Elina Rouhiaisen palkitusta nuortenkirjatrilogiasta tv-sarja

Tuotantoyhtiö Moskito Television Oy ja viihdeyhtiö Kaiken Entertainment Oy tulevat kehittämään yhdessä kirjailija Elina Rouhiaisen palkitulla Muistojenlukija-nuortenromaanilla alkaneen Väki-trilogian tv-sarjaksi.

Elina Rouhiaisen urbaanista fantasiatrilogiasta tehdään tv-sarja. Väki-trilogian ensimmäinen osa Muistojenlukija on tämän vuoden Topelius-palkinnon voittaja sekä Tulenkantaja-ehdokas.

”Kirjoittaessani Väen ensimmäistä osaa en tiennyt yhtään, pidettäisiinkö siitä vai ei. Olenkin tavattoman iloinen ja otettu kirjan herättämästä innostuksesta ja tv-sarjasopimuksesta. Vaikuttaa siltä, että tarina on onnistunut löytämään juuri oikeat ihmiset. En malta odottaa, että pääsen seuraamaan projektin edistymistä”, sanoo kirjailija Elina Rouhiainen.

”Elina Rouhiainen on onnistunut luomaan uniikin nuorempia kohderyhmiä puhuttelevan maailman, jonka kansainväliset mahdollisuudet ovat jo sisäänrakennettuina mukana tarinassa. Koemme, että Väki-trilogia taipuu erinomaisesti myös tv-sarjan muotoon ja odotamme innolla yhteistyötä”, sanoo Riina Kullas, Moskiton toimitusjohtaja.

Suomessa trilogian julkaisee Tammi, ja kirjasarjan seuraava osa, Aistienvartija, ilmestyy syksyllä 2018.

Väki-trilogiassa kohtaavat Rouhiaisen tarinankerronnan lahja, hänen kykynsä kirjoittaa samaistuttavia henkilöhahmoja sekä ajankohtainen, lukijoita puhutteleva tematiikka. Tarinamaailman urbaani fantasia on nuortenkirjallisuudessa juuri nyt kansainvälisesti erittäin suosittua. Olen ylpeä ja iloinen siitä, että Elina Rouhiaisen kirjasarja on saamassa uusia, laajoja yleisöjä tavoittavia muotoja”, riemuitsee Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantaja Saara Tiuraniemi.

Moskito muodostaa yhdessä Production Housen ja Grillifilmsin kanssa Nice Entertainment Finlandin, joka on osa kansainvälistä Nice Entertainment Group -konsernia. Tuotantoyhtiön sarjoihin kuuluu muun muassa globaalisti menestynyt Mustat lesket -tv-sarja.

Kaiken omistaa Väki-kirjasarjan tuotteistus- ja tv-oikeudet. Kaiken on tarinankerrontaan elokuvien, sarjojen, kirjajulkaisun ja digitaalisten tuotteiden kautta keskittynyt yritys.

Lisätietoja:
Laura Kärppä | viestintäpäällikkö | Kaiken Entertainment Oy
laura.karppa@kaiken.com | 0400 89 53 98

Elina Rouhiainen. Kuvaaja: Lauri Nevanlinna / Kaiken Entertainment.
Elina Rouhiainen. Kuvaaja: Lauri Nevanlinna / Kaiken Entertainment.
Elina Rouhiainen: Muistojenlukija. Väki 1.
Elina Rouhiainen: Aistienvartija. Väki 2.

Dekkarifestivaali kasvaa ja siirtyy uusiin tiloihin – syksyn kattauksessa jälleen kansainvälisiä tähtivieraita28.2.2019 08:00:00 EETTiedote

Jatkuvasti suosiotaan kasvattava Dekkarifestivaali kokoaa ensi syksynä yhteen dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat jo viidennen kerran. Tänä vuonna tapahtuma saa uudet ja aiempaa suuremmat puitteet Paasitornissa. 21.9.2019 järjestettävän festivaalin ensimmäiset vieraat ovat jo varmistuneet: kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraiksi saapuvat ruotsalaiset David Lagercrantz ja dekkaripari Cilla ja Rolf Börjlind.

Tammi julkaisee teini-ikäisen ilmastoaktivisti Greta Thunbergin tarinan12.2.2019 08:00:00 EETTiedote

Syksyllä 2019 ilmestyy Tammen julkaisemana ruotsalaisen Greta Thunbergin ja hänen perheensä uskomaton tarina Sydämen asioita – perhe ja planeetta kriisissä. Kirja kertoo tositarinan perheestä, joka käsittelee henkilökohtaista kriisiään ryhtymällä taisteluun ilmastonmuutosta vastaan. 16-vuotias Greta tunnetaan ympäri maailman koululakostaan ja inspiroivista esiintymisistään, joilla hän yrittää saada päättäjät ryhtymään toimiin ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Kirja kertoo koskettavasti Gretan perheen poikkeuksellisesta taustasta.

Timo Parvelan kirjasarjat valloittavat Kiinan – myös Maukka ja Väykkä loikkaavat maan kirjamarkkinoille23.1.2019 08:00:00 EETTiedote

Suomen suosituimpiin kirjailijoihin lukeutuvan Timo Parvelan kirjat valloittavat Kiinan kirjamarkkinoita. Ylen joulukalenteristakin tutut Maukka ja Väykkä tulevat tutuiksi myös kiinalaislapsille vuoden kuluttua, kun maassa julkaistaan kirjasarjan kuusi ensimmäistä osaa. Jo tänä vuonna Kiinassa julkaistaan kymmenen Timo Parvelan Ella ja kaverit -kirjasarjan kirjaa sekä Parvelan yhdessä norjalaisen Bjorn Sortlandin kanssa kirjoittama ja Pasi Pitkäsen kuvittama Kepler 62 -sarjan ensimmäinen tuotantokausi. Kaikkiaan Timo Parvelan kirjoja on nyt myyty eri puolilla maailmaa jo yli kaksi miljoonaa kappaletta.