Elcoline Group

Elcoline kiihdyttää kasvuaan ja ostaa Maintpartner AB:n liiketoiminnan Ruotsista

Elcoline ostaa CapMan Buyoutin hallinnoimien rahastojen omistaman Maintpartner AB:n liiketoiminnan Ruotsista. Elcoline kasvaa kaupan myötä 65 miljoonan euron liikevaihtoluokkaan ja nousee yhdeksi toimialan johtavaksi yritykseksi pohjoismaisessa markkinassa. Elcoline työllistää jatkossa yhteensä 600 ammattilaista teollisuuden kunnossapidossa, projekteissa ja tukipalveluissa.

Elcoline Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jere Räisänen (vas.) ja toimitusjohtaja Leif Backman uskovat Maintpartner AB:n liiketoimintakaupan Ruotsista mahdollistavan tulevan kasvun pohjoismaisessa markkinassa. Kuva: Elcoline

Kaupan osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen Maintpartner AB:n Ruotsin liiketoimintojen myynnistä Elcoline AB:lle.

Kaupan kohteena on pitkäaikaisiin asiakassuhde- ja sopimuskohteisiin keskittyvä asennuspalvelu- ja projektiliiketoiminta. Ostettavan liiketoiminnan juuret ulottuvat aina 1800-luvulle saakka, jolloin nämä toiminnot olivat osa Bofors AB:tä ja sen jälkeen osa Fortum Oyj:tä ja Maintpartner AB:tä. Maantieteellisesti liiketoiminta keskittyy mm. Karlskogan ja Arbogan alueille. Liiketoiminnassa Elcolinelle siirtyy noin 140 henkilöä.

Elcolinelle merkittävä kasvualusta Ruotsissa

”Merkittävä osa nykyisistä suurasiakkaistamme haluaa laajentaa yhteistyötämme nykyisestä Suomessa monipaikkaisesti tapahtuvasta yhteistyöstä myös Ruotsiin. Tämän yrityskaupan avulla pyrimme vastaamaan juuri näihin asiakkaidemme meille viestimiin kasvaviin ja kansainvälisiin palvelutarpeisiin. Teimme vuonna 2021 laajan selvityksen mahdollisista yrityskauppakohteista pohjoismaisessa teollisuuden kunnossapitomarkkinassa ja kehitimme yrityskauppastrategiaamme tämän mukaisesti. Toteutamme näillä askeleilla määrätietoisesti kasvustrategiaamme.” - Leif Backman, toimitusjohtaja, Elcoline Group

Kasvutarinaan kirjoitettiin jälleen tärkeä luku

”Elcolinen kasvustrategia eteni ison loikan tämän liiketoimintakaupan ansiosta.
Matka 100 miljoonan euron kokoluokkaan ja noin 1000 henkeä työllistäväksi yritykseksi etenee määrätietoisesti saatuamme neuvottelut päätökseen Maintpartnerin ja CapMan Buyoutin hallinnoimien rahastojen kanssa. Tekemistä toki vielä riittää ja meillä onkin myös muita erittäin hyviä kasvuaihioita sekä Suomessa että Ruotsissa. Tämä yrityskauppa luo meille erinomaisen kasvualustan erityisesti Ruotsin markkinaan.” - Jere Räisänen, hallituksen puheenjohtaja, Elcoline Group

Lisätietoja:

Elcoline Group Oy

Leif Backman
leif.backman@elcoline.fi

Jere Räisänen
Hallituksen puheenjohtaja
jere.raisanen@elcoline.fi

Kuvat

Elcoline Group
Leijukuja 6
78210 Varkaus

+358 20 155 6300http://www.elcoline.fi

Elcoline lyhyesti

Elcoline on suomalainen teollisuuden kunnossapito- ja projektiliiketoimintaan erikoistunut yritys. Sen palvelualueita ovat teollisuuden kunnossapidon ulkoistukset ja palvelusopimukset, mekaaniset asennukset, sähkö-, automaatio- ja instrumentointityöt, putkistojen asennukset ja hitsaukset sekä energialaitosten osien konepajavalmistus. Elcolinen asiakkaat ovat mm. energia-, petrokemian-, metalli-, kaivos-, meri- ja rakennusteollisuuden toimialoilta.

Elcoline on kasvuyritys, jonka visiona on saavuttaa 100 miljoonaan euron liikevaihto, työllistää 1.000 henkeä ja kansainvälistyä pitkälle konseptoidun ja skaalautuvan palvelumallin avulla vuoteen 2023 mennessä.

• Perustettu vuonna 2002​
  • Toimintaa ohjaa kasvustrategia, joka keskittyy tuottamaan kokonaispalveluita teollisten asiakkaiden tarpeisiin, esim. kokonais- tai osakunnossapitoulkoistukset​ ja huollon palvelusopimukset
  • Noin 20 paikallistoimipistettä Suomen ja Ruotsin alueella ja toimintaa huoltosopimuskohteissa ympäri maailmaa
  • Elcoline Group työllistää 600 teollisuuden kunnossapitoalan ammattilaista​
  • Liikevaihto 60–70 M€ (2021: 41 M€)​
  • 100-prosenttisesti suomalainen omistus: henkilöstö, johto, sijoittajat ja perustajat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Elcoline Group

Elcoline accelererar sin tillväxt och förvärvar Maintpartner AB:s verksamhet i Sverige8.6.2022 13:32:02 EEST | Tiedote

Elcoline förvärvar den svenska verksamheten i Maintpartner AB, som ägs av fonder förvaltade av CapMan Buyout. Med förvärvet kommer Elcoline att växa till en omsättning på 65 miljoner euro och bli ett av branschens ledande företag på den nordiska marknaden. I samband med detta kommer Elcoline att sysselsätta totalt 600 yrkesverksamma inom industriunderhåll, projekt och supporttjänster.

Elcoline accelererar sin tillväxt och förvärvar Maintpartner AB:s verksamhet i Sverige8.6.2022 00:01:00 EEST | Tiedote