DNA:n syyskuun 2021 myydyimmät puhelimet ja älykellot sekä tietokoneet – syksyn laitelanseeraukset näkyvät listoilla

DNA:n syyskuun 2021 listoilla nähdään laitelanseerausuutuuksia, jotka tarjoavat yhä innostavampia ja helppokäyttöisempiä käyttökokemuksia uusien ominaisuuksien avulla. Kolmannella neljänneksellä tietokoneiden- ja lisätarvikkeiden myynti kävi vauhdikkaana ei pelkästään työ- ja opiskeluarkeen paluun vuoksi, vaan myös pelaajien päivittäessä laitteitaan ja lisätarvikkeitaan.

DNA:n syyskuun myydyimpien puhelinten lista on monipuolinen. Myydyimmäksi puhelimeksi nousi Xiaomin Redmi 9C NFC -malli. Samsungilta listan kärkipäähän nousi odotetusti elo-syyskuun vaihteessa myyntiin tullut päivitetty suosikkimalli Galaxy A52s 5G (sija 2) ollen samalla DNA:n myydyin 5G-malli. Samsung Galaxy A32 5G nähtiin listan sijalla kolme. Applen myydyimpiä malleja ovat yhä iPhone 12 5G (sijalla 4) sekä iPhone 11 (sijalla 7), mutta myös vasta syyskuun lopussa myyntiin tulleet uutuudet iPhone 13 Pro 5G (sijalla 8) sekä iPhone 13 Pro Max 5G (sijalla 15) nousevat rajallisesta saatavuudesta huolimatta listalle.

DNA:n syyskuun myydyimpien älykellojen- ja aktiivisuusrannekkeiden listalla on kattavasti vaihtoehtoja aktiivisuuden ja oman hyvinvoinnin seurantaan unohtamatta mobiiliyhteysominaisuutta. Honorin Band 5 -aktiivisuusranneke jatkaa toista kuukautta listan kärkipaikalla Applen Series 6 ja Samsungin Galaxy Fitin tullen tiukasti perässä. Lisäksi listalla nähdään laitteita Huaweilta, OnePlussalta ja Garminilta.

”Syksy on viimeisimmästä teknologiasta innostuneille kuluttajille loistavaa aikaa, sillä lanseeraukset tuovat jälleen uusia ominaisuuksia, helppoutta ja joustavuutta käyttäjien arkeen. Onkin selvää, että DNA:n syyskuun myydyimpien listalla nähdään uutuusmalleja. Applen iPhone 13 -sarjan puhelimet pongahtivat listalle huolimatta siitä, että lanseeraus tapahtui vasta syyskuun loppupuolella. Samsungin Galaxy Watch4 -älykellot, joissa on ensi kertaa mukana Wear OS Powered by Samsung -käyttöliittymä, nähdään kellojen listalla. Mobiilimaksaminen kasvattaa voimakkaasti suosiotaan ja on ilahduttavaa huomata ominaisuuden löytyvän jo yhä useamman valmistajan kellosta”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA:n tietokoneiden- ja lisätarvikkeiden myyntiä kolmannella neljänneksellä vauhditti etenkin paluu työ- ja opiskeluarkeen. Tietokoneiden lisäksi näyttöjä, hiiriä, näppäimistöjä ja pelikuulokkeita myytiin vauhdikkaasti. Listalle nousikin aikaisempaa enemmän työ- ja opiskelukäyttöön tarkoitettuja kannettavia tietokoneita kuten ASUS Vivobookit sekä Lenovo Flex 5. Laitteissa korostuvat erityisesti kompakti koko yhdistettynä tehokkaisiin ominaisuuksiin.

”Syksyllä DNA:n tietokonelaitetarjonta laajeni jälleen aloittaessamme HP-tietokoneiden myynnin verkkokaupassamme alkusyksyn aikana. Lisäksi markkinoille ennakoidaan tulevan loppuvuonna useita nopeiden yhteyksien 5G-tietokonemalleja muun muassa työ-, opiskelu- ja pelikäyttöön. Uutuuksia lisätään tietysti lanseerauksien jälkeen DNA:n tarjontaan”, Aavikko summaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet syyskuussa 2021

1. (4.) Xiaomi Redmi 9C NFC
2. (1.) Samsung Galaxy A52s 5G *)
3. (8.) Samsung Galaxy A32 5G *)
4. (2.) Apple iPhone 12 5G *)
5. (6.) OnePlus Nord N10 5G *)
6. (5.) Samsung Galaxy A21s
7. (7.) Apple iPhone 11
8. (-) Apple iPhone 13 Pro 5G *)
9. (12.) OnePlus Nord CE 5G *)
10. (9.) Samsung Galaxy S20 FE 5G *)
11. (-) Xiaomi Mi 10T Lite 5G *)
12. (10.) OnePlus Nord 2 5G *)
13. (11.) Samsung Galaxy A22 5G *)
14. (14.) Apple iPhone 12 mini 5G *)
15. (-) Apple iPhone 13 Pro Max 5G *)

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) 5G-puhelin

DNA:n myydyimmät älykellot ja aktiivisuusrannekkeet syyskuussa 2021

1. (1.) Honor Band 5 *)
2. (4.) Apple Watch Series 6 GPS
3. (10.) Samsung Galaxy Fit2 *)
4. (5.) Huawei Watch GT 2
5. (7.) Apple Watch 6 GPS + Cellular
6. (9.) Apple Watch SE GPS + Cellular
7. (-) Samsung Galaxy Watch4 4G
8. (12.) Huawei Watch Fit *)
9. (11.) Apple Watch Series 3 GPS
10. (3.) Honor Band 6 *)
11. (2.) Samsung Watch Active2
12. (-) OnePlus Watch
13. (-) Garmin Vivoactive 4
14. (6.) Apple Watch SE GPS
15. (-) Samsung Galaxy Watch4 BT

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) Aktiivisuusranneke

DNA:n myydyimmät tietokoneet heinä–syyskuussa 2021

1. MacBook Air 13'' (2020) (MacOS)
2. ASUS VivoBook 14 14'' (Windows)
3. Lenovo Flex 5 14'' (Windows)
4. ASUS Chromebook 15,6” (Chromebook)
5. MacBook Pro 13'' (2020) (MacOS)
6. Acer Chromebook 314 14” (Chromebook)
7. Asus TUF Gaming 17.3'' (Windows)
8. ASUS VivoBook 17 17.3'' (Windows)
9. Lenovo Ideapad 1 14'' (Windows)
10. Acer Swift 1 14'' (Windows)
11. Acer Chromebook 715 15.6” (Chromebook)
12. Asus TUF Gaming 15.6'' (Windows)
13. Lenovo Ideapad Gaming 3 15,6'' (Windows)
14. Lenovo Chromebook 14'' (Chromebook)
15. Samsung Galaxy Book Go 4G 14” (Windows)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet ja älykellot -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Lisäksi DNA julkaisee myydyimmät tietokoneet -seurannan jokaisen kvartaalin lopussa samassa yhteydessä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät täältä.

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2020 oli 934 miljoonaa euroa. DNA:lla on 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA:n käyttämä 5G-verkko yltää nyt Etelä-Karjalassa liki joka kolkkaan11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n käyttämän 5G-verkon rakennustyöt Etelä-Karjalassa ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.

DNA’s 5G network now reaches almost every corner of South Karelia11.4.2024 09:55:00 EEST | Press release

DNA’s 5G network in South Karelia now reaches nearly all parts of the region, and coverage of the population is approaching 100% based on residents’ location. At the national level, however, there are still regional variations in coverage, which is why the network is constantly being improved. In particular, DNA’s goal is to reinforce and increase geographic coverage. The 5G network has a theoretical coverage of around 96% of Finland’s population in more than 250 localities. The construction of 5G infrastructure also improves 4G connections.

DNA:n 5G-verkko yltää nyt Kanta-Hämeessä liki joka kolkkaan – ja paranee yhä11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkon rakennustyöt Kanta-Hämeessä ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan yhä jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.