Efima Oyj

Efiman pilvipalveluiden uusi liiketoimintajohtaja haluaa tuoda selkokielisyyttä järjestelmähankkeisiin

Pilvitransformaatio mielletään edelleen organisaatioissa erityisesti IT-hankkeeksi, vaikka sen tuomat mahdollisuudet hyödyntävät laajasti koko liiketoimintaa, sanoo Efiman pilvipalveluiden uusi liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu. Järjestelmähankkeisiin tarvitaan hänen mukaansa selkokielisyyttä, jotta kaikki ymmärtävät, mitä pilvisiirtymä organisaatiossa tarkoittaa.

Efiman pilvipalveluiden uutena liiketoimintajohtajana ja johtoryhmän jäsenenä aloittaa 1.3.2023 tekniikan tohtori Paula Kujansivu. Hän vastaa koko liiketoiminnasta, sisältäen projektitoiminnot sekä jatkuvat palvelut. Nykyinen liiketoimintavetäjä Thomas Beijar siirtyy samalla projektitoiminnon johtajaksi vastaten Efiman projektijohtamisesta ja -kehittämisestä.

Paula Kujansivu tulee Efimalle Valtorilta, jossa viimeinen rooli oli toimitusjohtajana ja sitä ennen asiakaskokemuksesta ja muutoksesta vastaavana johtajana. Ennen Valtoria Paula oli pitkään Alkossa liiketoimintajohtajana, vastaten muun muassa verkkokauppaliiketoiminnasta ja toimitusketjusta.

Paula kaipaa järjestelmähankkeisiin lisää selkokielisyyttä, sillä tavoitteena on asiakkaan tarpeiden ja tilanteen aito ymmärtäminen, ei järjestelmien myyminen.

“Kaikki yritykset ovat oivaltaneet, että pilvisiirtymä on jossain vaiheessa tehtävä – haasteena on, että aika harva organisaatioissa ymmärtää, mitä kaikkea siirtymä mahdollistaa erityisesti liiketoiminnan puolella. Tämä on iso puute, sillä juuri sieltä pitäisi tulla syötteitä hankkeisiin”, Paula Kujansivu toteaa.

Efiman toimitusjohtaja Tero Salmisen mukaan pilvipalveluiden nopeaan kasvuun tarvitaan lisää resursseja liiketoiminnan kehittämiseksi sekä jatkuvien palveluiden että projektitoimintojen puolella.

”Efiman kasvu on aina perustunut tyytyväisiin asiakkaisiin – asiakaslähtöisyys on kaiken tekemisen keskiössä ja sen toteutumisen varmistamiseksi paneudumme asiakkaiden tarpeisiin ja liiketoimintaan vieläkin suuremmalla intensiteetillä. Paulan vahvana osaamisalueena on asiakaskokemuksen kehittäminen ja muutoksenhallinta – hänen johdollaan strategiamme toteutuminen saa lisää vauhtia”, Tero Salminen kiteyttää.

Efima, toimitusjohtaja Tero Salminen
tero.salminen@efima.com, +358 40 767 5311

Efima, pilvipalveluiden liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu
(aloittaa liiketoimintajohtajana 1.3.2023 alkaen, Efimalla 1.2.2023 alkaen)
paula.kujansivu@efima.com, +358 40 675 4602

Efima Oyj
Mannerheimintie 3B, 5. krs

Efima Oyj on asiakkaidensa kasvun ja uudistumisen kumppani digievoluutiossa. Tuemme ja tehostamme suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa pilvipohjaisilla taloushallinnon, toiminnanohjauksen ja älykkään automaation ratkaisuilla ja digitaalisilla taloushallintopalveluilla. Työmme keskiössä ovat ihmiset, yhteistyö ja kumppanuus.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Efima Oyj

Efiman toimittama ERP-ratkaisu muuntautuu energiatoimialan tulevaisuuden tarpeisiin26.3.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Efima ja Helen sopivat viime kesänä laajan Microsoft Dynamics 365 ERP-ratkaisun ja siihen liittyvien jatkuvien palveluiden toimittamisesta. Ratkaisu kattaa projektitoimintaan, kunnossapitoon, hankintaan, varastohallintaan, logistiikkaan ja taloushallintoon liittyvät prosessit. Osana kokonaisuutta toteutetaan myös toimittajanhallinnan ja taloushallinnon sovelluksia Power Platform -teknologialla.

Maailman ensimmäinen allianssimallin avulla toimitettu ERP-ratkaisu mullistaa toimitusprosesseja ja johtamista26.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Kiinteistö- ja rakennusalan suunnittelu ja konsulttiyhtiö A-Insinöörien ja digiyhtiö Efiman muodostama allianssiryhmä hyödyntää moderneista rakennusprojekteista tuttua toimintamallia, joka edistää yhteistoimintaa ja arvon tuottoa ja vähentää siiloutumista, päällekkäisiä rooleja sekä lopulta myös kustannuksia. Allianssimallilla toimitettava ERP-ratkaisu on tiettävästi maailman ensimmäinen.

Low-code-sovelluksia valmiina paketista – Efima tuotteistaa Power Platform -ratkaisujaan taloushallinnon ja toiminnanohjauksen täsmätarpeisiin21.9.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Globaali pula koodareista on luonut kasvavaa kysyntää low-code-ratkaisuille, joiden avulla organisaation prosesseihin voidaan rakentaa sovelluksia ja automaatioita perinteistä ohjelmistokehitystä ketterämmin. Digiyhtiö Efima vauhdittaa asiakkaidensa prosessien digitalisointia paketoimalla yleiskäyttöisimpiä low-code-toteutuksiaan valmiiksi tuotteiksi, joista ensimmäinen on Efima Invoicing App.