Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.

Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle. Koulun sisätiloissa väliseinätyöt ovat hyvässä vauhdissa.

Emäkosken koulun sisätiloissa väliseinätyöt ovat hyvässä vauhdissa. Myös tasoite- ja maalaustyöt ovat käynnissä. Ensimmäisen lohkon osalta on edetty jo P1-pölyttömyysvaiheeseen, jolloin ilmanvaihtokanavien asennustyöt voidaan tehdä pölyttömissä tiloissa.

Myllyhaan koulun rakennustyömaalla uudesta koulurakennuksesta on osa vielä näkymättömissä sääsuojahupun alla. Huppu puretaan muutaman viikon päästä, kun koulun julkisivutyöt on saatu päätökseen. Sisätiloissa pintatyöt ovat loppusuoralla ja kiintokalusteiden asennukset ovat jo hyvässä vauhdissa.

Olemme tyytyväisiä hankkeiden etenemiseen aikataulujen mukaisesti hyvässä yhteistyössä urakoitsijan kanssa. Hankkeiden onnistumisen kannalta on ensiarvoista, että yhteistyökumppanina on taho, joka tekee niin kuin lupaa ja pitää yhteisesti sovituista aikatauluista kiinni. Koulujen työt toteutetaan P1-puhtausluokan vaatimuksia noudattaen. Erityisesti kiitosta olemme antaneet urakoitsijalle työmaiden siisteydestä. Se kertoo toiminnan laadusta ja työturvallisuuden huomioimisesta rakentamisen aikana, kertoo Nokian kaupungin rakennuttajapäällikkö Kirsi Maijala.

Kosteuden ehkäisyssä työmailla käytössä Kuivaketju10-toimintamalli

Sekä Emäkosken että Myllyhaan koulujen rakennustyömaalla on käytössä Kuivaketju10:n mukainen toimintamalli, jolla vähennetään kosteusvaurioiden riskiä rakennuksen koko elinkaaren ajan. Kosteusriskien hallinta perustuu ketjuun, jossa riskit torjutaan rakennusprosessin kaikissa vaiheissa ja torjunnan onnistuminen todennetaan luotettavalla tavalla.

Nokian kaupunki on nimennyt molempiin kouluhankkeisiin kosteudenhallintakoordinaattorin, jonka päätehtävänä on valvoa ja ohjata Kuivaketju10:n toteutumista koko rakennusprosessin ajan. Yhteistyössä tilaajan kosteuskoordinaattorin ja suunnittelijoiden kanssa olemme kartoittaneet kosteudenhallinnan kannalta mahdolliset riskikohdat, joiden syntymisen ennaltaehkäisyyn kiinnitetään erityistä huomiota rakentamisen aikana, kertoo Rakennusliike Laptin Pirkanmaan tuotantojohtaja Tapio Rantala.

Tapio Rantala
Tuotantojohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Pirkanmaa

Lapti rakentaa Nokian kaupungille Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulun sisätiloissa pintatyöt ovat loppusuoralla ja kiintokalusteiden asennukset ovat jo hyvässä vauhdissa.

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä.www.lapti.fi

Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy Hämeenlinnassa12.4.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti käynnistää Kaurialan koulun rakentamisen Hämeenlinnassa. Kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulu on suunniteltu tietomallintamalla ja rakennuttajalle sekä käyttäjille järjestetään mahdollisuus tutustua mallitiloihin virtuaalisesti VR-lasien avulla. Suunnittelu on edennyt Laptin johdolla tiiviissä yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien ja koulun henkilöstön kanssa. Suunnitelman mukaan Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy huhtikuussa maansiirtotöillä ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa. Koulu rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulun suunnittelusta ja rakentamisesta.

Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan23.3.2021 10:23:30 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja eQ:n asuntorahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen kerrostalon ja siihen tulevien liiketilojen rakentamisesta Vantaan Koivuhakaan. Asunto Oy Vantaan Koivunlehti on 4-8 kerroksinen kerrostalo, johon tulee yhteensä 83 vuokra-asuntoa yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin sekä vuokrattavia liiketiloja. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talon piha-alueelle. Hanke toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa kohteen suunnittelusta ja rakentamisesta. Vantaan Koivunlehden rakentaminen käynnistyy keväällä 2021 ja talo valmistuu syksyllä 2022.

Laptin tilinpäätöstiedote 2020: vahva vuosi takana ja lupaava näkymä vuodelle 202122.3.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy:n liikevaihto oli 277,6 miljoonaa euroa vuodelta 2020 (311,2 miljoonaa euroa tilikaudella 2019). Laptin kannattavuus säilyi hyvällä tasolla. Liiketulos oli 16,6 miljoonaa euroa (25,6 miljoonaa euroa) eli 6% (8,2 %) liikevaihdosta. Tilikauden tulos oli 11,7 (19,7) miljoonaa euroa eli 4,2 % (6,4 %) liikevaihdosta. Hyvän tuloksen myötä vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi myös hyvänä, ollen 47,5 %:n (47,8 %). Tilikauden päättyessä yhtiössä työskenteli 569 henkilöä.