Eilakaislan muutosturvavalmennusten kysyntä moninkertaistui

Yritykset ovat joutuneet käynnistämään yt-prosesseja koronatilanteen vuoksi. Se näkyy Eilakaislan muutosturvavalmennusten kysynnän moninkertaistumisena.

Henkilöstöpalveluyritys Eilakaislan muutosturvavalmennusten kysyntä on kasvanut vauhdilla maaliskuusta lähtien, kun yritysasiakkaat ovat käynnistäneet yt-prosesseja. Osa työntekijöistä, joille valmennusta tarjotaan, eivät kuitenkaan ota sitä vastaan.

”Valmennus kannattaa aivan ehdottomasti ottaa vastaan. Työnhaku on muuttunut voimakkaasti. Valmennuksen tekee paitsi valmentamisen myös rekrytoinnin ammattilainen, joka tietää mitä työllistymiseen tarvitaan. Monet, joille valmennusta tarjotaan ovat hyvin kiinnostuneita, mutta osa ajattelee, että ei, kyllä minä osaan.”, sanoo palvelujohtaja Maija Kauppinen.

Toistaiseksi valmennusten kysyntä kasvaa erityisesti pääkaupunkiseudulla. Valmennuksia ovat tiedustelleet muun muassa hyvinvointialan, kuljetusalan ja kaupan alan työnantajat.

Eilakaisla on myös uudistanut muutosturvavalmennukset tämän hetken tilannetta palvelemaan. Valmennettava saa apua työhakemuksen ja CV:n tekemiseen, haastattelukoulutuksen sekä LinkedIn-profiilin luomisen työnhakua tukevaksi.

”Teemme henkilöarvioinnin, jonka pohjalta työnhakija tunnistaa omat keskeiset vahvuudet, osaa esitellä ne positiivisesti ja luoda tehokkaan markkinointiviestin. Valmennettava saa toimintasuunnitelman järjestelmällistä työnhakua varten ja ymmärtää, että työnhakuun on suhtauduttava jatkuvaa panosta vaativana projektina”, sanoo Kauppinen.

”Rekrytoinnit elpyneet toukokuussa”

Rekrytointitoimeksiannot menivät hetkeksi aika lailla jäihin koronatilanteen vuoksi.

”Ne ovat nyt toukokuussa hiukan elpyneet ja kasvaneet noin viidenneksen. Toivomme toki, että valmennusten kysynnän kasvu kompensoisi rekrytointipuolen aiheuttamaan liikevaihdon laskua. Vuokratyöntekijöiden osalta päättyneisiin sopimuksiin ei ole monissa tapauksissa tehty jatkosopimusta”, Kauppinen kertoo.

- Lisätietoa Eilakaislan muutosturvavalmennuksista: https://www.eilakaisla.fi/yrityspalvelut/uudelleensijoitus

- Webinaari: toteuta yt-prosessi vastuullisesti oikein (14.5.2020) https://www.eilakaisla.fi/yrityspalvelut/materiaalipankki/toteuta-yt-prosessi-vastuullisesti-oikein-webinaaritallenne

Maija Kauppinen
palvelujohtaja
maija.kauppinen(at)eilakaisla.fi

Erika Ehrnrooth
erika.ehrnrooth(at)eilakaisla.fi

Palvelujohtaja Maija Kauppinen

Eilakaisla on 1971 perustettu valtakunnallisesti toimiva, suomalainen henkilöstöpalvelualan perheyritys. Sen palveluja ovat rekrytointi (ilmoitushaku, Talent sourcing, hiljainen haku, Headhunting), henkilöstövuokraus, ulkoistetut henkilöstöratkaisut, uudelleensijoituspalvelut, henkilöarvioinnit ja konsultointi HR-kysymyksissä.