DNA:n myydyimmät puhelimet tammikuussa 2017

Huawei avasi vuoden 2017 komeasti ottamalla kaksoisvoiton DNA:n tammikuun myydyimpien puhelimien listalla. Tammikuun kymmenen kärkeen mahtui neljä puhelinmallia Huaweilta ja Samsungilta kummaltakin, ja Applelta kaksi.

Edullinen Huawei P8 Lite ponkaisi vuoden lopun kahdeksannelta sijalta suoraan tammikuun ykköseksi, takanaan heti kakkosena niin ikään monta pykälää listalla noussut suosikkipuhelin Honor 7. DNA:n tammikuun Top10-listalla on Huaweilta lisäksi kaksi muutakin mallia, Honor 8 ja Honor 7 Lite.

”Huaweilla on laaja mallisto, ja valmistaja tarjoaa vaihtoehtoja kaikkiin hintaluokkiin. Tämä näkyy tammikuun vahvana suorituksena”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Myös Samsungilta on tammikuun Top10-listalla neljä puhelinmallia, joista suosituin oli viime kuun kolmossijasta kiinni pitänyt Samsung Galaxy S6. Listalla jatkavat myös viime vuoden kestosuosikki Galaxy J5 (2016) ja Galaxy A3 (2016), ja paluun kärkikymmenikköön teki Galaxy S7.

Applen listasuosikit tammikuussa olivat viidennen sijansa pitänyt iPhone 7 sekä listalle palannut iPhone SE.

”Jo tässä vaiheessa voimme ennustaa, että helmikuun lista menee jonkin verran uusiksi. On erittäin jännittävä nähdä, miten esimerkiksi Samsungin uusi A-sarja pärjää”, Aavikko sanoo.

Katso Sami Aavikon videokommentti tammikuun listasijoituksista:  https://youtu.be/6DXhX9C82AY

DNA:n myydyimmät puhelimet tammikuussa 2017

1. (8.) Huawei P8 Lite *)
2. (6.) Honor 7 *)
3. (3.) Samsung Galaxy S6 *)
4. (1.) Samsung Galaxy J5 (2016) *)
5. (5.) Apple iPhone 7 *)
6. (4.) Honor 8 *)
7. (2.) Honor 7 Lite *)
8. (-) Apple iPhone SE *)
9. (7.) Samsung Galaxy A3 (2016) *)
10. (-) Samsung Galaxy S7 *)

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: www.dna.fi/dna-oy/myyntitilastot

Sami Aavikon videokommentti, tammikuun myydyimmät puhelimet: https://youtu.be/6DXhX9C82AY

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.DNA: Tammikuun 2017 myydyimmät puhelimet

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.