DNA Oyj

DNA:n tutkimus: Yli puolet suomalaisista käyttää suoratoistopalveluja – Netflixissä nyt myös kotimaista tuotantoa

Jaa
Yli puolet suomalaisista käyttää Netflixin kaltaisia suoratoistopalveluja selviää DNA:n Digitaaliset elämäntavat -tutkimuksesta. Netflixin käyttö on kaikkein yleisintä nuorten keskuudessa. Uutuussarja Dance Brothersin myötä Netflixissä on nyt tarjolla myös kotimaista tuotantoa. Dance Brothers on katsottavissa Netflixissä tästä päivästä 10.5. alkaen. Elokuvista ja sarjoista nauttiminen edellyttää myös nopeaa ja viiveetöntä nettiyhteyttä.

DNA:n Digitaaliset elämäntavat -tutkimuksen* mukaan yli puolet suomalaisista (53 %) katsoo tv-sisältöjä maksullisten suoratoistopalvelujen kautta. Myös reilusti yli kolmannes ilmoittaa käyttävänsä Netflixin kaltaisia suoratoistosovelluksia tabletilla ja älypuhelimella (37 %).

Nuorten ikäryhmien keskuudessa Netflixin käyttö on kaikkein yleisintä. Kaikista tutkimuksen vastaajista yli puolet (55 %) ilmoittaa käyttävänsä Netflixiä, mutta 16–24-vuotiaista näin tekee peräti 85 prosenttia ja 25–34-vuotiaista 79 prosenttia.

Nyt Netflix lanseeraa ensimmäisen paikallisen suomalaissarjan Dance Brothersin. Draamasarjassa tanssijaveljekset Roni ja Sakari pyrkivät hankkimaan elantonsa tanssilla, ja he perustavat oman klubin rahoittaakseen unelmaansa.

”DNA on pitkäaikainen kumppanimme, ja tuomme yhdessä erinomaiset tuotteemme yhteen, jotta asiakkaamme voivan nauttia paikallisista ja kansainvälisistä ohjelmista kuten Dance Brothers, The Glory ja Beef, sanoo Patrick Danckwardt, Head of Business Development, Pohjoismaat ja Benelux, Netflixiltä.

”Iloitsemme siitä, että Netflix on valinnut DNA:n laajakaistayhteyden osaksi Suomen suosituinta suoratoistopalvelua, ja voimme tarjota yhteispalvelullamme suomalaisille parhaan mahdollisen katselukokemuksen”, kertoo Mikko Saarentaus, viihdeliiketoiminnan johtaja DNA:lta.

DNA:n asiakkaat voivat hankkia Netflixin itselleen DNA Netti ja Netflix Perhe -yhdistelmätilauksena. Tällöin molemmat palvelut saa edulliseen asiakasetuhintaan, helposti yhdellä DNA-laskulla.

*DNA:n ja Nepan yhteistyössä tuottama Digitaaliset elämäntavat -tutkimus tehtiin online-paneelissa 4.–12.5.2022. Sen tavoitteena on selvittää, miten suomalaiset käyttävät erilaisia digitaalisia palveluja sekä niiden käytön muutoksia. Vuosittain toteuttavaan tutkimukseen vastasi tuhat 16–74-vuotiasta suomalaista. Tutkimus on tehty vuodesta 2013 alkaen. Tutkimusraportin voi ladata täältä.


Lisätietoja medialle:
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi 
Mikko Saarentaus, viihdeliiketoiminnan johtaja, DNA, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi 

Avainsanat

Kuvat

Lataa
Mikko Saarentaus, viihdeliiketoiminnan johtaja, DNA
Mikko Saarentaus, viihdeliiketoiminnan johtaja, DNA
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 997 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Netflix is one of the world's leading entertainment services with 231 million paid memberships in over 190 countries enjoying TV series, films and games across a wide variety of genres and languages. Members can play, pause and resume watching as much as they want, anytime, anywhere, and can change their plans at any time.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Tutkimus: Moni pitää älylaitteiden omaa tietoturvaa riittävänä, vaikka se ei tarjoakaan riittävää suojaa2.7.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset kokevat tietoturvan entistä tärkeämmäksi ja kaikkia koskettavaksi asiaksi. Samalla yhä useampi jättää älylaitteensa suojaamatta tietoturvauhilta ja kokee tietoturvaratkaisut kalliiksi, selviää DNA:n teettämästä Digitaalinen elämä -kyselytutkimuksesta. Noin kolmasosa (35 %) suomalaisista luottaa siihen, että laitteiden oma tietoturva on riittävä. Asiantuntija pitää tätä huolestuttavana, sillä älylaitteiden tietoturva ei itsessään ole tarpeeksi kattava.

Survey: Many consider their smart devices' security sufficient, even though it does not provide adequate protection2.7.2025 08:30:00 EEST | Press release

Finns view cybersecurity as a topic that is increasingly important and universal. However, more individuals leave their smart devices unprotected against security threats, feeling that security solutions are too expensive, according to DNA’s Digital Life 2025 survey. Approximately one-third (35%) of Finns trust that their devices' built-in security is sufficient. This is concerning, as the security of smart devices alone is not comprehensive enough.

DNA:n kesäkuun 2025 myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet1.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Apple vei kärkipaikan sekä DNA:n kuluttaja- että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla iPhone 16 Pro 5G -mallillaan. Applen iPhone 13 5G säilytti puolestaan ensimmäisen sijan käytettyjen puhelinten listalla. Kesäkuun myydyimpien älykellojen kärkisijat menivät lasten kellopuhelimille. Myydyimpien tuotteiden kärkeen kiilasi Xplora XGO2 -kellopuhelin, ja listan toiselle sijalle nousi ZTE K1 Pro -kellopuhelin. Toisen kvartaalin myydyimmän tietokoneen paikan otti Applen MacBook Air 13" M2.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye