MinnaLearn

Elements of AI:n luonut MinnaLearn tuo ryhmäoppimisen Suomeen

MinnaLearn tuo maailmalla suuren suosion keränneen ryhmäoppimisen Suomeen. Ryhmäoppiminen yhdistää verkkokurssien joustavuuden ja luokkahuonekoulutuksen vuorovaikutuksen. MinnaLearn tunnetaan lähes miljoonan opiskelijan Elements of AI -verkkokurssin toisena kehittäjänä.
MinnaLearnin tiimi.

Työelämän murroksen ja koronapandemian myötä yritysten koulutusvelka on kasvanut suureksi. Euroopan komissio arvioi, että jopa 90% ammateista vaatii jatkossa digitaalisia taitoja, jotka tällä hetkellä puuttuvat 169 miljoonalta eurooppalaiselta. Pandemian jälkeisessä työelämässä etenkin harppauksin etenevä digitalisaatio ja lisääntyvä etätyö vaativat organisaatioiden nopeaa muuntautumista.

Tämänhetkiset työelämän oppimisen ratkaisut riittämättömiä

Yritysten kanssa toimiessaan MinnaLearn törmää jatkuvasti samaan ongelmaan: vanhanaikaiset koulutukset ovat jäykkiä sekä vievät liikaa aikaa ja rahaa. Kymmenen vuotta sitten verkkokurssien uskottiin ratkaisevan ongelman, mutta niiden hyödyntäminen ei ole noussut toivotulle tasolle.

“Tutkimusten mukaan paras jatkuvan oppimisen muoto on formaalin, kuten kurssien ja epäformaalin, kuten työssä oppimisen yhdistäminen. Perinteinen luokkahuoneoppiminen keskittyy liian paljon yhteen koulutuspäivään ja uudet taidot siirtyvät vain harvoin käytännön työelämään. Verkkokurssit puolestaan mahdollistavat tiedon vaiheittaisen omaksumisen omaan tahtiin, mutta jäävät ilman sosiaalista kannustinta usein muiden töiden jalkoihin”, kommentoi MinnaLearnin toimitusjohtaja Ville Valtonen

Ratkaisuksi oppilaiden sitouttamiseen MinnaLearn tuo Suomeen maailmalla suositun ryhmäoppimisen (engl. cohort-based learning), jossa oppilaat käyvät verkkokurssia läpi samassa tahdissa ja tapaavat kurssin aikana toisia opiskelijoita ammattilaisten fasilitoimissa opintopiireissä. Kurssilla opittuja taitoja käydään yhdessä läpi käytännön harjoituksina ja näin uusia taitoja pääsee soveltamaan välittömästi käytännön työssä.

MinnaLearn sai alkunsa tekoälykurssi Elements of AI:sta

MinnaLearn sai alkunsa neljä vuotta sitten yhdessä Helsingin yliopiston kanssa tehdystä Elements of AI -tekoälykurssista. Elements of AI:sta tuli nopeasti ilmiö, ei vain Suomessa vaan koko maailmassa. Sillä on jo lähes miljoona opiskelijaa yli 160 maasta. Kurssi on palkittu maailman parhaana englanninkielisenä tietojenkäsittelytieteen verkkokurssina.

“Huomasimme nopeasti, että tekoälykurssi jäi monella kesken. Vaikka kurssiemme valmistumisprosentti on lähes kolme kertaa alan keskiarvoa parempi, emme voi olla siihen tyytyväisiä. Opiskelijoiden ja asiakkaiden toimesta on jo pitkään toivottu mahdollisuutta käydä kurssi yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa, paikasta riippumatta — nyt se on mahdollista!”, kommentoi Valtonen.

MinnaLearnin kurssikatalogin aihealueita ovat tekoälyn lisäksi muun muassa ketterä työ, kyberturvallisuus ja startup-yrittäjyys. MinnaLearn on luonut kursseja yhdessä niin kotimaisten kuin kansainvälisten huippuyliopistojen kanssa. Yrityksen yhteistyökumppaneita ovat mm. Delftin teknillinen korkeakoulu, Aalto-yliopisto ja Sorbonne-yliopisto. Yrityksen tavoitteena on kouluttaa 1% maailman väestöstä tulevaisuuden työelämään.

MinnaLearnin tiimi.

MinnaLearn
Yliopistonkatu 4

MinnaLearn on oppimisteknologiayritys, jonka tavoitteena on kouluttaa 1% maailman väestöstä tulevaisuuden työelämään. MinnaLearn tunnetaan erityisesti ryhmäoppimisen edelläkävijänä ja yhdessä Helsingin Yliopiston kanssa tehdystä Elements of AI -verkkokurssista. www.minnalearn.com