Elon vakuutuspalveluiden puhelinpalvelu nappasi voiton jo toista kertaa – asiakkaan pulma ratkeaa yhdellä soitolla lähes aina

Elon vakuutuspalveluiden puhelinpalvelu nappasi toistamiseen voiton sarjassa Paras asiakaspalvelu, pienet ja keskisuuret asiakaspalvelukeskukset. Voitto irtosi Asiakkaan Ääni -indeksillä 84,96. Vuosi sitten indeksi oli 84,10.
Asiakkaan Ääni on indeksi, joka kertoo yrityksen sitoutumisesta asiakaskokemukseen. Indeksi perustuu suoraan asiakkaiden antamiin asiakaspalautteisiin. Se lasketaan satojen tuhansien asiakaspalautteiden pohjalta ja se korreloi voimakkaasti asiakaskokemuksen tasosta kertovan Net Promoter Scoren (NPS) kanssa.
Edellisen kerran Elo nappasi voiton vuonna 2018, kun Elo osallistui tutkimukseen ensimmäistä kertaa. Elon yksikönjohtajat Päivi Sikkilä ja Harri Kangaskoski kertovat, että uusi voitto tuntuu erittäin hyvältä.
– Lämmin kiitos kaikille asiakkaillemme saamastamme tunnustuksesta. Lupaamme tehdä jatkossakin parhaamme, jotta saatte meiltä parasta mahdollista asiakaspalvelua, sanovat Sikkilä ja Kangaskoski.
Viimevuotinen voitto kasvatti Elon vakuutuspalveluiden kunnianhimoa, joten töitä on tehty edelleen määrätietoisesti asiakaskokemuksen kehittämiseksi.
– Asiakas valitsee kulloinkin hänelle parhaiten soveltuvan asiointikanavan, mutta tarve on aina sama – saada asia kerralla kuntoon. Puhelinpalvelun lisäksi olemme kehittäneet myös digipalveluitamme. Kun automaatio pelaa, saa asiakas hoidettua rutiinit kerralla kuntoon sujuvasti verkossa ja puhelinpalvelussa pystytään keskittymään vaativimpiin asiakaspuheluihin ilman kiireen tuntua, kertoo Kangaskoski.
Puheluissa panostetaan syvällisempää osaamista vaativaan palveluun
Digipalveluihin ja taustajärjestelmiin panostaminen on tuottanut tulosta. Elon asiakkaat voivat hoitaa useita pieniä asioita itse, minkä ansiosta puheluiden määrät vakuutuspalveluihin ovat laskeneet vuosi vuodelta. Puhelinpalveluissa on voitu keskittyä syvällistä asiantuntemusta vaativiin tiedusteluihin ja tarjota asiakkaille yksilöllistä palvelua.
Elon asiakkaat saavat lähes aina asiansa hoidettua yhdellä puhelulla: jopa 93 prosentissa puheluista asiakkaan kysymykseen saadaan ratkaisu kerralla. Asiakastyytyväisyys heijastuu korkeisiin NPS-lukuihin. Elon asiakaspalvelijoiden osaaminen ja asiantuntijuus sekä vapaus päätöksentekoon näkyvät suoraan korkeassa ratkaisuasteessa.
– Koska asiakas on tottunut saamaan meiltä hyvää palvelua, osataan sitä jo odottaa. Jotta pystymme jatkossakin tuottamaan asiakkaalle hänen odotuksiaan ylittävää ylivertaista palvelukokemusta, olemme systemaattisesti jatkaneet puhelinpalvelumme kehittämistä. Erinomaista asiakaskokemusta kehittävä tiimimme on tehnyt hyvää työtä tarjoten asiakaspalvelijoille henkilökohtaista valmennusta ja koulutustarjottimen, jolta jokainen on voinut valita itselleen parhaiten soveltuvan koulutuksen, toteaa Sikkilä.
Korkeaan NPS-lukuun vaikuttaa myös se, että osaava asiakaspalvelija pystyy keskittymään aidosti asiakkaan asiaan puhelumäärien laskettua. Kaikki tämä tukee Elon strategista tavoitetta: alan parasta asiakaskokemusta niin asiakkaille kuin vakuutusyhtiökumppaneille.
Koska asiakkaiden odotusarvo palveluita kohtaa kasvaa jatkuvasti, ei työ lopu koskaan. Sikkilällä ja Kangaskoskella on jo mielessä ideoita uusiksi kehittämiskohteiksi, jotka toivottavasti helpottavat asiakkaiden arkea entisestään sekä tuottavat tulosta taas ensi vuoden kisaan.
Lisätietoja:
Harri Kangaskoski, yksikönjohtaja, harri.kangaskoski@elo.fi, puh. 020 7035 676
Päivi Sikkilä, yksikönjohtaja, paivi.sikkila@elo.fi, puh. 020 7035 438
Bisnode jakaa vuosittain Asiakkaan Ääni -palkinnot parhaille ja asiakaspalveluille sekä parhaalle asiakaspalvelijalle. Vuonna 2018 mukana kilpailussa oli yli 5 000 asiakaspalvelijaa sekä 48 asiakaspalvelua. Voittajat valittiin lähes 400 000 aidon asiakaspalautteen perusteella. Palkinnon voittajien Net Promoter Score -arvot ovat erittäin korkeita ja heidän palveluaan suositellaan voimakkaasti. Asiakkaan Ääni -voittajaksi pääseminen edellyttää erinomaista ja tasalaatuista palvelua sekä päämäärätietoista työtä sen kehittämiseksi.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Viestintäpäällikkö Hanna Saira
puh. 020 703 5671
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Olemme Elo, suuri suomalainen työeläkevakuuttaja. Huolehdimme, että asiakkaamme saavat ansaitsemansa eläkkeet. Autamme asiakasyrityksiämme menestymään ja vastaamaan muuttuvan työelämän haasteisiin. Hoidamme asiakkaidemme eläkevaroja tuottavasti, turvaavasti ja vastuullisesti. Sijoitusvarat on hyvin hajautettu kansainvälisesti ja eri omaisuusluokkiin. Ne turvaavat eläkkeet ja luovat pohjaa kestäville tuotoille vuosikymmeniksi eteenpäin.
Suomalaisista yrityksistä lähes joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 250 000 eläkkeensaajasta ja noin 30 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Työeläkeyhtiö Elo
Yrittäjien hakemat työkyvyttömyyseläkkeet 10 % kasvussa – määrä vakiintunut korkeammalle tasolle kuin ennen koronaa11.11.2025 08:15:00 EET | Tiedote
Yrittäjien hakemien työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on vakiintunut korkeammalle tasolle kuin koronaa edeltävänä aikana. ”Meille näkyy, että moni yrittäjä saa liian vähän ja liian myöhään tukea työkykynsä haasteisiin”, sanoo työeläkeyhtiö Elon työkykyjohtaja.
Elo nousi kärkeen suomalaisten eläkeyhtiöiden kansainvälisessä vertailussa31.10.2025 07:55:00 EET | Tiedote
Elo on sijoittunut suomalaisten eläkeyhtiöiden osalta jaetulle ensimmäiselle sijalle Global Pension Transparency Benchmark -vertailussa. Kansainvälisessä vertailussa selvitettiin sijoittamisen läpinäkyvyyttä. Elo sai 71/100 pistettä ja sijoittui kansainvälisesti sijalle 30.
Tulevaisuus on Elossa – uusi strategia keskittyy kasvuun ja inhimilliseen työelämään30.10.2025 10:00:00 EET | Tiedote
Työeläkeyhtiö Elo on julkaissut uuden strategiansa vuosille 2026–2030. Strategia vastaa työelämän, talouden ja teknologian murrokseen ja luo mahdollisuuksia kestävälle kasvulle suomalaisessa yhteiskunnassa. Visio "Tulevaisuus on Elossa" kiteyttää yhtiön roolin kasvun mahdollistajana ja inhimillisen työelämän rakentajana. Elon perustehtävä – elämänmittaisen turvan luominen – säilyy keskiössä, mutta sen toteuttamistavat uudistuvat. Strategian ytimessä on vahva usko Suomeen ja sen tulevaisuuteen. – Haluamme olla paras työeläkekumppani kasvua hakeville yrityksille. Olemme sijoittaneet suomalaisiin kasvuyrityksiin jo yli kymmenen vuoden ajan, ja siksi kasvuyritysten tarpeet ovat meille tuttuja, toteaa toimitusjohtaja Carl Pettersson. – Olemme vahvasti läsnä asiakkaidemme arjessa laajan, paikallisesti toimivan kumppaniverkostomme kanssa. Tarjoamme työkykypalveluja kaikille asiakkaille ja digitaalinen huolenpitomallimme tuo palvelut lähelle käyttäjää, Pettersson jatkaa. Taloudellisesti ja vas
Elos placeringar avkastade 1,4 miljarder euro – kunderna gynnas av kostnadseffektiviteten27.10.2025 11:26:54 EET | Pressmeddelande
Arbetspensionsbolaget Elos placeringsavkastning var stark i januari–september, 4,5 procent. Solvensen stärktes och driftskostnaderna sjönk ytterligare. – Vi har lyckats överföra nyttan med kostnadsbesparingarna på våra kunder och stärkt vår marknadsställning, berättar verkställande direktör Carl Pettersson.
Elon sijoitukset tuottivat 1,4 miljardia euroa – asiakkaat hyötyvät kustannustehokkuudesta27.10.2025 11:26:54 EET | Tiedote
Työeläkeyhtiö Elon tammi–syyskuun sijoitustuotto oli vahva, 4,5 prosenttia. Vakavaraisuus vahvistui ja liikekulut laskivat edelleen. – Olemme onnistuneet siirtämään kustannussäästöjen hyödyt asiakkaillemme ja vahvistaneet asemaamme markkinoilla, kertoo toimitusjohtaja Carl Pettersson.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


