling over power lines. But what exactly will happen if this occurs and a consumer notices that their smart device has lost the network connection? DNA provides a unique behind-the-scenes view of its network control centre where preparations are underway to make sure that the Internet works in Finland at a time of crisis.

Entä jos Vieno-myrsky katkaisee netin? DNA:n asiantuntija kertoo, miten verkko on turvattu – ja mitä ei kannata tehdä, jos netti katkeaa15.6.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Vieno-myrsky pyyhkii Suomen yli tänään. Puuskainen tuuli lisää sähkökatkoksien riskiä, kun myrsky voi kaataa puita sähkölinjojen päälle. Mutta mitä tarkalleen ottaen tapahtuu, jos näin käy ja kuluttaja huomaa älylaitteensa verkkoyhteyden olevan poikki? DNA tarjoaa harvinaisen katsauksen verkkonsa valvomoon, jossa varmistetaan suomalaisten netin toimivuus myös kriisin hetkellä.

DNA personnel do not need to return to the office, and few intend to do so – "It is clear that work independent of place is here to stay"14.6.2021 14:33:39 EEST | Press release

A flexible way of working, regardless of place and time, has been one of DNA's success stories since 2012. However, no one was prepared for the full-flexed remote working caused by the coronavirus pandemic. Now the lessons of the exceptional year are being used to take the flexible work culture even further. DNA has listened to its personnel through regular surveys, and now pays special attention to tools and systems, premises and safety, managerial work and leadership, and well-being and a sense of community.

Liperi, Tohmajärvi ja Rääkkylä saavat kattavan 5G-verkon – DNA:n ja Telian Yhteisverkon rakennus alueilla alkaa14.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama yhtiö Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Kolmivuotinen rakennusprojekti käynnistyi Varkaudesta maaliskuussa 2021 ja jatkuu nyt kesä–heinäkuussa Liperissä, Tohmajärvellä ja Rääkkylässä. Uuden 5G-verkon myötä myös alueen 4G-verkon kapasiteetti moninkertaistuu.

DNA:n henkilöstön ei tarvitse palata toimistolle, ja vain harva aikookaan – ”On selvää, että paikasta riippumaton työnteko on tullut jäädäkseen”14.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Joustava ja mutkaton tapa tehdä töitä paikasta ja ajasta riippumatta on ollut yksi DNA:n menestystarinoista jo vuodesta 2012 lähtien. Koronapandemian aiheuttamaan täysmääräiseen etätyöhön ei kuitenkaan kukaan osannut varautua. Nyt poikkeusajan oppeja hyödynnetään mutkattoman työkulttuurin viemisessä entistäkin pidemmälle. DNA on kuunnellut henkilöstöään säännöllisten kyselyiden avulla, ja kiinnittää nyt erityistä huomiota työvälineisiin ja -järjestelmiin, toimitiloihin ja turvallisuuteen, esihenkilötyöhön ja johtamiseen sekä hyvinvointiin ja yhteisöllisyyteen.