DNA:n uusi Secure SD-WAN nostaa yritysverkon tietoturvan ja hallittavuuden uudelle tasolle

DNA:n uusi Secure SD-WAN -palvelu on aiempaa kokonaisvaltaisempi ja tietoturvallisempi tapa verkottaa yrityksen toimipisteet Suomessa ja kansainvälisesti. Tyypillisistä SD-WAN-ratkaisuista poiketen, DNA:n palvelu sisältää edistyneen tietoturvaratkaisun sisäänrakennettuna.

Tietoturva on integroitu osa DNA Secure SD-WAN -palvelua, samoin keskitetty hallintaratkaisu.

DNA Secure SD-WAN yhdistää yrityksen toimipisteet yhtenäiseksi ja hyvin suojatuksi yritysverkoksi. Tietoturva on integroitu osa kokonaispalvelua, samoin kokonaisuuden helpon hallinnan ja ylläpidon mahdollistava keskitetty hallintaratkaisu.

"Digitalisaatio ja pilvipalveluiden yleistyminen ovat kasvattaneet SD-WAN-ratkaisujen kysyntää nopeasti. Ensimmäisen sukupolven ratkaisuissa on haasteina pistemäiseksi jäävä tietoturva ja verkkokokonaisuuden hallittavuus. DNA Secure SD-WAN tarjoaa niihin verrattuna aivan uudentasoisen suojan ja käytettävyyden", toteaa DNA:n yritystuotteista ja -palveluista vastaava johtaja Tuukka Toivonen.

DNA Secure SD-WAN on kokonaispalvelu, jonka perustana on Fortinetin teknologia ja osaaminen.

"Hyvään SD-WAN-ratkaisuun sisältyy ajan tasalla automaattisesti pysyvä tietoturva, joka kattaa yritysverkon kaikkine laitteineen päästä päähän. Jos tietoturvapalveluita ostetaan erillisinä, niin hyvin helposti jotain tärkeää jää huomaamatta. Myös oman verkon hallinta on hyvässä ratkaisussa tehty asiakkaalle helpoksi. Meillä Fortinetillä on erittäin tehokasta teknologiaa ja paljon kokemusta vaativista asiakastarpeista, ja on hienoa, että tuotteemme on tärkeä osa DNA Secure SD-WAN -palvelua", sanoo Fortinetin maajohtaja Jukka Piirainen.

DNA on Fortinetin MSSP Platinum Partner -kumppani Suomessa

Osoitus DNA:n ja Fortinetin vahvasta yhteistyöstä on DNA:n saavuttama Platinum Partner -tasoinen kumppanuus Fortinetin MSSP- eli Managed Security Service Provider -toimijana. Platinum-kumppanuustaso edellyttää useiden asiantuntijoiden vaativia sertifiointeja, ja DNA:lle myönnetty kumppanuus on ainoa laatuaan Suomessa.

SD-WAN (Software Defined Wide Area Network) tarkoittaa hallinnan erottamista verkkolaitteesta. DNA Secure SD-WAN-palvelussa verkkolaitteiden ja verkon tietoturvan hallinta toteutetaan keskitetysti yhdellä ratkaisulla, ja uusien toimipisteiden ja laitteiden perustaminen tapahtuu automatisoidusti. Palvelu voidaan toimittaa globaalisti joko toimipisteeseen toimitettavilla laitteilla tai julkisessa pilvipalvelussa toteutettuna, ja se voi hyöyntää mitä tahansa asiakkaan valitsemaa verkkoyhteyttä.

Tuukka Toivonen, johtaja, DNA Oyj, puh. 044 044 3333, tuukka.toivonen@dna.fi

Jukka Piirainen, maajohtaja, Fortinet Oy, puh. 050 395 2081, jpiirainen@fortinet.com

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.