DNA:n toukokuun 2022 myydyimmät puhelimet ja älykellot – Kevään lahjasesonki näkyy älypuhelinten ja älykellojen listoilla

Kevät ja alkukesä juhlineen ja valmistujaisineen ovat vilkasta puhelinten ja älykellojen ostosesonkia, mikä näkyy myös DNA:n toukokuun myydyimpien puhelinten ja älykellojen listoilla. Koulutiensä syksyllä aloittaville hankitaan kesäksi 4G-puhelimia, ja ne ovatkin nousseet takaisin 5G-puhelinten hallitsemalle myydyimpien listalle. Älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listaa hallitsevat puolestaan yhä vahvemmin erilaiset äly- ja urheilukellot.

Samsung ja Apple tähdittivät DNA:n myydyimpien puhelinten kärkisijoja myös toukokuussa. Samsung sai eniten listasijoituksia seitsemällä puhelimella, ja Apple näkyy listalla viidellä puhelimella. Listasijoituksia saivat myös Xiaomi (sijat 6 ja 8) sekä OnePlus (sija 15). Lisäksi 4G-puhelimet ovat nousseet jälleen myydyimpien puhelinten listalle. Myydyimpien puhelinten listan ulkopuolella myös uusia puhelimia myyntiin tuoneen Honorin sekä uutuusmerkki realmen myynti on kasvanut huomattavasti. Tuleva uutuusmalli realme GT Neo 3T on Suomessa saatavilla vain DNA Kaupoista sekä DNA:n nettikaupasta. Realme GT Neo 3T julkaistaan 8.6.2022.

"Älypuhelin pitää pintansa suosittuna lahjatoiveena koulunsa päättävien keskuudessa. Lisäksi puhelimia ostetaan nyt myös syksyllä koulunsa aloittaville, jotta niiden käyttöä voidaan harjoitella loma-aikana yhdessä perheen kanssa. Koulunsa aloittaville hankitaan tyypillisesti 4G-puhelimia, ja ne ovatkin tehneet paluun 5G-puhelinten hallitsemalle DNA:n myydyimpien listalle peräti neljällä eri mallilla", kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Äly- ja urheilukellot hallitsevat älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listaa

Apple vei jälleen toukokuun myydyimpien älykellojen ja aktivisuusrannekkeiden kärkisijat. Applen Watch Series 7 GPS ja Watch SE GSP olivat toukokuun ostetuimpia laitteita, ja Honor Band 5 nousi kolmanneksi. Listan muut sijat jakautuvat tasaisesti Huawein, Garminin, Samsungin sekä OnePlussan mallien välillä. Kevään lahjasesonki onkin tuonut toukokuun myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listalle entistä monipuolisempia malleja erilaisiin käyttötarkoituksiin.

"Älykellomallien osuus toukokuun listalla on merkittävän suuri, ja tämä kehitys on ollut nähtävissä selkeästi jo koko alkuvuoden ajan. Vaikka aktiivisuusrannekkeilla on toki edelleen paikkansa ja käyttäjänsä, näyttää trendi siltä, että rannekkeita uusitaan ja vaihdetaan entistä kattavampiin äly- ja urheilukellomalleihin", sanoo Aavikko.

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet ja älykellot -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Lisäksi DNA julkaisee myydyimmät tietokoneet -seurannan jokaisen kvartaalin lopussa samassa yhteydessä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät täältä.

DNA:n myydyimmät puhelimet toukokuu 2022:

1. (3.) Samsung Galaxy A52s 5G
2. (1.) Samsung Galaxy A32 5G
3. (2.) Apple iPhone 13 5G
4. (-) Samsung Galaxy S21 FE 5G
5. (9.) Apple iPhone 12 5G
6. (11.) Xiaomi Redmi Note 10 5G
7. (14.) Apple iPhone 11*)
8. (-) Xiaomi Redmi 9C NFC*)
9. (-) Samsung Galaxy A13*)
10. (8.) Apple iPhone 13 Pro Max 5G
11. (7.) Apple iPhone 13 Pro 5G
12. (4.) Samsung Galaxy A22 5G
13. (13.) Samsung Galaxy A53 5G
14. (-) Samsung Galaxy A03*)
15. (12.) OnePlus Nord CE 2 5G

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) 4G-puhelin. Muut listalla olevat puhelimet ovat 5G-puhelimia.

DNA:n myydyimmät älykellot ja aktiivisuusrannekkeet toukokuussa 2022

1. (1.) Apple Watch Series 7 GPS
2. (4.) Apple Watch SE GPS
3. (-) Honor Band 5*
4. (12.) Huawei Watch Fit*
5. (10.) Garmin Venu 2
6. (2.) Apple Watch Series 7 GPS+Cellular
7. (11.) Samsung Galaxy Watch4 BT
8. (5.) Samsung Galaxy Watch4 4G
9. (6.) OnePlus Watch
10. (-) Garmin Fenix 6
11. (-) Apple Watch SE GPS+Cellular
12. (13.) Huawei Watch GT 2
13. (-) Garmin Vivomove 3 Sport
14. (7.) Huawei Watch GT 3
15. (-) Garmin Lily Sport

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) Aktiivisuusranneke

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu noin 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2021 oli 956 miljoonaa euroa. DNA:lla on 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:n kesäkuun 2022 myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet – lasten kellopuhelimet hyppäsivät myydyimpien listalle1.7.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Ensipuhelimiksi ja varapuhelimiksi hankittavat 4G-puhelimet nousivat toukokuun tavoin myös kesäkuussa myydyimpien puhelinten listalle. Kesällä puhelinta ostettaessa korostuvat myös näytön ominaisuudet, akunkesto ja vedenkestävyys. Lapsille suunnatut Xplora-kellopuhelimet nousivat komeasti DNA:n kesäkuun myydyimpien älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden listalle. ASUS nappasi puolestaan eniten listasijoituksia myydyimpien tietokoneiden listalla.

Yhteisverkossa uusi 5G-taajuusalue käyttöön kesän aikana – paremmat yhteydet festareille, mökkireissuille ja matkoille29.6.2022 09:40:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy on rakentanut kattavaa 5G-verkkoa Saimaan alueelle. Uusi nopeampi verkko toimii jo muun muassa Juvalla, Parikkalassa, Punkaharjulla, Puumalassa, ja Sulkavalla. Työn myötä myös alueen 4G-yhteydet ovat parantuneet. Uusi nopeampi verkko helpottaa kesän viettoa alueella tuoden varmemmat yhteydet festareille, mökeille ja kesämatkailuun.

A storm front is approaching Finland, should we unplug everything? Expert explains when such precautions are an overreaction and when not28.6.2022 14:20:00 EEST | Press release

Heavy rains, lightning and thunderstorms are expected to hit the western and southern parts of Finland during Tuesday and Wednesday. Many were taught as children that in the event of thunder, electrical equipment, phones and modems must be unplugged, but are the old instructions still valid? Sami Aavikko, CEO of DNA Store, says that in rural areas, you should still follow the advice, although in urban areas the measure is mainly useful as something that strengthens your sense of security.

Ukkosrintama lähestyy Suomea, täytyykö töpselit ottaa irti seinästä? Asiantuntija kertoo, milloin varotoimenpide on ylireagointia ja milloin ei28.6.2022 14:20:00 EEST | Tiedote

Rankkasateiden, salamoiden ja ukkospuuskien ennakoidaan iskevän Suomen länsi- ja eteläosiin vielä tiistain ja keskiviikon aikana. Monelle on lapsena opetettu, että ukkosella sähkölaitteet ja puhelin tai modeemi täytyy ottaa seinästä irti, mutta pitävätkö vanhat ohjeet yhä paikkansa? DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko kertoo, että maaseudulla neuvosta kannattaa yhä ottaa vaarin, joskin kaupunkialueilla toimenpiteestä on hyötyä lähinnä turvallisuudentunteen vahvistajana.

DNA's and SOS Children's Village's popular fairy tale series continues23.6.2022 10:00:00 EEST | Press release

SOS Children’s Village and DNA publish two new fairy tales in their common fairy tale series. The new fairy tales are intended to draw attention to the facts that steady everyday life and being safely together with adults close to you is the greatest celebration for a child. The Satuillaan fairy tale series started as a cooperation between DNA and SOS Children's Village in 2019. The fairy tales are very popular: together they have now more than half a million listening sessions, and they still gain more than one thousand listening session monthly.