Elcoline Group

Elcoline sai historiansa suurimman tilauksen Turussa valmistettaviin jättiristeilijöihin liittyen

Suomalainen teollisuuden urakointi- ja kunnossapitoalan konserni Elcoline Group on saanut meriteollisuuden yksikölleen historiansa suurimman tilauksen. Meyer Turun telakalla rakennettaviin jättiristeilijöihin liittyvä sopimus täydentää Elcolinen tilauskirjoja vuoteen 2026 asti.

Meyer Turun telakalla rakennettaviin jättiristeilijöihin liittyvä sopimus täydentää Elcolinen tilauskirjoja aina vuoteen 2026 asti. Kuva: Elcoline

Kaupan seurauksena Elcoline rekrytoi uutta työvoimaa ja vahvistaa entisestään Elcolinen Länsi-Suomen ja meriteollisuuden yksikköä. Työllistävä vaikutus on yli 150 000 työtuntia. Kauppasummaa kokonaisuudessaan yhtiöt eivät julkista.

”Tämä on tärkeä askel kasvustrategiamme toteutuksessa. Aiomme luoda Suomen teollisuuteen uusia työpaikkoja ja varmistaa teollisuuden kasvua ja toimitusvarmuutta Suomessa. Kauppa on merkittävä osoitus luottamuksesta osaamiseemme, joka on kertynyt vuosikymmenten yhteistyössä Meyer Turun kanssa”, Elcolinen toimitusjohtaja Leif Backman sanoo.

Sopimus telakkayhtiö Meyer Turun kanssa sisältää muun muassa risteilijöiden teknisten tilojen sähköistys- ja käyttöönottotyöt. Kauppa vahvistaa merkittävästi Elcolinen tulevien vuosien tilauskantaa. Ensimmäisen risteilijän työt alkavat kesällä 2022.

”Suomi on edelleen yksi risteilyalusten rakentamisen kärkimaista ja ala on koronan aiheuttamasta notkahduksesta huolimatta hyvässä vedossa. Meiltä löytyy vaativimpiinkin laivanrakennusprojekteihin vahva verkosto ja tarvittavaa erityisosaamista”, Elcoline Marine -yksikön johtaja Markku Salonen iloitsee.

Kuvat

Elcoline Group
Leijukuja 6
78210 Varkaus

+358 20 155 6300http://www.elcoline.fi

Elcoline Group on suomalainen urakointi- ja kunnossapitoalan konserni ja teollisuuden kumppani. Sen palvelualueita ovat teollisuuden kunnossapito, vaativien kohteiden mekaaniset asennukset, sähkö-, automaatio- ja instrumentointityöt, putkistojen asennukset ja hitsaukset sekä energialaitosten osien konepajavalmistus. Elcolinen asiakkaat ovat energia-, petrokemian-, öljynjalostus-, metalli-, kaivos-, meri- ja rakennusteollisuuden toimialoilta.

• Perustettu vuonna 2002, 100-prosenttisesti suomalainen omistus
  • Elcoline on kasvanut vuosittain keskimäärin 48 % aikavälillä 2013–2021
  • Liikevaihtoennuste 2022: n. 50 M€
  • Elcoline Group työllistää yli 420 teollisuuden osaajaa
  • Toimintaa ohjaa kasvustrategia, joka keskittyy tuottamaan kokonaispalveluita teollisten asiakkaiden tarpeisiin, esimerkiksi koko- tai osakunnossapidon ulkoistukset
  • 8 toimipistettä ympäri Suomea sekä globaalia huoltosopimustoimintaa
  • Konsernin liiketoiminta jakaantuu viiteen operatiiviseen tytäryhtiöön: Elcoline Plant Service Oy, Elcoline Construction Oy, Elcoline Piping Oy, SVS Supervise Service Oy ja Elcoline Oy.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Elcoline Group