Ekonomien eLakipalvelu auttaa jäseniä 24/7

Suomen Ekonomien palvelutarjonta täydentyy tänään verkossa toimivalla eLakipalvelulla. Palvelusta jäsenet saavat vastaukset yleisimpiin työoikeudellisiin kysymyksiin. ”Koemme tärkeäksi palvelujen helpon saatavuuden 24/7 ja tähän eLakipalvelu vastaa täydellisesti”, Ekonomien lakiasiainjohtaja Jan Degerlund toteaa.

Uusi palvelu auttaa jäsentä mm. työsopimukseen, vuosilomaan, perhevapaisiin, työsuhteen päättämiseen ja työttömyysturvaan liittyvissä kysymyksissä. Omaan tilanteeseensa liittyviin tarkentaviin kysymyksiin vastaamalla jäsen saa vastauksen tai toimintasuosituksen. Palvelusta saa esimerkiksi tietoa siitä, missä tilanteissa määräaikainen työsopimus voidaan solmia tai millaiseen työhön on oikeus palata perhevapaan jälkeen.

Verkossa toimiva palvelu on käytettävissä kaikilla päätelaitteilla, joten kaipaamansa vastauksen voi käydä etsimässä milloin ja missä vain. Palvelua on tarkoitus myös jatkuvasti parantaa jäseniltä saatavan palautteen perusteella. ”Tämä on eLakipalvelusta versio 1.0, kehitämme sisältöjä ja koko palvelua sen mukaan, mitä jäsenemme toivovat. Ekonomien työsuhdelakimiesten antamaa henkilökohtaista palvelua eLakipalvelu ei korvaa, mutta on loistava lisä palvelutarjontaamme”, Ekonomien toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming kertoo.

eLakipalvelu on toteutettu yhteistyössä Tekniikan Akateemisten, Lakimiesliiton, Insinööriliiton ja Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY ry:n kanssa. Jokaisella liitolla palvelu on kuitenkin täysin omansa.

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048
Lakiasiainjohtaja Jan Degerlund, puh. 0400 605 574