Docendon ja CrimeTimen kevään 2023 kauno- ja rikoskirjallisuuden valikoima julkaistu

Docendo julkaisee jatkossa enemmän kaunokirjallisuutta. Kevään 2023 julkaisuohjelmassamme on myös yli 20 kiinnostavaa ja ajankohtaista tietokirjaa.

> Selaa kirjaluetteloa netissä

> Lataa kirjaluettelo (pdf 10 Mt)

> Katso kevään kirjojen julkistusaikataulu

Tämä tarina on tosi

Tiedon ja kaunon väliselle veteen piirretylle viivalle sijoittuvat tosipohjaiset romaanit. Eve Hietamiehen dokumenttiromaanissa Palavaa lunta kerrotaan Riikan matkasta huumehelvettiin – ja lopulta myös ulos sieltä. Katariina Hakaniemen romaani Oli myös onnellisia kuukausia perustuu tositapahtumiin, joissa äiti yrittää pelastaa huumeisiin vajoavan poikansa.

Tositapahtumiin perustuvaa, Ariel Lawhonin kirjoittamaa vakoojatarinaa Koodinimi Helene ei voi olla ohittamatta. Vastarintataistelijan vauhdikas tarina kertoo, kuinka Gestapo antoi Nancy Wakelle nimen valkoinen hiiri: hän johti hyökkäyksiä, kuljetti ihmisiä turvaan ja tappoi muun muassa SS-miehen paljain käsin. Nancy Wakesta tuli yksi toisen maailmansodan historian palkituimmista vastarintataistelijoista.

CrimeTimen rikostietokirja King of the Street kertoo Tom Salakarin ylös kirjaamana Filip Muhosen kokemuksista mallimaailmassa – jetsetpiirien gloriasta yhdistettynä hyväksikäyttöön. Jussi-Pekka Lämsän muistelmat Passipoliisina Tehtaankadulla kertoo työstä, jossa suomalainen arki ja yhteiskunta näkyvät raadollisimmillaan.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä docendo.kuvat.fi, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Kotimaiset CrimeTime-dekkarit ja Blue Moon -käännösdekkarit

Vaiettuja katoamisia, kontrolloiva seurakunta ja kaiken sekoittava mystinen meedio… Arvostettu kirjailija Anneli Kanto aloittaa psykologisen Näkijä-dekkaritrilogian helmikuussa julkaistavalla kirjallaan Haihtuneet.

Varma kevään merkki on mestarikirjailija Seppo Jokisen dekkari Sen maksaa minkä tilaa. Muita kevään dekkareita ovat Marja Aarnipuron Luolamiehen mysteeri, Marko Kilven Undertaker – Kuoleman kauppiaat, Kari Häkämiehen Ruotsalainen mysteeri ja Staffan Bruunin Viini palaa.

Laadukkaista käännösdekkareista tunnetun Blue Moonin kirjojen kustantajana on jatkossa Docendo. Julkaisemme tammikuussa vuoden parhaaksi rikosromaaniksi Islannissa valitun Lilja Sigurdardóttirin dekkarin Jääkylmä aurinko.

Lisätietoja ja arvostelukappalepyynnöt: tiedotus@docendo.fi

Syyllisyyden lihavuudesta on loputtava – Lääkäri Emilia Huvisen kirja sukeltaa lihavuuden taustoihin10.4.2024 08:04:00 EEST | Kutsu

Mitä jos painonhallinta ei olekaan kiinni itsekurista? Voiko lihavuudesta syyttää paskoja geenejä? Emilia Huvinen yhdistää kirjassaan uusimman tutkimustiedon sekä asiakastyön kokemukset – ja tulokset puhuvat puolestaan. Ylipaino liitetään edelleen itsekurin puutteeseen ja huonoihin elintapoihin. Lihomisen taustalla on kuitenkin lukuisia biologisia tekijöitä. Tämä kirja auttaa ymmärtämään oman kehon mekanismeja ja löytämään parhaat keinot pitää kilot kurissa.

Hannu Himasen kirja kysyy, miksi jatkoimme toiveajatteluamme viimeiseen asti Naton ulkopuolella pysymisestä – esille nousevat ulkopolitiikan johtamisen ongelmat4.4.2024 02:00:00 EEST | Tiedote

Hannu Himasen kirjan Missä enkelitkin pelkäävät – hyökkäävä Venäjä ja Suomen turvallisuus -julkistustilaisuus järjestetään Helsingissä Ravintola Ostrobotniassa torstaina 4.4. klo 14.00–15.30, osoitteessa Museokatu 10. Kirjailija Himasta haastattelee toimittaja Matti Virtanen. Himasen kanssa kirjasta on tilaisuudessa keskustelemassa professori Henrik Meinander ja Helsingin Sanomien toimittaja Paavo Teittinen.