Elli Reunanen Hypon riskienhallintajohtajaksi 2.1.2023 alkaen

Oikeustieteen kandidaatti, varatuomari Elli Reunanen aloittaa Suomen Hypoteeekkiyhdistyksen ja sen tytäryhtiön Suomen Asuntohypopankki Oy:n riskienhallintajohtajana 2.1.2023 lukien.

Elli Reunasella on takanaan yli 20 vuotta pitkä työura erilaisissa pankkialan johto- ja asiantuntijatehtävissä. Hän on toiminut Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINE:n toimitusjohtajana vuodesta 2017 lukien ja sitä ennen Suomen Hypoteekkiyhdistyksen ja sen tytäryhtiön Suomen Asuntohypopankki Oy:n varatoimitusjohtajana vuodesta 2013 lukien.

Lisätietoja:

Suomen Hypoteekkiyhdistys
Suomen AsuntoHypoPankki Oy

Ari Pauna

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä hallinnoima keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Osavuosikatsauksen 1.1.–30.6.2022 mukaan Hypo-konsernin tase oli 3,3 miljardia euroa, ydinvakavaraisuus 14,0 %, luottokanta 2,7 miljardia euroa, talletukset 1,5 miljardia euroa, järjestämättömät luotot 0,2 % ja liikevoitto 4,0 miljoonaa euroa. Asiakkaita konsernilla on lähes 22 000.

Hypo ennustaa hintojen laskevan pk-seudulla reilun prosentin loppuvuonna20.8.2022 00:05:00 EEST | Tiedote

Hypon Asuntomarkkinakatsaus no. 82 - Hypo ennustaa, että asuntojen hinnat laskevat pääkaupunkiseudulla reilun prosentin loppuvuoden aikana. Laskelma perustuu Hypon Asuntoindeksiin, joka ennustaa pk-seudun hintakehitystä kuusi kuukautta eteenpäin. Pankin mukaan asuntojen hinnat kääntyvät laskuun myös koko maassa ja lasku jatkuu vuoden 2023 lopulle asti. Hypo-indeksin lisäksi muut ennakoivat mittarit myyntiaikojen pitenemisestä, myynti-ilmoitusten kovasta kasvusta ja asunnon ostoaikeiden sukeltamisesta ennakoivat valon väistyvän asuntomarkkinoilta.

Hypon Talouskatsaus perjantaina 8. heinäkuuta klo 0:011.7.2022 10:23:26 EEST | Tiedote

Ennakkotiedote talouskatsauksesta 2/2022: BKT näyttää kasvavan tänä vuonna kahta prosenttia, mutta ensi vuonna häilytään taantuman rajamailla noin 0,5 prosentin vuosikasvulla. Taantuman riski on todellinen, mutta paluu kituliaaseen kasvuun on kenties vielä todennäköisempi tulevaisuudenkuva. Uudessa talouskatsauksessa Hypo käsittelee kuluttajien kriisiväsymystä, korkojen nousua ja inflaatiota. Hypon Talouskatsaus julki varhain yöllä perjantaina 8. heinäkuuta 2022 klo 0:01.