Doro tuo markkinoille uuden tabletin ja älykellon, jotka tarjoavat senioreille seuraavan sukupolven teknologiaa

Senioreille suunniteltujen matkapuhelinten Euroopan markkinajohtaja Doro laajentaa valikoimaansa kahdella uutuustuotteella: Doro Watch -älykellolla ja Doro Tablet -tabletilla. Uudet laitteet on suunniteltu vastaamaan erityisesti seniorikäyttäjien vaatimuksiin. Ne perustuvat Doron keskeisiin elementteihin, ja niissä on erinomaisen kontrastin näytöt, yksinkertaistettu käyttöliittymä navigointiin ja senioreiden tarpeisiin mukautetut HD-ääniominaisuudet. Laitteet tuovat varttuneemmillekin iloa ja käyttömukavuutta arkeen.

Senioreiden läheisten hyödyksi Doro Watchissa on Response by Doro -painike. Kun painike yhdistetään yhteensopivaan Doro-älypuhelimeen ja sitä painetaan hätätilanteessa, se hälyttää automaattisesti nimetyille läheisille avuntarpeesta. Jos Doro on yhdistetty iOS- tai Android-laitteeseen, painikkeen painaminen aktivoi puhelimen ”Find my phone” -paikannustoiminnon.

Doro Tablet

Helppokäyttöisyyden lähtökohdista suunniteltu Doro Tablet tarjoaa senioreille sujuvan uuden sukupolven käyttökokemuksen ja samalla ainutlaatuisia ominaisuuksia, jotka vievät tabletin käyttömukavuuden seuraavalle tasolle. Tabletissa on korkearesoluutioinen näyttö, jossa on suuret kuvakkeet, ja sen rakenne on kevyt, mutta myös laadukas. Neljän kaiuttimen surround-ääni takaa mukaansatempaavan katselukokemuksen. Tabletin mukana tulee pöytäteline, joka tekee videopuheluiden soittamisesta, videoiden katselusta ja internetin käytöstä ergonomista ja mukavaa.

Patentoidun, toimintopohjaisen EVA-käyttöliittymän ansiosta tabletin toimintojen navigointi on paljon intuitiivisempaa. EVA on ruotsinkielinen sanonta "Enkel, Vänlig och för Alla", joka tarkoittaa "helppoa, ystävällistä ja kaikille sopivaa". Androidiin perustuva EVA-käyttöliittymä tekee teknologian käytöstä aiempaa helpompaa. Se mahdollistaa pääsyn Google Play Storeen, ja kun sovelluksia, kuten Zoomia ja muita videopuhelualustoja, ladataan, ne integroituvat saumattomasti valikkoon.

Tabletin virtaviivaistettu ulkoasu on suunniteltu viemään käyttökokemus seuraavalle tasolle – kaikki sähköpostin lähettämisestä valokuvan etsimiseen, komentojen navigointiin ja tiedostojen järjestämiseen on helppoa.

Esiasennetun TeamViewer QuickSupport -sovelluksen avulla läheiset voivat myös käyttää tablettia etäyhteyden kautta. Toiminnon ansiosta voidaan säätää asetuksia ja korjata ongelmia, jolloin sekä vanhus että hänen lähipiirinsä tarjoama tuki on vain muutaman napinpainalluksen päässä.

Doro Watch

Doro Watch -älykello on suunniteltu kannustamaan seniorikäyttäjiä pysymään aktiivisina ja vaalimaan hyvinvointiaan. Ainutlaatuinen, yksinkertaistettu navigointinäyttö ja suuret kuvakkeet tekevät laitteesta erityisesti vanhemmille ihmisille ergonomisen.

Laitteessa on sisäänrakennetut aktiivisuuden ja terveyden seurantaominaisuudet, joiden avulla käyttäjät voivat tarkkailla askelmääräänsä, urheiluaan, sykettään, veren happipitoisuutta, unta ja paljon muuta.

Ilmoitukset voidaan määrittää käyttäjälle hälytyksistä, puheluista, viesteistä, kalenteri- ja aktiivisuustavoitteista. Näin senioreita kannustetaan liikkumaan terveyttä edistävällä tavalla kuntotasosta riippumatta.

Doro Watch -älykelloon on myös liitettävissä Doro Companion -applikaatio, joka seuraa ja näyttää älypuhelimen tietoja kätevästi. Sen voi ladata sekä Android- että iOS-puhelimiin, joten se on laajemminkin saatavilla käyttöön.

– Olen erittäin vaikuttunut Doron tuotteiden helppokäyttöisyydestä. Minulla on ollut käytössäni Doro 8110 -puhelin jo pidempään ja olen ollut positiivisesti yllättynyt sen monipuolisista toiminnoista sekä tyylikkyydestä. Senkin vuoksi olen innoissani saadessani ensimmäisten joukossa Suomessa käyttää uutta Doro-tablettia ja -älykelloa. Monilla ystävilläni on älykellot, ja olen kaivannut helppokäyttöistä älykelloa erittäin paljon, näyttelijälegenda Hannele Lauri sanoo.

– Senioriteknologian ei pitäisi olla suunniteltu vain helpottamaan vanhemman sukupolven elämää, vaan sen pitäisi antaa heille myös mahdollisuus saada jokaisesta päivästä kaikki irti. Kehitämme teknologiaamme ja tuotteitamme aina senioreita ajatellen ja pyrimme auttamaan iäkkäitä käyttäjiä pysymään itsenäisinä ja lisäämään heidän mielenrauhaansa. Tabletti ja älykello tekevät juuri sen – ne antavat senioreille työkalut hyvinvointinsa seuraamiseen, internetissä surffailuun ja yhteydenpitoon läheisten kanssa, ja niissä on Response by Doro -sovelluksen turvaominaisuudet. Näistä syistä olemme todella innoissamme saadessamme lanseerata laajennetun portfoliomme, joka tarjoaa käyttäjillemme helppokäyttöisiä seuraavan sukupolven laitteita, sanoo Doro Suomen maajohtaja Kai Seppälä.

Doro Tabletin tärkeimmät ominaisuudet

• Kannettava, ergonominen teline sisältyy vakiona toimitukseen
  • TeamViewer QuickSupport -etäavustussovellus esiasennettuna, jotta ennalta valitut läheiset voivat käyttää asetuksia etänä
  • 4 kaiutinta laadukasta surround-ääntä varten
  • 8 megapikselin takakamera + 5 megapikselin etukamera
  • Vain WiFi-laite
  • Suositushinta 339 euroa

Doro Watchin tärkeimmät ominaisuudet

• Suuri, 1,28 tuuman näyttö
  • Magneettinen latausteline
  • Ohjattu navigointijärjestelmä
  • Seuraa kaloreita, askelia, sykettä, unta ja liikuntaa
  • Mobiilisovellus saatavilla Android- ja iOS-käyttöjärjestelmiin
  • Doro Response -painike (yhdistettävissä laitteisiin, joissa on Android 10.0 tai uudempi)
  • Suositushinta 139 euroa

Kuvia median käyttöön löytyy täältä.

Tuotteet saa halutessaan testiin Viestintätoimisto Manifestolta.

Lisätietoja medialle:

Kai Seppälä

Maajohtaja, Doro Suomi

kai.seppala@doro.com

Markus Hilden

markus.hilden@manifesto.fi

Tietoja Dorosta

Doro on senioreiden johtava teknologiabrändi, joka kehittää kuluttajatuotteita ja -palveluita aktiivisen ja itsenäisen elämän tueksi. Teknologian avulla Doro antaa sukupolville mahdollisuuden olla digitaalisesti yhteydessä toisiinsa – sekä kotona että ulkona. Ruotsalainen Doro on listattu Tukholman Nasdaq-pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Malmössä, ja sillä on myyntitoimintaa 27 maassa. Vuonna 2021 Doron Consumer-toiminnoissa työskenteli 116 henkilöä ja liikevaihto oli 1 039,6 miljoonaa kruunua.

(102 miljoonaa euroa), mikä tekee siitä Euroopan markkinajohtajan seniorikohderyhmään erikoistuneissa matkapuhelimissa. Lue lisää: www.doro.com/

GreenStar Hotels Oy kiihdyttää kasvuaan lisärahoituksella – avaa uuden hotellin Ouluun15.11.2022 08:35:16 EET | Tiedote

Kotimaisen GreenStar Hotels -hotelliketjun omistuspohja laajenee, kun henkilöstöpalveluyritys Bolt.Worksin perustajakolmikko Timo Hakkarainen, Ville Herva ja Tommi Hämäläinen liittyvät hotelliketjun omistajakuntaan. Osakeannilla kerätyllä 700 000 euron lisärahoituksella hotelliketju avaa uuden GreenStar-hotellin Ouluun. Tavoitteena on nopeuttaa ketjun kasvua myös muille uusille paikkakunnille.

ECOVACS lanseeraa AIRBOT Z1:n, ensimmäisen liikkuvan ilmanpuhdistusrobotin21.10.2022 13:07:23 EEST | Tiedote

Kotona tai toimistossa, tunkkainen ilma, siitepöly, home tai bakteerit voivat tehdä ilmasta epämiellyttävän. Lyhyt ikkunoiden auki pitäminen ei yleensä riitä, ja erityisesti yhteisissä työtiloissa ja kokoushuoneissa ilma muuttuu nopeasti pysähtyneeksi. ECOVACS ROBOTICSin uusi premium-luokan ilmanpuhdistusrobotti AIRBOT Z1 tarjoaa nyt täydellisen ratkaisun raikkaan ja puhtaan ilman puutteeseen.

LEDVANCEn syksyn uutuustuotesarja SUN@HOME – tältä hyvä valo tuntuu17.10.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

LEDVANCEn WiFi-teknologiaa hyödyntävä SMART+ WiFi -älyvalaistusvalikoima laajenee syksyllä täysin uudenlaisilla SUN@HOME-lampuilla ja -valaisimilla. SUN@HOME-tuotteet luovat ainutlaatuista luonnollisen päivänvalon kaltaista valoa, joka edistää hyvinvointia ja suorituskykyä. Nyt valaistuksen voi myös tuntea. Työskentely sisätiloissa vähäisessä tai huonossa valaistuksessa voi aiheuttaa väsymystä ja joskus jopa voimattomuutta. SUN@HOME-lampuista ja -valaisimista löytyvät ainutlaatuiset SunLike-LEDit, jotka tuottavat valoa koko näkyvän valon alueen spektrillä. Tämä ominaisuus parantaa muun muassa silmien hyvinvointia. Erittäin lähelle auringonvalon ominaisuuksia pääsevän värintoiston ansiosta (CRI > 95), käyttäjä näkee värit mahdollisimman luonnollisina. Toisin kuin perinteisissä LED-lampuissa, SUN@HOME-tuotteiden LEDien valkoisessa valossa on hyvin vähän sinistä valoa, minkä ansiosta valaistus tukee luonnollista vuorokausirytmiä ja on silmille miellyttävämpi. SUN@HOME-tuotteet tukevat hyv