Värisilmä

Engblad & Co:n Lounge Luxe -tapettimallisto tuo luksushotellin tuntua kotiin

Ruotsalaisen tapettitalo Engblad & Co:n Lounge Luxe on ylellinen tapettimallisto, jonka inspiraation lähteenä ovat toimineet luksushotellit ympäri maailmaa. Modernin elegantti ja samalla tyylikkään retro mallisto henkii myös 1920- ja 1960-lukua.
Kuin matkalla kotona -
Engblad & Co:n  Lounge Luxe  -tapettimallisto tuo luksushotellien aulatilojen ylellisen tunnun kotiin. Kuvan Waldorf-tapetti on nimetty legendaarisen Waldorf Astoria -hotellin mukaan.
Kuin matkalla kotona - Engblad & Co:n Lounge Luxe -tapettimallisto tuo luksushotellien aulatilojen ylellisen tunnun kotiin. Kuvan Waldorf-tapetti on nimetty legendaarisen Waldorf Astoria -hotellin mukaan.

Usein sanotaan, että jokaisella klassisella hotellilla on upea tarina. Ikonisten hotelliklassikoiden kuten Hiltonin ja Waldorf Astorian inspiroima Lounge Luxe -mallisto esittelee nämä visuaalisesti. Eksklusiivisen malliston kuosit vievät ajatukset Välimereltä Kalifornian rannoille ja Kanadan vuoristoista Monacoon ja samalla ne tarjoilevat aikamatkoja eri vuosikymmenien tyyliin.

”Iloinen 1920-luku on innoittanut esimerkiksi Pigalle-kuosia, jossa toistuvat graafiset art deco –henkiset viuhkakuviot. Hienostuneen retron Waldorf-tapetin nurkista pyöristetyissä neliöissä näkyy puolestaan kultaisen kuusikymmentäluvun vaikutteet”, kertoo kokoelman suunnittelija Madeleine Sidemo.

Ikimuistettava hotellikokemus koostuu monesta asiasta, eikä vähiten sisustuksen ja kalusteiden luomasta tunnelmasta.

”Halusimme tässä kokoelmassa vangita luksushotellin aulassa vallitsevan ylellisen ilmapiirin ja ilmaista sitä kokoelman värien ja huolellisesti suunnitellun kuviomaailman kautta”, sanoo Madeleine.

12 eri kuosin Lounge Luxe onkin ilo kaikille aisteille. Malliston tapeteissa yhdistyvät koskettamaan kutsuvat materiaalit, hienostuneet kuosit, kimaltava helmiäinen ja samettinen nukkapinta. Väreinä ovat kermanvalkoisen ja muiden vaaleiden sävyjen lisäksi täyteläinen vihreä, ruskea ja turkoosi. Monet tapeteista hohtavat myös kullan, hopean ja pronssin sävyissä.

"Kutsuisin malliston värimaailmaa huomaamattoman rohkeaksi. Sävyt ovat luontevasti läsnä, mutta hienovaraisella tavalla. Sävyt toimivat myös hämmästyttävästi vuorovaikutuksessa huonekalujen kanssa. Kaikki kuosit synnyttävät upeita kontrasteja yhdisteltynä pähkinään, teakiin tai muihin tummiin puulajeihin.”

"Lounge Luxe –mallistossa yhdistyy tasapainoisesti klassinen ja moderni, se on samaan aikaan sekä chick että cool. Minusta malliston suurin kauneus piilee siinä, että ne antavat kenelle tahansa mahdollisuuden kokea kotona matkusteluun kuuluvan, arjen yläpuolelle kohoamisen tunteen”, Madeleine sanoo.

Kuvapankki: www.varisilma.fi/kuvapankki

Käyttäjätunnus ja salasana: varisilma

Lounge Luxe -tapetit löytyvät kohdasta: Tapetit | Mallistoja | Lounge Luxe

Tiina Hakola, valikoimapäällikkö
Väritukku Oy
tiina.hakola (a) varisilma.fi

Kuin matkalla kotona -
Lataa
Kuin matkalla kotona - Engblad & Co:n  Lounge Luxe  -tapettimallisto tuo legendaaristen hotellien aulatilojen ylellisen tunnun kotiin. Kuvan tapetti on Shangri La.
Kuin matkalla kotona - Engblad & Co:n Lounge Luxe -tapettimallisto tuo legendaaristen hotellien aulatilojen ylellisen tunnun kotiin. Kuvan tapetti on Shangri La.
Lataa
Kuin matkalla kotona - Engblad & Co:n  Lounge Luxe  -tapettimallisto tuo legendaaristen hotellien aulatilojen ylellisen tunnun kotiin. Kuvan tapetti on Classic Royal.
Kuin matkalla kotona - Engblad & Co:n Lounge Luxe -tapettimallisto tuo legendaaristen hotellien aulatilojen ylellisen tunnun kotiin. Kuvan tapetti on Classic Royal.

Tietoja julkaisijasta

Vuonna 1953 perustettu Värisilmä on Suomen johtava sisustuksen pintamateriaaleihin erikoistunut ketju. Laaja palvelu- ja tuotevalikoimamme palvelee Sinua sisustus- ja remontointiprojekteissasi.
Parasta palvelua ja kumppanuutta pintoihin ja sisustamiseen!

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Värisilmä