Eloon on nimitetty compliancesta ja sisäisestä tarkastuksesta vastaavat johtajat

Työeläkeyhtiö Eloon on nimitetty kaksi uutta johtajaa, jotka aloittavat työnsä Elossa 1.1.2022 alkaen.

Compliance-johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Taina Antila. Sisäisen tarkastuksen johtajaksi on nimitetty Tuukka Lahkela.

OTK, varatuomari Taina Antilan vastuualueeseen kuuluvat yhtiön riskienhallinta ja compliance. Organisaation compliance-toimintaa ja riskienhallintaa vahvistava tehtävä on Elossa uusi. Antila on aiemmin toiminut lukuisissa finanssialan yrityksissä ja vastannut muun muassa compliance-toiminnan kehittämisestä.

– Taina on erittäin kokenut vakuutusalan ja compliance-toiminnan ammattilainen. On hienoa, että saamme näin kokeneen osaajan vastaamaan Elon riskienhallinnan ja compliancen kehittämisestä, Elon toimitusjohtaja Carl Pettersson sanoo.

Elon uudeksi sisäisen tarkastuksen johtajaksi on nimitetty KTM Tuukka Lahkela. Lahkela siirtyy Eloon Business Finlandin sisäisen tarkastuksen johtajan paikalta. Aiemmin hän on työskennellyt sisäisen tarkastuksen ja riskienhallinnan tehtävissä Nordeassa ja sitä ennen Finanssivalvonnassa.

– Tuukka Lahkelan monipuolinen osaaminen ja kokemus auttavat meitä kehittämään Elon sisäisen tarkastuksen käytäntöjä osana hallinnon, johtamisjärjestelmän ja riskienhallinnan uudistamista, Carl Pettersson kertoo.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Carl Pettersson, yhteydenotot viestintäpäällikkö Hanna Sairan kautta

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 246 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Perhe-eläkkeisiin tulee muutoksia vuodenvaihteessa – Leskiltä huolestuneita kyselyjä työeläkeyhtiöön19.11.2021 13:34:21 EET | Tiedote

Perhe-eläkeuudistus tuo muutoksia lasten ja lesken työeläketurvaan vuoden 2022 alusta lukien. Jatkossa leskeneläkeoikeus on määräaikainen, avolesket saavat leskeneläkeoikeuden ja lapsille maksetaan eläkettä aiempaa pidempään. Uusien leskeneläkkeiden muuttuminen määräaikaiseksi on herättänyt huolta myös nykyisissä leskeneläkkeen saajissa. Huoli on turha, sanoo työeläkeyhtiö Elon asiantuntija.