DNA:sta älypuhelinvalmistaja Xiaomin ensimmäinen virallinen jälleenmyyjä Suomessa – puhelimet myyntiin tänään 20.6.

DNA aloittaa Xiaomi-älypuhelimien myynnin keskiviikkona 20. kesäkuuta. Samalla DNA:sta tulee Xiaomin ensimmäinen virallinen jälleenmyyjä Suomessa. Ensimmäisenä tarjolle tulevat Mi Mix 2S, Redmi 5, Redmi 5 Plus ja Mi A1. Xiaomin puhelimien virallinen maahantuoja Suomessa on Splendid Group yhteistyössä Group RDC:n kanssa.

DNA on aloittanut yhteistyön kiinalaisen älypuhelinvalmistaja Xiaomin kanssa. Xiaomi on maailman neljänneksi suurin ja nopeimmin kasvava älypuhelinvalmistaja, jonka tuotteet tunnetaan hyvästä hinta-laatusuhteestaan. Xiaomin kehittämissä innovatiivisissa tuotteissa korkealaatuinen teknologia yhdistyy huippudesigniin, mutta hinnoittelu on silti pystytty pitämään edullisena.

Xiaomin Redmi-sarjaan kuuluvat valmistajan edullisimmat puhelimet, ja Mi-sarjan laitteet ovat teknisesti huippulaadukkaita, silti houkuttelevan hintaisia. Mi-sarjasta löytyvät myös Xiaomin lippulaivamallit.

”Xiaomin puhelimet ovat loistava lisä tuotevalikoimaamme. Xiaomin kohderyhmää ovat erityisesti huippuspeksejä arvostavat nuoret kuluttajat. Xiaomi panostaa vahvasti myös tuotteidensa käytettävyyteen ja designiin. Yhä useammat kuluttajat haluavat erottautua myös puhelimensa brändin osalta valtavirrasta, ja tähänkin kysyntään Xiaomi on erinomainen vastaus”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

”On ilo päästä työskentelemään yhdessä maailman innovatiivisimman älypuhelinvalmistajan kanssa, ja olemme mielissämme voidessamme mahdollistaa DNA:n ja Xiaomin yhteistyön, jonka ansiosta Xiaomin korkealaatuiset mutta erittäin edulliset tuotteet saadaan nyt laajasti myös Suomen markkinoille. Olemme huomanneet, että myös Suomessa on runsaasti Mi-faneja, joten uskomme Xiaomin tuotteiden olevan houkutteleva vaihtoehto myös laajemmille kuluttajaryhmille”, kertoo Splendid Groupin toimitusjohtaja Kimmo Virtanen.

Xiaomin puhelimet DNA:n valikoimassa

Ensimmäisenä DNA:n valikoimaan tulevat Xiaomin uusimmat, maailmalla jo asemansa vakiinnuttaneet Redmi- ja Mi-sarjojen älypuhelimet Mi Mix 2S, Redmi 5, Redmi 5 Plus ja Mi A1.

• Xiaomi Redmi 5 – hinta: 169 €
    Full screen 18:9 -näyttö, kalliimman laitteen design.
  • Xiaomi Redmi 5 Plus – hinta: 199-239 €
    Full screen 18:9 -näyttö, sopii yhtä hyvin niin opiskelijalle kuin ammattikäyttöön.
  • Xiaomi Mi A1 – hinta: 229 €
    Puhdas Android One -puhelin lippulaivatason tuplakameralla ja 2x optisella zoomilla, täysmetallinen runko.
  • Xiaomi Mi Mix 2S – hinta: 599-649 €
    Dual pixel -tekoälykaksoiskamera, huipputehokas suoritin, langaton lataus, full screen -näyttö ilman lovea ja keraaminen pyöristetty muotoilu. Ensimmäinen Mi Mix -malli toimi suunnannäyttäjänä muiden valmistajien full screen -puhelimille.

Xiaomin puhelimissa on Android-käyttöjärjestelmä sekä Xiaomin oma, käytettävyyttä parantava MIUI-käyttöliittymä (Android One -laitteita lukuunottamatta). Käyttöliittymä toimii myös suomeksi.

Virallisena jälleenmyyjänä DNA tarjoaa Xiaomi-älypuhelimille 24 kuukauden takuun.

Xiaomi-puhelimet tarvikkeineen ovat myynnissä kaikissa DNA Kaupoissa ja DNA:n nettikaupassa osoitteessa dna.fi.

toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 0440 443 069, sami.aavikko@dna.fi

toimitusjohtaja Kimmo Virtanen, Splendid Group Oy, puh. 0400 599 249, kimmo.virtanen@splendid-group.net

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Xiaomi: Xiaomin perusti vuonna 2010 sarjayrittäjä Lei Jun, ja hänen visionaan oli “innovaatioita kaikille”. Meidän mielestämme laadukkaiden tuotteiden ja uusimman teknologian tulee olla kaikkien saatavilla. Me kehitämme ainutlaatuisia laitteita, ohjelmistoja sekä internetpalveluita Mi-faneillemme yhdessä heidän kanssaan. Yhdistämme heidän palautteensa tuotevalikoimaamme, johon parhaillaan kuuluu Mi- ja Redmi-älypuhelimia, Mi-televisiot ja -digiboksit, Mi-reitittimet sekä Mi Ecosystem -tuotteet, joihin kuuluu kodin älylaitteita, päälle puettavia laitteita ja muita lisävarusteita. Xiaomi on jo levittäytynyt yli 20 maahan, ja nyt se laajentaa toimintaansa ympäri maailman pyrkiessään maailmanlaajuiseksi brändiksi.

Splendid Group Oy yhteistyössä GROUP RDC:n kanssa:
Splendid Group Oy on Xiaomin virallinen yhteistyökumppani Suomessa, ja se tekee yhteistyötä GROUP RDC:n ja Smart Orangen kanssa.
GROUP RDC on kansainvälistä yhteistyötä tekevä holdingyhtiö, ja sillä on monia tytäryhtiöitä eri aloilla kuten jakelussa, vähittäismyynnissä, huoltopalveluissa sekä toimitusketjujen hallinnassa. RDC:llä on myös keskushuoltotoimintaa ja keskeistä logistiikkatoimintaa Hongkongissa sekä tutkimus- ja tuotekehityskeskus Kiinan Shenzhenissä.
www.splendid-group.net

Xiaomi Mi Mix 2S
Xiaomi Mi Mix 2S

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:lle kaikkiaan 90 miljoonan rahoitussopimus Euroopan investointipankilta 5G-verkon rakentamiseksi7.2.2019 11:30:00Tiedote

DNA on sopinut syksyn ja talven aikana Euroopan investointipankin (EIP) kanssa kaikkiaan 90 miljoonan euron rahoitussopimuksesta. Sopimus koostuu kahdesta osasta, jo syksyllä sovitusta 50 miljoonasta, sekä 40 miljoonan lisälainasta, mikä vahvistettiin tänään. Sopimuksen allekirjoittivat Euroopan investointipankin varapääjohtaja Alexander Stubb ja DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen. Lainaa käytetään erityisesti DNA:n 5G-verkon investointeihin.

EUR 90 million funding agreement in total to DNA from European Investment Bank for building a 5G network7.2.2019 11:30:00Tiedote

DNA has agreed during the autumn and winter on funding agreement for a total investment of EUR 90 million with the European Investment Bank (EIB). The agreement consists of two parts, the EUR 50 million instalment agreed already on autumn, and a supplementary instalment of EUR 40 million confirmed today. The agreement was signed by Vice President Alexander Stubb of the EIB and CEO Jukka Leinonen of DNA. The loan will principally be used for DNA’s investments in the 5G network.