Docendon kevään 2023 tietokirjavalikoima julkaistu

Julkaisemme keväällä yli 20 kiinnostavaa ja ajankohtaista tietokirjaa. Esittelemme juuri julkaistussa kirjaluettelossamme tietokirjojen lisäksi laajan kattauksen kauno- ja rikoskirjallisuutta.

> Selaa kirjaluetteloa netissä

> Lataa kirjaluettelo (pdf 10 Mt)

> Katso kevään kirjojen julkistusaikataulu

Keskeisenä teemana on turvallisuus

Venäjän hyökkäyssota on tuonut sen jokaisen iholle. Martti J. Karin ja Antero Holmila avaavat Venäjän politiikan pitkää linjaa kirjassaan Miksi Venäjä toimii niin kuin se toimii, johtava Venäjä-asiantuntija Keir Giles puolestaan hybridisotaa länttä vastaan teoksessaan Venäjän sota jokaista vastaan ja mitä se sinulle merkitsee.

Presidentti Volodymyr Zelenskyin lehdistöavustajan Julija Mendelin omakohtainen tilitys Taistelu vapaudesta vie lukijan Ukrainaan. Juha-Antero Puistolan ja Riitta Björnin Kansalaisen varautumisopas valistaa meitä pahimman varalle. Pahan kanssa voi olla tekemisissä myös turvallisesti. Turvallisuutta on myös menneisyyden hallinta ja sitä käsittelee Pekka Virkin tietoteos Jälkisuomettumisen ruumiinavaus

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä docendo.kuvat.fi, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Vesa-Matti Loirin elämäkerrassa kuuluu hänen oma äänensä

Tuomas Marjamäki haastatteli Vesa-Matti Loiria kahden vuosikymmenen aikana erilaisissa elämäntilanteissa ja eri aihepiireistä keskustellen. Tästä syntyi tähden elämää ja taidetta kattavasti käsittelevä elämäkerta, joka antaa Veskusta uudenlaisen kuvan. Tuttujen kesken Vesku julkaistaan maaliskuussa.

Poimintoja kevään muista tietokirjoista

Herra Ylppö: 101 elämänohjetta
Liisa Talvitie: Hilkka Ahde – Sinisilmäinen optimisti
Petter Kukkonen: Pettymyksen anatomia