DS Smith esittelee uuden tavan arvioida pakkausten kiertotaloudenmukaisuutta

DS Smith, johtava kestävän kehityksen mukaisten pakkasratkaisuiden valmistaja, julkaisee uuden pakkausalalle merkittävän työkalun nimeltään Circular Design Metrics. Se tarjoaa uudenlaista tietoa siitä, miten yritysten tekemät pakkausvalinnat voivat vähentää ympäristövaikutuksia ja miten pakkaavat yritykset voivat valita paremmin kiertotalouteen soveltuvan pakkauksen.

DS Smith - packaging design

Osoituksena sitoutumisestaan kiertotalouden mukaiseen toimintaan DS Smith julkaisee uuden pakkausalalle merkittävän työkalun nimeltään Circular Design Metrics, joka mahdollistaa pakkauksen kiertotaloudenmukaisuuden arvioinnin.

Tämä tarjoaa uudenlaista tietoa siitä, miten yritysten tekemät pakkausvalinnat voivat vähentää ympäristövaikutuksia. Suunnitteluprosessin avulla asiakkaat voivat verrata eri ratkaisujen tuottamaa ympäristövaikutusta ja valita paremmin kiertotalouteen soveltuvan pakkauksen.

Stefano Rossi, Packaging CEO, DS Smith: “Yritysten tuottamien ympäristövaikutusten hallitseminen ei ole ollut koskaan tärkeämpää. Haluamme näyttää eri brändeille kiertotalouden kauneuden ja mahdollistaa heille eri pakkausvaihtoehtojen vaikutuksen ymmärtämisen kiertotalouden kannalta. Esittelemämme Circular Design Metrics edistää pakkausten ympäristövaikutusten huomiointia. Olemme innoissamme voidessamme auttaa osaamisemme avulla pieniä ja suuria yrityksiä heidän siirtyessään kiertotalouden mukaiseen toimintaan.”

Circular Design Metricsin avulla voi verrata pakkaussuunnittelun vaikutusta eri mittareilla tarkasteltuina, kuten kierrätettävyys, materiaalin uusiutuvuus ja toimitusketjun optimointi. Työkalu on ensimmäinen laatuaan ja tarkoitettu sellaisten brändien avuksi, jotka haluavat parantaa pakkaustensa ympäristövaikutusta. Mittareihin kuuluu kahdeksan eri indikaattoria, jotka kertovat selkeää tietoa kiertotaloudenmukaisuudesta ja ne auttavat tunnistamaan kehityskohteita. Indikaattorit ovat toimitusketjun optimointi, kierrätettävyys, maapallon huomioiminen, hiilijalanjälki, uusiutuvien materiaalien lähde, kierrätetyn materiaalin osuus, materiaalin hyödyntäminen sekä suunnittelu uudelleenkäyttöä varten.

DS Smith julkaisi yhdessä Ellen MacArthur -säätiön kanssa kiertotalouden mukaisen suunnittelun periaatteet vuonna 2020. Periaatteet on luotu auttamaan yrityksiä huomioimaan jätteiden ja saasteiden vähentämistä suunnittelun avulla, pitämään materiaalit kierrossa ja uudistamaan luonnonmukaisia toimintoja. Nyt, vuotta myöhemmin, DS Smith on kouluttanut kaikki sen 700 suunnittelijaa toimimaan kiertotalouden mukaisten suunnittelun periaatteiden mukaisesti pakkaussuunnittelussa. Uuden Circular Design Metricsin myötä jokaisen suunnittelutyön vaikuttavuutta on mahdollista mitata ja siten auttaa pakkauksia käyttäviä yrityksiä kiertotalouden mukaisiin pakkausratkaisuihin. DS Smith sisällyttää uudet mittarit asiakkaidensa kanssa tehtäviin suunnitteluprosesseihin tulevien kuukausien aikana.

Joe Iles, Circular Design Lead, Ellen MacArthur Foundation: ”Suunnitteluvaiheella on valtava vaikutus tuotteiden, ja pakkausten, käyttämiseen, sekä sille mitä niille tapahtuu käytön jälkeen. DS Smithin Circular Design Metrcis on merkittävä tekijä muutoksessa kohti kiertotalouden mukaista toimintaa. Säätiön strategisena kumppanina DS Smithillä on kyky nopeuttaa muutosta hyödyntämällä sen kattavaa suunnittelijoiden verkostoa sekä vaikuttaa laajasti asiakkaisiinsa, joista monet ovat globaaleja brändejä. Lisäksi se inspiroi muita liiketoimintoja ja muita suunnittelijoita maailmanlaajuisesti.”

Nyt julkaistu tiedote pohjautuu yrityksen sitoumukseen asettaa kestävä kehitys toimintansa ytimeen. Samanaikaisesti se jatkaa innovatiivisten pakkausratkaisujen kehittämistä varmistaen, että ne ovat täysin kierrätettäviä tai uudelleen käytettäviä, ja että niissä on käytetty kuitumateriaalia vain sen verran kuin on välttämätöntä, ja että ne tarjoavat vaihtoehtoja ongelmallisen muovin korvaamiselle.

DS Smith - packaging design
DS Smith - kestävän kehityksen mukaisten pakkausten johtava valmistaja