Elina Rouhiaisen palkitusta nuortenkirjatrilogiasta tv-sarja

Tuotantoyhtiö Moskito Television Oy ja viihdeyhtiö Kaiken Entertainment Oy tulevat kehittämään yhdessä kirjailija Elina Rouhiaisen palkitulla Muistojenlukija-nuortenromaanilla alkaneen Väki-trilogian tv-sarjaksi.

Elina Rouhiaisen urbaanista fantasiatrilogiasta tehdään tv-sarja. Väki-trilogian ensimmäinen osa Muistojenlukija on tämän vuoden Topelius-palkinnon voittaja sekä Tulenkantaja-ehdokas.

”Kirjoittaessani Väen ensimmäistä osaa en tiennyt yhtään, pidettäisiinkö siitä vai ei. Olenkin tavattoman iloinen ja otettu kirjan herättämästä innostuksesta ja tv-sarjasopimuksesta. Vaikuttaa siltä, että tarina on onnistunut löytämään juuri oikeat ihmiset. En malta odottaa, että pääsen seuraamaan projektin edistymistä”, sanoo kirjailija Elina Rouhiainen.

”Elina Rouhiainen on onnistunut luomaan uniikin nuorempia kohderyhmiä puhuttelevan maailman, jonka kansainväliset mahdollisuudet ovat jo sisäänrakennettuina mukana tarinassa. Koemme, että Väki-trilogia taipuu erinomaisesti myös tv-sarjan muotoon ja odotamme innolla yhteistyötä”, sanoo Riina Kullas, Moskiton toimitusjohtaja.

Suomessa trilogian julkaisee Tammi, ja kirjasarjan seuraava osa, Aistienvartija, ilmestyy syksyllä 2018.

Väki-trilogiassa kohtaavat Rouhiaisen tarinankerronnan lahja, hänen kykynsä kirjoittaa samaistuttavia henkilöhahmoja sekä ajankohtainen, lukijoita puhutteleva tematiikka. Tarinamaailman urbaani fantasia on nuortenkirjallisuudessa juuri nyt kansainvälisesti erittäin suosittua. Olen ylpeä ja iloinen siitä, että Elina Rouhiaisen kirjasarja on saamassa uusia, laajoja yleisöjä tavoittavia muotoja”, riemuitsee Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantaja Saara Tiuraniemi.

Moskito muodostaa yhdessä Production Housen ja Grillifilmsin kanssa Nice Entertainment Finlandin, joka on osa kansainvälistä Nice Entertainment Group -konsernia. Tuotantoyhtiön sarjoihin kuuluu muun muassa globaalisti menestynyt Mustat lesket -tv-sarja.

Kaiken omistaa Väki-kirjasarjan tuotteistus- ja tv-oikeudet. Kaiken on tarinankerrontaan elokuvien, sarjojen, kirjajulkaisun ja digitaalisten tuotteiden kautta keskittynyt yritys.

Lisätietoja:
Laura Kärppä | viestintäpäällikkö | Kaiken Entertainment Oy
laura.karppa@kaiken.com | 0400 89 53 98

Elina Rouhiainen. Kuvaaja: Lauri Nevanlinna / Kaiken Entertainment.
Elina Rouhiainen. Kuvaaja: Lauri Nevanlinna / Kaiken Entertainment.
Elina Rouhiainen: Muistojenlukija. Väki 1.
Elina Rouhiainen: Aistienvartija. Väki 2.

Suosikkitubettajat Elina ja Sofia julkaisevat perjantaina kirjan13.5.2020 12:13:22 EESTTiedote

Suomen suosituimmat lapsitubettajat Elina ja Sofia julkaisevat 15.5. kirjan Elina ja Sofia - Kaikki on mahdollista! Kirjan kustantaa Tammi. 12- ja 9-vuotiaiden siskosten YouTube-kanavalla on huikeat 99 000 tilaajaa ja Instagramissa heillä on yli 22 000 seuraajaa. Tyttöjen kauppakeskustapahtumat ovat saaneet paikalle tuhansia nuoria faneja. Kirjassa tytöt haluavat positiiviseen tapaansa kannustaa kaikkia lapsia ja nuoria hyväksymään itsensä ja tavoittelemaan rohkeasti unelmiaan. Kirjan valokuvia ja kuvitusta on ollut tekemässä kolmas nuori tubetähti, 19-vuotias Nelli Orell.

Tammen syksyn 2020 kirjat on julkistettu15.4.2020 13:00:00 EESTTiedote

Tammen syksyssä on luvassa vahvoja kotimaisia tekijöitä, odotettuja elämäkertoja ja runsas kattaus lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Satu Vasantolan toinen romaani Kaikki kadonneet koskettaa vanhempansa lapsena menettäneen Annun tarinalla. Max Seeck jatkaa maailmanvalloitustaan uudella Jessica Niemi -romaanilla Pahan verkko. Tietokirjoissa julkaistaan vahvat urheilijaelämäkerrat Tero Pitkämäestä ja Leo-Pekka Tähdestä. Riitta Uosukainen kirjoittaa koskettavasti parisuhteen muutoksesta puolison muistisairauden myötä. Suomennetun kaunokirjallisuuden kärki on Lars Keplerin uusi Joona Linna -trilleri Peilimies, ja Keltaiseen kirjastoon liittyy uusi kirjailija, Evie Wyld. Lastenkirjojen puolella on vuorossa jymy-yllätys, kun Timo Parvelan Ella menee kolmannelle luokalle. Viihdetaiteilija Cristal Snow julkaisee lastenromaanin, ja Elina Hirvonen aloittaa uuden sarjan Pehmoeläinten maailmanneuvostosta.