DS Smith tukee inflaatiosta kärsiviä vähävaraisia perheitä

DS Smith, Euroopan johtava kiertotalouden mukaisten pakkausten valmistaja, on jo perinteeksi muodostuneen tavan mukaisesti lahjoittanut Suomessa Hyvä Joulumieli -keräykseen yrityksen joulukortteihin varatut varat, jotta se voi olla mukana varmistamassa myös vähävaraisten suomalaisten mahdollisuutta nauttia joulusta.

Inflaation mukana tuoma hintojen nousu vaikuttaa suomalaisten kotitalouksien kykyyn kuluttaa ja nauttia tulevasta joulusta. DS Smith haluaa osaltaan helpottaa perheiden ahdinkoa ja on jo perinteeksi muodostuneen tavan mukaisesti lahjoittanut Suomessa Hyvä Joulumieli -keräykseen yrityksen joulukortteihin varatut varat.

Lahjoituksen avulla yritys voi tukea kotimaan vähävaraisia perheitä ja antaa heille mahdollisuuden nauttia jouluherkuista läheisiensä kanssa. Tarve tukea vähävaraisia on erityisen korostunut kuluvana vuonna, kun monissa perheissä inflaation tuoma elinkustannusten nousu yhdistettynä merkittävään kasvuun energiakustannuksissa vie aiempaa isomman osan käytettävissä olevista tuloista.

”Suomalaisessa kulttuurissa joululla on paikka perheiden yhteisenä hetkenä, johon kuuluu yhdessä olon lisäksi arjesta poikkeavia ruokia. Lahjoittamalla Hyvä joulumieli -keräykseen voimme olla mukana mahdollistamassa, että mahdollisimman moni saa nauttia jouluun kuuluvista ruokahetkistä.” – Toimitusjohtaja Ari Viinikkala, DS Smith, Suomi

Hyvä joulumieli -keräyksen lahjakorttien saajat valitaan humanitaarisin perustein ja valinnan tekevät Suomen Punaisen Ristin ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa yhdessä kuntien sosiaalitoimi tukenaan lastenneuvolat, koulut, päiväkodit, diakoniatoimi ja maahanmuuttajapalvelut.

Lahjoitus on osa DS Smithin vastuullisuutta, jossa yritys pyrkii tukemaan eri tavoin niitä yhteisöjä, joissa se toimii. Yhteisöjen suoran tukemisen lisäksi DS Smith pyrkii omalla toiminnallaan auttamaan pakkauksia käyttäviä eri toimialoja edustavia asiakkaitaan siirtymään kiertotalouden mukaisiin pakkausratkaisuihin. DS Smith on sitoutunut edistämään kunnianhimoisia kestävän kehityksen tavoitteitaan, joita ovat suljettu kierto paremman suunnittelun avulla, jätteiden ja saasteiden vähentäminen, luonnonvarojen suojeleminen, hiilijalanjäljen pienentäminen ja ihmisen toiminnan edistäminen kiertotalouteen siirtymiseksi.

”Kannustamme asiakkaitamme huomioimaan pakkausten soveltuvuuden kiertotalouteen, ja autamme siinä mielellämme. Sen avulla kuluttajilla, jotka miettivät joulun ruokaostoksia ja muita tarpeellisia hankintojaan, on astetta helpompaa omassa arjessaan. Se, miten tuote on pakattu ja soveltuuko pakkaus kierrätykseen, vaikuttaa siihen, että voimme ottaa jälleen askeleen kohti parempaa huomista.” – Toimitusjohtaja Ari Viinikkala, DS Smith, Suomi

010 245 2111http://www.dssmith.com/fi

DS Smith on maailmanlaajuisesti toimiva, johtava kestävän kehityksen mukaisten aaltopahvista valmistettavien pakkausten suunnittelija ja valmistaja, tukenaan kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot. Yrityksen pääkonttori on Lontoossa, se on FTSE 100 -listattu ja toimii yli 30 maassa työllistäen noin 30 000 ammattilaista. Yritys on merkittävä tekijä verkkokaupan, kuluttajatuotteiden, vähittäiskaupan ja teollisuuden toimitusketjuissa. Sen olemassaolon tarkoitus kiteytyy lauseeseen ‘Redefining Packaging for a Changing World’ ja Now and Next -nimisellä kestävän kehityksen strategiallaan se on sitoutunut johtamaan muutosta kohti kiertotalouden mukaista toimintaa tuottaen ratkaisuja, joiden avulla voidaan vähentää kertakäyttöistä muovia, pienentää toimitusketjujen hiilidioksidipäästöjä ja parantaa kierrätystä. DS Smith on Ellen MacArthur -säätiön strateginen kumppani. DS Smithin juuret ovat vuodessa 1940, jolloin Smithin perhe perusti yrityksen. Suomessa juuret ulottuvat jo vuoteen 1911 Tampereella perustettuun Suomen ensimmäiseen aaltopahvia valmistavaan tehtaaseen. DS Smithillä on tehtaat kuudella paikkakunnalla Suomessa (Tampere, Nummela, Pirkkala, Akaa, Kuopio ja Ii).

Uusia työpaikkoja Pirkanmaalle – DS Smith avaa uuden pakkaustehtaan Pirkkalaan23.1.2023 07:32:00 EET | Tiedote

DS Smith, Euroopan johtava aaltopahvipakkausten valmistaja, vahvistaa tuotannollista tekemistään Pirkanmaalla avaamalla uuden tehtaan ja palkkaa siihen uutta henkilökuntaa. Uusi Logicentersiltä vuokrattava kiinteistö huomioi kestävän kehityksen, työturvallisuuden ja mahdollistaa kasvun. Alkuvaiheessa työllisyysvaikutus on noin 10 henkilöä. Toiminnan vakiintumisen myötä on mahdollisuus kasvattaa henkilömäärää.

Suomalainen pakkaus palkittu globaalissa pakkaussuunnittelukilpailussa10.1.2023 06:45:00 EET | Tiedote

Globaali pakkaussuunnittelun parhaimmistoa arvioiva kilpailu, WorldStar, on julkaissut vuoden 2023 palkittavat ratkaisut. Palkittujen joukossa on DS Smithin nummelalaisen suunnittelijan Marianne Puistoniemen Temal Oy:n emaloiduille pesualtaille suunnittelema pakkaus. Pakkaus valmistetaan kokonaan kierrätettävästä aaltopahvista, eikä muovia (EPS) tarvita enää lainkaan. Pakkaus palkittiin jo syksyllä 2022 pohjoismaisessa ScanStar -pakkaussuunnittelukilpailussa ja kyseessä on DS Smithin Suomen suunnittelijoille jo neljäs palkinto viiden vuoden sisään globaalissa kilpailussa.

Black Friday lisää verkko-ostamista: Jopa 1,35 miljardin euron arvosta tilattuja tuotteita on vuosittain vaarassa särkyä matkalla kuluttajille23.11.2022 07:38:00 EET | Tiedote

Black Friday lisää verkkokauppaostoksia. Kun ihmiset valmistautuvat viettämään enemmän aikaa kotonaan kasvaneiden elinkustannusten vuoksi, oletetaan sen kasvattavan mielihyvää tuottavien tuotteiden ja särkyvien tuotteiden verkkokauppatoimituksia. Samanaikaisesti tuoteryhmän kuluttajalle saapuvien vaurioituneiden tuotteiden määrä on yli kaksinkertainen verrattuna muihin verkkokaupan kautta tilattaviin tuoteryhmiin. Taloudellisesti särkymisvaurioiden määrän on arvioitu olevan vuositasolla jopa 1,35 miljardia euroa.