EILAKAISLA AVAA UUDEN AVOIMEN JA ANONYYMIN OSAAJAGALLERIAN TYÖVOIMAN NOPEAA REKRYTOINTIA VARTEN

Työnhakijoiden täysi anonyymius uudessa Osaajagalleriassa vähentää syrjintää ja edistää toivottavasti monimuotoisuutta rekrytoinnissa, sanoo Eilakaislan toimitusjohtaja Erika Ehrnrooth.

Kuva: Eilakaisla

Korona-aika loi tarpeen nopealle rekrytointipalvelulle, jossa osa-aikaisesti lomautetut työntekijät ja osa-aikaista työvoimaa tarvitsevat työnantajat voivat kohdata helposti. Eilakaisla avaa tänään uuden Osaajagallerian, joka on täysin anonyymi matalan kynnyksen rekrytointipalvelu.

Työnhakijoille maksuton palvelu tuo apua työllistymishaasteisiin ja edistää työnhakijoiden yhdenvertaisuutta sekä monimuotoisuutta rekrytoinnissa.

”Alamme kokeneimpana yrityksenä haluamme haastaa muitakin yrityksiä mukaan entistä vastuullisempaan toimintaan, sekä nostaa työnhakijoiden yhdenvertaisuuden ja rekrytoinnin monimuotoisuuden keskusteluun”, sanoo Eilakaislan toimitusjohtaja Erika Ehrnrooth.

”Osaajagalleria edistää monimuotoista rekrytointia, koska siinä rekrytoijalta jäävät pois tiedostamattomat ennakkoasenteet, kun rekrytoinnin alkuvaihe tehdään anonyymisti”, sanoo HR- ja kehityspäällikkö Joonas Kopperi.

Palvelu lisää myös palkka-avoimuutta ja ymmärrystä erilaisten osaajien palkkatasoista, kun nimettömien osaajien palkkapyynnöt ovat näkyvillä galleriassa.
Suomessa ei ole tarjolla vastaavaa maksutonta palvelua. Käytännössä Eilakaisla tarjoaa kurkistusikkunan jopa 30 000 hakijan osaamis- ja hakemustietoihin.

Työnhakijat pääsevät tarjoamaan osaamistaan Osaajagalleriaan siten, että rekisteröityvät avoimiksi uusille haasteille Kaislanettiin ja aktivoivat Osaajagallerian osaajakorttinsa sieltä.

Osaajagalleriassa vain osaaminen ja osaajan työn vastaanottamiseen liittyvät tiedot näkyvät. Työnantaja voi etsiä sopivia osaajakortteja Eilakaislan kotisivuilta toivomansa osaamisen, ammattinimikkeen ja sijainnin perusteella sekä pyytää sopivien osaajien tarkempaa esittelyä. Haun alkuvaiheet ovat myös työnantajille maksuttomia.

Eilakaislan avoimiin ilmoitustyöpaikkoihin voi hakea edelleen Kaislanetin kautta. Osaajagalleria löytyy osoitteesta https://www.eilakaisla.fi/yrityspalvelut/osaajagalleria

LISÄTIETOJA:

Joonas Kopperi, HR- ja kehityspäällikkö
joonas.kopperi(at)eilakaisla.fi

Erika Ehrnrooth, toimitusjohtaja
erika.ehrnrooth(at)eilakaisla.fi

Kuva: Eilakaisla

Eilakaisla on 1971 perustettu valtakunnallisesti toimiva, suomalainen henkilöstöpalvelualan perheyritys. Sen palveluja ovat rekrytointi (ilmoitushaku, Talent sourcing, hiljainen haku, Headhunting), henkilöstövuokraus, ulkoistetut henkilöstöratkaisut, uudelleensijoituspalvelut, henkilöarvioinnit ja konsultointi HR-kysymyksissä.

Eilakaisla Oy on joutunut kyberhyökkäyksen kohteeksi10.1.2021 19:00:00 EETTiedote

EILAKAISLALLE MYÖNNETTIIN ARVOSTETTU IIP-LAATUSERTIFIKAATTI23.4.2013 09:31:49 EESTTiedote

Eilakaisla on ensimmäisenä suomalaisena henkilöstöpalvelualan yrityksenä saanut arvostetun Investors in People (IIP) -laatusertifikaatin. Maailmanlaajuisesti laajalti käytössä oleva henkilöstöä ja henkilöstön kehittämistä korostava IIP-sertifikaatti on myönnetty Suomessa vain 14 organisaatiolle. Sertifikaatin luovutti perjantaina 19.4.2013 Investors in People Finlandin toimitusjohtaja Päivi Nordin.