DNA:n toimitusjohtajaksi Jussi Tolvanen

DNA Oyj:n toimitusjohtajaksi on nimitetty KTM Jussi Tolvanen. Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Jukka Leinonen siirtyy samassa yhteydessä täysipäiväisesti Telenor-konsernin Nordic Clusterin vetäjäksi.

DNA:n tuleva toimitusjohtaja Jussi Tolvanen. Kuva: DNA

Jussi Tolvanen (s.1978) aloittaa työnsä DNA:n toimitusjohtajana 11. lokakuuta. Hän työskentelee tällä hetkellä Microsoft Oy:n toimitusjohtajana. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on työskennellyt mm. Avanade Finlandin toimitusjohtajana sekä erilaisissa johtotehtävissä Fujitsulla ja Hewlett-Packardilla.

DNA:n nykyinen toimitusjohtaja Jukka Leinonen siirtyy muutoksen yhteydessä täysipäiväisesti Telenor-konsernin Nordic Clusterin vetäjäksi. Samalla hänestä tulee DNA:n hallituksen puheenjohtaja osana rooliaan Telenorin pohjoismaisen toiminnan vetäjänä (EVP Head of Nordics).

”On todella hienoa saada Jussi jatkamaan työtäni DNA:n toimitusjohtajana. Hänen lähestymistapansa liiketoimintaan on vahvasti asiakas- ja ihmiskeskeinen, mikä istuu erinomaisesti DNA:n ajattelutapaan ja kulttuuriin. Lisäksi hänellä on kattava kokemus IT-alalta ja yritysmarkkinasta, mikä edelleen vahvistaa osaamistamme. Uskonkin hänen olevan juuri oikea henkilö viemään DNA:ta eteenpäin. Takanani on uskomattoman hieno taival DNA:n johdossa, tätä yhtiötä on ollut ilo johtaa”, toteaa DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen.

”On ilo ja kunnia saada liittyä DNA:n tiimiin. Yhtiö on edelläkävijä uusien palvelujen ja ratkaisujen tuomisessa suomalaisille kuluttajille ja yrityksille. Haluan kiittää Jukkaa ja koko DNA:n huipputiimiä erinomaisesta työstä ja tuloksisista. Tunnen DNA:n arvot ja yrityskulttuurin omakseni ja uskon, että meillä on merkittävä mahdollisuus yhdessä kasvaa ja kehittyä”, sanoo Jussi Tolvanen.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Jukka Leinonen, DNA Oyj, 044 044 1000, jukka.leinonen@dna.fi

DNA:n tuleva toimitusjohtaja Jussi Tolvanen (yhteys DNA:n viestinnän kautta, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi)

Pörssitiedote maaliskuulta Jukka Leinosen siirtymisestä uuteen tehtävään.

DNA:n tuleva toimitusjohtaja Jussi Tolvanen. Kuva: DNA

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 934 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

In August 2021, DNA announced that it is closing its 3G network in Finland, bringing an end to an era of one mobile technology. Few people know that the reason behind Finland being able to abandon old forms of technology and quickly adopt new ones is a special Finnish characteristic that was once made fun of abroad. The jokes have transformed into wonder: how is a small northern country able to do this? The answer can be found in Finland’s long history with mobile and network technology and an exceptional pricing model.

Kun 4G otettiin käyttöön, suomalaisille naureskeltiin maailmalla – DNA:n johtaja kertoo, kuinka nauru muuttui lopulta ihmettelyksi ja miksi Suomi on nyt 5G:n edelläkävijä – ja luopumassa vanhasta teknologiasta15.9.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

DNA ilmoitti elokuussa 2021 ajavansa 3G-verkkonsa alas Suomessa ja samalla yksi mobiiliteknologian aikakausi tulee päätökseen. Harva kuitenkaan tietää, että syy siihen, miksi Suomessa voidaan luopua vanhasta teknologiasta ja ottaa nopeasti käyttöön uutta, johtuu suomalaisesta erityispiirteestä, jolle aikoinaan maailmalla jopa naureskeltiin. Nyt nauru on muuttunut ihmettelyn aiheeksi: kuinka yksi pieni pohjoinen maa oikein pystyy tuohon? Syyt löytyvät Suomen mobiili- ja verkkoteknologian pitkästä historiasta sekä poikkeuksellisesta hinnoittelumallista.

DNA tutki: tässä ovat suomalaisten suoratoistosuosikit – kaksi selkeästi ylitse muiden9.9.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Netflix on selkeästi suomalaisten eniten käyttämä maksullinen suoratoistopalvelu, kertoo DNA:n teettämä tutkimus. Maksuttomista palveluista Yle Areenalla on vankka asema, ja se peittoaa suosiossa jopa YouTuben. Suomalaiset ovat myös ahkeria suoratoistopalveluiden tilaajia, sillä viidesosalla on käytössään vähintään kolme maksullista palvelua ilmaisten lisäksi.

DNA's 5G coverage includes half of Finns and 114 towns – the new locations are Aura, Ikaalinen, Kirkkonummi, Pertunmaa, Vesilahti and Äänekoski8.9.2021 09:30:00 EEST | Press release

The coverage of DNA's 5G network already includes 50% of Finnish residences, i.e. almost 2.8 million people, in a total of 114 different towns. The most recent locations connected to the network are Aura, Ikaalinen, Kirkkonummi, Pertunmaa, Vesilahti and Äänekoski. With regional expansions and an improved range of 5G devices, the strong growth of the popularity of 5G services continues.

DNA:n 5G-peitto kattaa puolet suomalaisista – paikkakuntia jo 114, uusina Aura, Ikaalinen, Kirkkonummi, Pertunmaa, Vesilahti ja Äänekoski8.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkon peittoalue kattaa jo 50 % suomalaisten asuinpaikoista, eli lähes 2,8 miljoonaa ihmistä, yhteensä 114 eri paikkakunnalla. Tuoreimmat verkkoon liitetyt paikkakunnat ovat Aura, Ikaalinen, Kirkkonummi, Pertunmaa, Vesilahti ja Äänekoski. Aluelaajennusten ja parantuneen 5G-laitevalikoiman myötä 5G-palveluiden suosio on edelleen selvässä kasvussa.