SDP Helsinki

Emeritusprofessori Jukka Kekkonen eduskuntavaaliehdokkaaksi

Oikeustieteen tohtori, emeritusprofessori Jukka Kekkonen pyrkii eduskuntaan kevään vaaleissa. Kekkonen on SDP:n ehdokkaana Helsingissä.

Kekkonen on koko uransa ajan tutkinut ja opettanut oikeusvaltion ja demokratian periaatteita. Hän on myös osallistunut aktiivisesti julkiseen keskusteluun näistä teemoista.

-Suomen menestyksen kulmakiviä ovat turvallisuus, tasa-arvo ja demokratia. Kriisien aikana niistä on erityisen tärkeää huolehtia, Kekkonen korostaa.

Jukka Kekkosen mukaan Suomessa on oltava vahva julkinen hallinto, vakaa ja vahva talous sekä on varmistettava lainvalmistelun laatu. Perusoikeuksien toteutuminen oikeusvaltiossa vaatii riittävät resurssit aina puolustusvoimista, poliisiin ja oikeuslaitokseen saakka.

-Kansalaisten mahdollisuus kiinnittyä yhteiskuntaan rakentaa luottamuspohjaa, josta me kaikki hyödymme vakautena ja hyvinvointina. Oleellista on taata poliittisin päätöksin, että joka lapsella ja nuorella on mahdollisuus kasvaa turvallisessa ympäristössä ja saada laadukasta opetusta.

SDP Helsinki
Siltasaarenkatu 18-20 C

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta SDP Helsinki

SDP:n valtuustoryhmän tavoite läpi: Hekaa ja Hasoa tuetaan vuokrankorotuspaineiden keskellä2.11.2023 14:37:22 EET | Tiedote

Helsingin kaupungin talousarvioneuvotteluissa on löydetty sopu kaupungin vuoden 2024 budjetista valtuuston enemmistön kesken. SDP:n valtuustoryhmä on tyytyväinen saavutettuun sopuun. Valtuustoryhmän ajamat tavoitteet, kuten kaupungin palkkaohjelman jatkaminen, Hekan vuokrankorotusten hillitseminen, koulutuksen perusrahoituksen tuki sekä alueiden eritymiskehityksen ehkäisyn tukeminen toteutuivat.