DS Smith esittelee uuden tavan arvioida pakkausten kiertotalouden mukaisuutta

DS Smith, johtava kestävän kehityksen mukaisten pakkasratkaisuiden valmistaja, julkaisee uuden pakkausalalle merkittävän työkalun nimeltään Circular Design Metrics. Se tarjoaa uudenlaista tietoa siitä, miten yritysten tekemät pakkausvalinnat voivat vähentää ympäristövaikutuksia ja miten pakkaavat yritykset voivat valita paremmin kiertotalouteen soveltuvan pakkauksen.

DS Smith - packaging design

Osoituksena sitoutumisestaan kiertotalouden mukaiseen toimintaan DS Smith julkaisee uuden pakkausalalle merkittävän työkalun nimeltään Circular Design Metrics, joka mahdollistaa pakkauksen kiertotalouden mukaisuuden arvioinnin.

Tämä tarjoaa uudenlaista tietoa siitä, miten yritysten tekemät pakkausvalinnat voivat vähentää ympäristövaikutuksia. Suunnitteluprosessin avulla asiakkaat voivat verrata eri ratkaisujen tuottamaa ympäristövaikutusta ja valita paremmin kiertotalouteen soveltuvan pakkauksen.

Stefano Rossi, Packaging CEO, DS Smith: “Yritysten tuottamien ympäristövaikutusten hallitseminen ei ole ollut koskaan tärkeämpää. Haluamme näyttää eri brändeille kiertotalouden kauneuden ja mahdollistaa heille eri pakkausvaihtoehtojen vaikutuksen ymmärtämisen kiertotalouden kannalta. Esittelemämme Circular Design Metrics edistää pakkausten ympäristövaikutusten huomiointia. Olemme innoissamme voidessamme auttaa osaamisemme avulla pieniä ja suuria yrityksiä heidän siirtyessään kiertotalouden mukaiseen toimintaan.”

Circular Design Metricsin avulla voi verrata pakkaussuunnittelun vaikutusta eri mittareilla tarkasteltuina, kuten kierrätettävyys, materiaalin uusiutuvuus ja toimitusketjun optimointi. Työkalu on ensimmäinen laatuaan ja tarkoitettu sellaisten brändien avuksi, jotka haluavat parantaa pakkaustensa ympäristövaikutusta. Mittareihin kuuluu kahdeksan eri indikaattoria, jotka kertovat selkeää tietoa kiertotalouden mukaisuudesta ja ne auttavat tunnistamaan kehityskohteita. Indikaattorit ovat toimitusketjun optimointi, kierrätettävyys, maapallon huomioiminen, hiilijalanjälki, uusiutuvien materiaalien lähde, kierrätetyn materiaalin osuus, materiaalin hyödyntäminen sekä suunnittelu uudelleenkäyttöä varten.

DS Smith julkaisi yhdessä Ellen MacArthur -säätiön kanssa kiertotalouden mukaisen suunnittelun periaatteet vuonna 2020. Periaatteet on luotu auttamaan yrityksiä huomioimaan jätteiden ja saasteiden vähentämistä suunnittelun avulla, pitämään materiaalit kierrossa ja uudistamaan luonnonmukaisia toimintoja. Nyt, vuotta myöhemmin, DS Smith on kouluttanut kaikki sen 700 suunnittelijaa toimimaan kiertotalouden mukaisten suunnittelun periaatteiden mukaisesti pakkaussuunnittelussa. Uuden Circular Design Metricsin myötä jokaisen suunnittelutyön vaikuttavuutta on mahdollista mitata ja siten auttaa pakkauksia käyttäviä yrityksiä kiertotalouden mukaisiin pakkausratkaisuihin. DS Smith sisällyttää uudet mittarit asiakkaidensa kanssa tehtäviin suunnitteluprosesseihin tulevien kuukausien aikana.

Joe Iles, Circular Design Lead, Ellen MacArthur Foundation: ”Suunnitteluvaiheella on valtava vaikutus tuotteiden, ja pakkausten, käyttämiseen, sekä sille mitä niille tapahtuu käytön jälkeen. DS Smithin Circular Design Metrcis on merkittävä tekijä muutoksessa kohti kiertotalouden mukaista toimintaa. Säätiön strategisena kumppanina DS Smithillä on kyky nopeuttaa muutosta hyödyntämällä sen kattavaa suunnittelijoiden verkostoa sekä vaikuttaa laajasti asiakkaisiinsa, joista monet ovat globaaleja brändejä. Lisäksi se inspiroi muita liiketoimintoja ja muita suunnittelijoita maailmanlaajuisesti.”

Nyt julkaistu tiedote pohjautuu yrityksen sitoumukseen asettaa kestävä kehitys toimintansa ytimeen. Samanaikaisesti se jatkaa innovatiivisten pakkausratkaisujen kehittämistä varmistaen, että ne ovat täysin kierrätettäviä tai uudelleen käytettäviä, ja että niissä on käytetty kuitumateriaalia vain sen verran kuin on välttämätöntä, ja että ne tarjoavat vaihtoehtoja ongelmallisen muovin korvaamiselle.

DS Smith - packaging design
DS Smith - kestävän kehityksen mukaisten pakkausten johtava valmistaja

DS Smith lahjoittaa keräyslaatikot Kansainvälisen Salibandyliiton tapahtumiin13.4.2021 08:30:00 EEST | Tiedote

DS Smith, joka on kierrätettävien aaltopahvisten pakkausratkaisuiden johtava valmistaja ja jonka toiminnan ytimessä kestävä kehitys ja kiertotalous ovat, lahjoittaa Kansainväliselle Salibandyliitolle, International Floorball Federationille, sen “Stick with It!” -kierrätyskampanjan keräyslaatikot. Laatikot valmistetaan juuri tätä tarvetta varten DS Smithin tehtailla Suomessa.

Ympäristön huomioiva pakkaus ympäristön huomioivalle tuotteelle9.2.2021 10:38:00 EET | Uutinen

Leikkikaluja sokeriruo'osta pakkauksissa, jotka ovat peräisin ruotsalaisista metsistä. Näin Dantoy edistää kestävää kehitystä. – Yrityksessämme kestävä kehitys on hyvin tärkeässä asemassa, Dantoyn Creative Manager Anette Joy kertoo. Leikkikaluvalmistajana tehtävämme on osaltamme taata kestävä tulevaisuus sekä lapsille että aikuisille. Sokeriruo'osta valmistettuja leikkikaluja tuottamalla voimme varmistaa, että tuotteet voidaan kierrättää tehokkaasti. Biomuovin tuotanto on hyväksi myös ympäristön kannalta. Biomuovin raaka-aine sokeriruoko absorboi kasvaessaan ilmasta hiilidioksidia ja vaikuttaa siten kasvihuoneilmiöön vähentävästi. Biomuovin valmistuksessa CO2-tasapaino on positiivinen koko prosessissa aina kasvista valmiiseen biomuoviin asti. Jokainen valmistettu kilo biomuovia tarkoittaa 3,09 kg vähemmän hiilidioksidia ilmakehässä. Ruskea aaltopahvi uutuutena Dantoylle on tärkeää tuotannon ympäristövaikutukset alusta loppuun. Siksi yritykselle oli luontevaa miettiä uudelleen pakkausra

Miksi eurooppalainen tapa ostaa ei ole koskaan enää samanlainen kuin ennen Covid-19 -pandemiaa15.12.2020 07:30:00 EET | Uutinen

Tutkimuksen mukaan säännöllinen asiointi kaupoissa ei ole enää samanlaista kuin ennen pandemian tuomia rajoituksia, sillä rajoitukset ovat muuttaneet eurooppalaisten ostotottumuksia (* Verkkokaupan vallankumous Tulosten valossa näyttää vahvasti, että Covid-19 on aloittamassa kuluttajakäyttäytymisen uuden aikakauden, jossa valtaosa eurooppalaisista aikoo pitäytyä uusissa verkko-ostamisen tavoissaan. Tämän myötä joulumarkkinalle 2020 on odotettavissa jopa 224 miljoonaa verkkokauppapakkausta aiempaa enemmän. (** Vähittäiskauppiaat ovat voineet huomata verkkokaupan kasvun jo pandemian ensimmäisen aallon aikana keväällä 2020. Jopa 64 % eurooppalaisista on myöntänyt käyttäneensä verkkokauppaa aiempaa enemmän. Näyttää siltä, että nopea muutos verkkokaupan osalta on tullut jäädäkseen, sillä 89 % vastaajista on sanonut, että he aikovat jatkaa verkkokaupan asiakkaina, vaikka tilanne koronaviruksen osalta helpottaisikin. Jopa 91 % eurooppalaisista kuluttajista kokee ostamisen verkosta luotettavak