Elite Alfred Berg ja Lapti sopimukseen Kuopion Portin A-vaiheen toimitiloista

Elite Alfred Bergin kiinteistörahasto on allekirjoittanut sopimuksen Kuopion Portin A-vaiheen liike- ja toimistotilojen ostamisesta Lapti Group -konserniin kuuluvalta Rakennusliike Lapti Oy:ltä. Elite Alfred Berg Vuokratuotto Erikoissijoitusrahaston omistukseen siirtyy yhteensä 3 484 m2 liike- ja toimistotiloja. Kuopion Portin A-vaihe valmistuu vuoden 2020 alussa.

Kuopion rautatieaseman ja linja-autoaseman viereen vaiheittain vuosina 2020-2023 valmistuva Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon kuuluu asuntoja, palveluasumista, toimisto- ja liiketiloja, pysäköintilaitos ja matkustajien odotustilat.

”Olemme tyytyväisiä kotimaisen Elite Alfred Bergin kanssa solmitusta kaupasta. Olemme koko ajan pitäneet Kuopion Porttia houkuttelevana kohteena keskeisen sijaintinsa ja loistavien liikenneyhteyksiensä vuoksi. Kuopion Portista on tulossa merkittävä työnteon ja urbaanin asumisen keskus Kuopion torin läheisyydessä”, kertoo Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtaja Raimo Pesola.

”Kuopion Portin A-vaihe on Vuokratuotto-rahastomme ensimmäinen sijoitus Kuopioon. Rahasto sijoittaa matalariskisiin toimitila- ja asuntokohteisiin suomalaisissa kaupungeissa. Olemme mielellämme kehittämässä Kuopion toimistotilojen tarjontaa, etenkin kun tällaiselle paikalle uutta toimistotilaa kaupungin keskustassa rakennetaan vain hyvin harvoin”, toteaa Elite Alfred Bergin kiinteistövarainhoidon johtaja Jaakko Ristola.

Myyjän taloudellisena neuvonantajana kaupassa toimi Aveon Advisors Oy.

Raimo Pesola
raimo.pesola@lapti.fi

Jaakko Ristola
Johtaja, kiinteistövarainhoito
Elite Alfred Berg
jaakko.ristola@eabgroup.fi

Lapti Group on nopeasti kasvava ja kannattava suomalainen rakennusalan konserni. Toimintamme keskittyy asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen Suomessa. Lisäksi tuotamme talotekniikkapalveluita. Konsernissa työskentelee lähes 800 henkilöä. www.lapti.fi

Elite Alfred Berg lyhyesti

EAB-konserni tarjoaa monipuolisia ja korkeatasoisia varainhoitopalveluita yksityisasiakkaille, yrityksille ja ammattisijoittajille. Konsernin emoyhtiö EAB Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n (Helsingin pörssi) ylläpitämälle First North Finland -markkinapaikalle. EAB-konsernin markkinointinimenä käytetään nimeä Elite Alfred Berg. Konserniin kuuluu sijoituspalveluita tarjoava EAB Varainhoito Oy ja rahastoyhtiönä ja vaihtoehtorahaston hoitajana toimiva EAB Rahastoyhtiö Oy. Konsernin asiakaskunta koostuu yksityishenkilöistä ja yhteisöistä, joita se palvelee valtakunnallisesti 14 paikkakunnalla. Konsernin palveluksessa on yli 100 sijoitusalan ammattilaista, minkä lisäksi sen palveluita tarjoaa yli 25 sidonnaisasiamiestä. Konserni hoitaa asiakkaidensa puolesta yli 3 miljardin euron varallisuutta. Tutustu EAB-konsernin palveluihin osoitteessa www.eabgroup.fi.

Lapti käynnistää Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin kolmannen ja viimeisen vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin viimeisessä vaiheessa rakennetaan 15-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 4462 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Kärki. Aseman Kärkeen tulee 90 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-15 kerroksissa. Kuopion Portin kolmas vaihe valmistuu keväällä 2022.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa Huikkaan alueelle Tampereelle20.5.2020 13:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Hakametsän itäpuolella sijaitsevan Huikkaanaukion läheisyyteen Ali-Huikkaantielle kaksi nelikerroksista kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 54 huoneistoa. Asunto Oy Huikkaan Harmonian asuntotarjonta on monipuolinen. Taloihin on suunniteltu asuntoja kompakteista yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Harri Mäkiaho Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Rakentaminen on käynnissä ja talot valmistuvat kesällä 2021.

Lapti rakentaa kaksi hirsikerrostaloa Pudasjärvelle4.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Pudasjärven Vuokratalot Oy ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen Pudasjärven keskustaan rakennettavasta kahdesta hirsikerrostalosta. Rakennukset ovat 4-kerroksisia, hirsivaippaisia kerrostaloja, joihin tulee yhteensä 53 asuntoa ja liiketiloja. Hirsikerrostalot nousevat Pudasjärven keskustaan, kaupungintalon viereiselle tontille. Rakennustyöt käynnistyvät huhtikuussa maanrakennustöillä. Kohteen hirret toimittaa Kontiotuote Oy. Talot valmistuvat syksyllä 2021. Hankkeen arvo on noin 9,5 miljoonaa euroa.

Tilinpäätöstiedote 2019: Lapti jatkoi kannattavaa kasvuaan11.3.2020 09:24:31 EETTiedote

Rakennusliike Lapti -konsernin liikevaihto vuonna 2019 kasvoi 19,5 % ja oli 339,6 miljoonaa euroa (284,1 miljoonaa euroa tilikaudella 2018). Konsernin liiketulos oli konsernin historian euromääräisesti suurin 26,3 miljoonaa euroa (17,0 miljoonaa euroa) eli 7,7 % (6,0 %) liikevaihdosta. Hyvän tuloksen myötä konsernin vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste kehittyi positiivisesti ja nousi 47,8 %:n (36,6 %) tasolle. Tilikauden päättyessä konsernissa työskenteli 613 henkilöä. Konserniin kuului tilikaudella 2019 emoyhtiö Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy, jonka koko osakekanta myytiin 31.12.2019.

Kuopion Portin A-vaihe valmistuu - asemanseudun pysäköinti helpottuu29.1.2020 10:00:00 EETTiedote

Kuopion Portin A-vaihe otetaan käyttöön tammikuun lopussa. Tällöin Asemanseudun pysäköintiin on luvassa helpotusta 30.1., kun Kuopion Portin pysäköintitalo P-Matkakeskus avataan. Valmistumisen myötä myös Matkahuolto muuttaa helmikuun alussa Kuopioin Porttiin Puutarhakadulla sijainneista väistötiloistaan. Samassa yhteydessä linja-autojen tulo- ja lähtölaitureihin tulee muutoksia. Uudet järjestelyt otetaan käyttöön 3.2.