Eilakaisla käynnistää yksikön palvelemaan teollisuuden ja tuotannon henkilöstötarpeissa

Lokakuussa Eilakaislan Etelä-Suomen alueorganisaatiossa on aloitettu uuden yksikön toiminta, joka keskittyy teollisuuden, tuotannon ja logistiikan alojen henkilöstötarpeiden palvelemiseen.
Eilakaisla vahvistaa teollisuuden, tuotannon ja logistiikan alojen palveluitaan

Eilakaislalla on tähänkin asti palveltu kyseisiä toimialoja eri puolilla Suomea, mutta Etelä-Suomen alueella rekrytoinnin ja henkilöstövuokrauksen palvelut ovat pitkään keskittyneet toimisto- ja asiantuntijarooleihin. Näiden rinnalle rakennettua uutta yksikköä vetää Eilakaislan Etelä-Suomen aluepäällikkönä aiemmin toiminut Erik Paasikivi.

”Olemme huomanneet asiakastarpeiden ja kyselyiden pohjalta, että näiden alojen laadukkaille henkilöstöratkaisuille on paljon tarpeita myös Etelä-Suomessa. Keskittämällä yhden yksikön toiminnan näille aloille pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä laajemmin ja tuttuun tapaan korkeatasoisella otteella”, Paasikivi kuvaa.

Tavoitteena laatu ja entistä parempi palvelu

Muutoksen tavoitteena on tarjota asiakkaille kilpailukykyisempää kumppanuutta. Lisäksi niin asiakkaat kuin työnhakijatkin saavat selkeämmän kuvan aloista, joiden henkilöstötarpeisiin Eilakaisla on keskittynyt sekä tietävät, minne ja keneen ottaa yhteyttä.

”Näemme, että tuotannon ja teollisuuden alat ovat tärkeä kasvualue Eilakaislalle. Olemme pitkään toimineet kyseisillä aloilla etenkin muilla alueilla Suomessa, mutta fokusoimalla resursseja tähän tärkeään yksikköön varmistamme, että pystymme palvelemaan juuri tämäntyyppisissä hauissa asiakkaitamme valtakunnallisesti. Keskittyminen saa aikaiseksi laatua ja laatu on se, josta meidät etenkin muilla aloilla jo tunnetaankin. Nyt monistamme tuon ammattitaidon entistä vahvemmin myös näille toimialoille. Esimerkiksi rekrytointien täyttöasteemme on yhä vallitsevassa osaajapulassa yli 70 %, joka on alan keskiarvoa korkeampi”, Eilakaislan myyntijohtaja Antti Jussila kertoo.

Toimialaosaaminen keskiössä

Paasikivellä on ennen Eilakaislan aluepäällikön roolia useamman vuoden kokemus teollisuuden toimialalta. Näiden vuosien aikana hän on työskennellyt rekrytointien, asiakkuuksien hoidon ja esihenkilötehtävien parissa henkilöstöpalvelualalla. Hänellä on kokemusta ja osaamista alan toiminnasta sekä siitä, kuinka löytää työntekijöitä asiakasyrityksille.

”Eri toimialojen rekrytoinneissa vallitsee hyvinkin erilaisia toimintatapoja niin asiakkaiden kuin työnhakijoiden kanssa. Muun muassa noudatettavat työehtosopimukset ovat erilaisia, rekrytointien volyymit, vaaditut reagointinopeudet ja muut asiakkaiden tarpeet eroavat. Myös palveluiden hinnoittelussa pitää huomioida erilaisia asioita, kun puhutaan esimerkiksi asiantuntijaroolin tai teollisuuden työntekijän henkilöstövuokrauksesta. Lisäksi työntekijöitä houkutellaan uusiin työtehtäviin usein vähän erityyppisillä näkökulmilla ja erilaisia väyliä pitkin”, kuvailee Paasikivi toimialaosaamisen tärkeyttä. ”Kun ymmärtää alan toimintatavat, löytää osaajia haastavassakin työmarkkinatilanteessa.”

Jussila kuvaa kasvua teollisuuden, tuotannon ja logistiikan aloilla Eilakaislan strategisiksi painopisteiksi.

”Eilakaisla on rohkea työllistymisen edelläkävijä ja pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme sekä edelleen vahvistamaan alueita, joilla olemme näyttäneet kyntemme vuosien varrella. Tämä on yksi alue, johon tulemme keskittymään ja panostamaan erityisen paljon taas seuraavien vuosien aikana”, toteaa Jussila.

Eilakaisla vahvistaa teollisuuden, tuotannon ja logistiikan alojen palveluitaan