DS Smith sitoutuu Science Based Targets -aloitteen tavoitteisiin vuoteen 2030 ja Net Zero -päästötavoitteisiin vuoteen 2050 mennessä

DS Smith johtava kestävän kehityksen mukaisten pakkausratkaisuiden valmistaja

Kierrätettäviä kuitupakkauksia myös Suomessa suunnitteleva ja valmistava, Lontoossa pääkonttoriaan pitävä DS Smith on julkaissut kunnianhimoiset ilmastotavoitteet. Nämä sisältävät tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet (Science Based Target), jotka edellyttävät 40% päästövähennyksiä hiilidioksidia tuotettua tonnia kohden vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoden 2019 tasoon, sekä sitoutumisen saavuttamaan Net Zero -päästötavoitteen vuoteen 2050 mennessä.

Science Based Targets -aloite vahvistaa tavoitteet Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden mukaisiksi. Korostaakseen kunnianhimoa ja sitoutumistaan asiaan DS Smith ilmoittaa myös jäsenyydestään YK:n Race to Zero -kampanjassa. Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi yritys tulee hyödyntämään erilaisia teknisiä ratkaisuja toiminnassaan ja hyödyntämään esimerkiksi paikallista bioenergiaa ja uusiutuviin lähteisiin perustuvaa energiaa, kuten tuulivoimaa ja aurinkoenergiaa.

Vuonna 2017 DS Smith ilmoitti tavoitteestaan vähentää hiilidioksidipäästöjä 30% tuotettua tonnia kohden vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoteen 2015. Osana maailmanlaajuisesti yli 250 toimipisteessä tehtyjä toimia se on saavuttanut 23% päästövähennyksen vuoden 2020 loppuun mennessä ollen huomattavasti suunnitelmiensa edellä.

Saavutukset ovat syntyneet investoimalla uraauurtavaan tekniikkaan, mukaan lukien jätteestä energiaan -ratkaisut, yhdistetyt lämpö- ja sähkövoimalaitokset sekä päivittämällä tehtaidensa kattilalaitoksia ja muuttamalla valaistusta LED-valoihin. Yritys on myös lisännyt uusiutuvien polttoaineiden, kuten biokaasun ja biomassan, käyttöä ja tehostanut energiankulutustaan kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi.

Miles Roberts, DS Smithin CEO: "On yleisesti todettua, että raskas teollisuus on yksi haastavimmista aloista saattaa hiilivapaaksi, mutta olemme sitoutuneet tekemään osamme pyrkiessämme kohti Net Zero:ta selkeän suunnitelman voimin. Valmistamme kestävän kehityksen mukaisia pakkauksia, jotka ovat kuitupohjaisia ja täysin kierrätettäviä, ja uskomme, että olemalla kiertotalouden ja ilmastotoimien johtava toimija meillä on ainutlaatuinen asema, jonka avulla meillä on todellinen vaikutus maapallon lämpötilan nousun vähentämisessä.

Olemme jo edistyneet hyvin hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä osana pitkän aikavälin kestävän kehityksen tavoitteitamme, mutta meidän on tehtävä enemmän. Siksi emme nyt aseta vain kunnianhimoisia ilmastotavoitteita itsellemme, vaan vahvistamme sitoutumisemme kiertotalouden mukaisten ratkaisujen tarjoamisessa asiakkaillemme ja laajemmin meitä ympäröivälle yhteiskunnalle. Olen uskomattoman ylpeä henkilöstöstämme, joka tämän mahdollistaa."

Andrew Morlet, CEO, Ellen MacArthur -säätiö, DS Smithin strateginen kumppani:
"Odotamme innolla, miten strateginen kumppanuutemme DS Smithin kanssa voi nopeuttaa yrityksen edistymistä nyt ilmoitettujen ilmastotavoitteiden saavuttamisessa rinnakkain yrityksen kiertotaloussitoumusten kanssa. Siirtyminen uusiutuvaan energiaan voi vähentää kasvihuonekaasupäästöjä 55% loppujen 45% osuuden päästöistä syntyessä siitä, miten teemme ja käytämme tuotteita – joten siirtyminen kiertotalouteen on välttämätöntä sekä ilmastonmuutoksen että muiden globaalien haasteiden vuoksi."

Ilmastotoimia koskevan sitoumuksensa lisäksi DS Smith julkaisi aiemmin 100 miljoonan Iso-Britannian punnan arvoisen tutkimus- ja tuotekehityksen investointipaketin kiihdyttääkseen työtä kiertotalouden hyväksi. Uusi investointi tukee DS Smithin uutta ”Now and Next” -kestävän kehityksen strategiaa, joka lupaa valmistaa 100% kierrätettäviä tai uudelleenkäytettäviä pakkauksia vuoteen 2023 mennessä ja vähentää globaalisti miljardi ongelmallista muovipakkausta vähittäiskaupan hyllyiltä vuoteen 2025 mennessä.

*verrattuna vuoden 2019 tasoon
**verrattuna vuoden 2015 tasoon

DS Smith johtava kestävän kehityksen mukaisten pakkausratkaisuiden valmistaja

010 245 2111http://www.dssmith.com/fi

DS Smith on maailmanlaajuisesti toimiva, johtava kestävän kehityksen mukaisten aaltopahvista valmistettavien pakkausten suunnittelija ja valmistaja, tukenaan kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot. Yrityksen pääkonttori on Lontoossa, se on FTSE 100 -listattu ja toimii yli 30 maassa työllistäen noin 30 000 ammattilaista. Yritys on merkittävä tekijä verkkokaupan, kuluttajatuotteiden, vähittäiskaupan ja teollisuuden toimitusketjuissa. Sen olemassaolon tarkoitus kiteytyy lauseeseen ‘Redefining Packaging for a Changing World’ ja Now and Next -nimisellä kestävän kehityksen strategiallaan se on sitoutunut johtamaan muutosta kohti kiertotalouden mukaista toimintaa tuottaen ratkaisuja, joiden avulla voidaan vähentää kertakäyttöistä muovia, pienentää toimitusketjujen hiilidioksidipäästöjä ja parantaa kierrätystä. DS Smith on Ellen MacArthur -säätiön strateginen kumppani. DS Smithin juuret ovat vuodessa 1940, jolloin Smithin perhe perusti yrityksen. Suomessa juuret ulottuvat jo vuoteen 1911 Tampereella perustettuun Suomen ensimmäiseen aaltopahvia valmistavaan tehtaaseen. DS Smithillä on tehtaat kuudella paikkakunnalla Suomessa (Tampere, Nummela, Pirkkala, Akaa, Kuopio ja Ii).

Auttamisen tarve ei ole vähentynyt – 1000 hyvää tekoa pahvipakkauksessa avuntarvitsijoille Helsingissä 25.marraskuuta 202320.11.2023 07:23:00 EET | Tiedote

Suomen suurin auttamisen tapahtuma #1000tekoa kerää yhteen hyvää tekeviä yrityksiä ja ihmisiä jakamaan konkreettista apua sitä tarvitseville ihmisille 25. marraskuuta 2023 Helsingin Kaapelitehtaalla. DS Smith osallistuu tapahtumaan lahjoittamalla suunnittelemansa ja valmistamansa pahvipakkaukset, joissa avuntarve voidaan sitä tarvitsevien koteihin kantaa.

Artekin tuolipakkauksen suunnittelusta palkinto Tampereelle4.9.2023 07:23:00 EEST | Tiedote

DS Smithin Tampereen tehtaalla pakkaussuunnittelussa työskentelevä kokenut suunnittelija Jyrki Valkama on jälleen saavuttanut palkinnon pohjoismaisessa ScanStar -pakkaussuunnittelukilpailussa. DS Smithin suunnittelutiimissä työskentelevän Jyrki Valkaman tekemä pakkaussuunnittelu on näin ollen palkittu kilpailussa jo kolmatta kertaa vuoden 2019 jälkeen, koko tiimin tuodessa menestystä Suomeen puolestaan kuudetta kerran peräkkäin. DS Smith sai samaisesta kilpailusta myös kaksi muuta palkintoa, yhden Ruotsiin ja yhden Tanskaan.