Elina Rouhiaisen palkitusta nuortenkirjatrilogiasta tv-sarja

Tuotantoyhtiö Moskito Television Oy ja viihdeyhtiö Kaiken Entertainment Oy tulevat kehittämään yhdessä kirjailija Elina Rouhiaisen palkitulla Muistojenlukija-nuortenromaanilla alkaneen Väki-trilogian tv-sarjaksi.

Elina Rouhiaisen urbaanista fantasiatrilogiasta tehdään tv-sarja. Väki-trilogian ensimmäinen osa Muistojenlukija on tämän vuoden Topelius-palkinnon voittaja sekä Tulenkantaja-ehdokas.

”Kirjoittaessani Väen ensimmäistä osaa en tiennyt yhtään, pidettäisiinkö siitä vai ei. Olenkin tavattoman iloinen ja otettu kirjan herättämästä innostuksesta ja tv-sarjasopimuksesta. Vaikuttaa siltä, että tarina on onnistunut löytämään juuri oikeat ihmiset. En malta odottaa, että pääsen seuraamaan projektin edistymistä”, sanoo kirjailija Elina Rouhiainen.

”Elina Rouhiainen on onnistunut luomaan uniikin nuorempia kohderyhmiä puhuttelevan maailman, jonka kansainväliset mahdollisuudet ovat jo sisäänrakennettuina mukana tarinassa. Koemme, että Väki-trilogia taipuu erinomaisesti myös tv-sarjan muotoon ja odotamme innolla yhteistyötä”, sanoo Riina Kullas, Moskiton toimitusjohtaja.

Suomessa trilogian julkaisee Tammi, ja kirjasarjan seuraava osa, Aistienvartija, ilmestyy syksyllä 2018.

Väki-trilogiassa kohtaavat Rouhiaisen tarinankerronnan lahja, hänen kykynsä kirjoittaa samaistuttavia henkilöhahmoja sekä ajankohtainen, lukijoita puhutteleva tematiikka. Tarinamaailman urbaani fantasia on nuortenkirjallisuudessa juuri nyt kansainvälisesti erittäin suosittua. Olen ylpeä ja iloinen siitä, että Elina Rouhiaisen kirjasarja on saamassa uusia, laajoja yleisöjä tavoittavia muotoja”, riemuitsee Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantaja Saara Tiuraniemi.

Moskito muodostaa yhdessä Production Housen ja Grillifilmsin kanssa Nice Entertainment Finlandin, joka on osa kansainvälistä Nice Entertainment Group -konsernia. Tuotantoyhtiön sarjoihin kuuluu muun muassa globaalisti menestynyt Mustat lesket -tv-sarja.

Kaiken omistaa Väki-kirjasarjan tuotteistus- ja tv-oikeudet. Kaiken on tarinankerrontaan elokuvien, sarjojen, kirjajulkaisun ja digitaalisten tuotteiden kautta keskittynyt yritys.

Lisätietoja:
Laura Kärppä | viestintäpäällikkö | Kaiken Entertainment Oy
laura.karppa@kaiken.com | 0400 89 53 98

Elina Rouhiainen. Kuvaaja: Lauri Nevanlinna / Kaiken Entertainment.
Elina Rouhiainen. Kuvaaja: Lauri Nevanlinna / Kaiken Entertainment.
Elina Rouhiainen: Muistojenlukija. Väki 1.
Elina Rouhiainen: Aistienvartija. Väki 2.

Tammi julkaisee Suomen ensimmäisen chatfiktio-romaanin Pientä säätöä28.5.2019 08:00:00 EESTTiedote

Tammi julkaisee syksyllä 2019 ensimmäisenä kustantamona Suomessa nuorille suunnatun, chat-muotoon kirjoitetun kirjan eli chatfiktio-romaanin. Chatfiktio mullistaa käsitykset e-kirjasta tuomalla kirjallisuuden nuorten lukijoiden ulottuville heille tutussa muodossa - videona, jota voi seurata puhelimen ruudulta. Veera Ojolan kirjoittama Pientä säätöä kertoo aidolla ja elämänmakuisella tavalla kolmen lukion ensimmäistä luokkaa käyvän tytön elämästä vaiheessa, jolloin ei olla vielä aikuisia muttei enää lapsiakaan.

Dekkarifestivaalin esiintyjälista on vahvistunut – lavalle nousee myös legendaarinen Juha ”Hermo” Rautaheimo24.4.2019 11:59:47 EESTTiedote

Viidennen kerran järjestettävä Dekkarifestivaali valtaa uuden kotipesänsä Paasitornin laajempana kuin koskaan. Lauantaina 21.9.2019 järjestettävässä tapahtumassa on mukana 10 kustantamoa ja parikymmentä kirjailijaa. Festivaalin järjestää tänäkin vuonna Tammi. Festivaalin päälavalle omat dekkaritähtensä marssittavat Tammen ohella mm. WSOY, Gummerus ja S&S. Tapahtumassa mukana ovat myös luku- ja kuunteluaikapalvelu Storytel sekä Suomen dekkariseura.