Ekonomien eLakipalvelu auttaa jäseniä 24/7

Suomen Ekonomien palvelutarjonta täydentyy tänään verkossa toimivalla eLakipalvelulla. Palvelusta jäsenet saavat vastaukset yleisimpiin työoikeudellisiin kysymyksiin. ”Koemme tärkeäksi palvelujen helpon saatavuuden 24/7 ja tähän eLakipalvelu vastaa täydellisesti”, Ekonomien lakiasiainjohtaja Jan Degerlund toteaa.

Uusi palvelu auttaa jäsentä mm. työsopimukseen, vuosilomaan, perhevapaisiin, työsuhteen päättämiseen ja työttömyysturvaan liittyvissä kysymyksissä. Omaan tilanteeseensa liittyviin tarkentaviin kysymyksiin vastaamalla jäsen saa vastauksen tai toimintasuosituksen. Palvelusta saa esimerkiksi tietoa siitä, missä tilanteissa määräaikainen työsopimus voidaan solmia tai millaiseen työhön on oikeus palata perhevapaan jälkeen.

Verkossa toimiva palvelu on käytettävissä kaikilla päätelaitteilla, joten kaipaamansa vastauksen voi käydä etsimässä milloin ja missä vain. Palvelua on tarkoitus myös jatkuvasti parantaa jäseniltä saatavan palautteen perusteella. ”Tämä on eLakipalvelusta versio 1.0, kehitämme sisältöjä ja koko palvelua sen mukaan, mitä jäsenemme toivovat. Ekonomien työsuhdelakimiesten antamaa henkilökohtaista palvelua eLakipalvelu ei korvaa, mutta on loistava lisä palvelutarjontaamme”, Ekonomien toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming kertoo.

eLakipalvelu on toteutettu yhteistyössä Tekniikan Akateemisten, Lakimiesliiton, Insinööriliiton ja Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY ry:n kanssa. Jokaisella liitolla palvelu on kuitenkin täysin omansa.

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048
Lakiasiainjohtaja Jan Degerlund, puh. 0400 605 574

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä12.10.2017 11:54Tiedote

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä Suomen Ekonomien toiminnanjohtajana. Syynä ovat liiton toimintaan ja sen kehittämiseen liittyvät näkemyserot hallituksen kanssa. "Liittomme toimintaa on kyetty Hanna-Leenan aikana viemään eteenpäin. Kiitämme häntä näistä vuosista”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo. ”Olen iloinen, että olen saanut olla mukana kehittämässä ekonomien toimintaa liiton upean henkilöstön kanssa. Toivon järjestölle menestyksekkäitä vuosia”, Hanna-Leena Hemming sanoo. Liitto käynnistää uuden toiminnanjohtajan etsimisen välittömästi. Lisätietoja:Timo Saranpää, puheenjohtaja, puh. 050 523 6005Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048