Ennakkokutsu Varman puolivuositulosinfoon 21.8.2020

Hyvä taloustoimittaja,

Varma julkistaa puolivuosituloksensa 2020 perjantaina 21.8.2020 klo 9.00-10.00 mediatilaisuudessa. Tilaisuus järjestetään Varman toimistolla osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki sekä samanaikaisesti etäyhteydellä. Merkitsethän päivän jo nyt kalenteriin.

Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tilaisuudessa Varman puolivuosituloksen ja kertoo talouden näkymistä, ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoitussalkun kehittymisestä ja markkinanäkymistä koronapandemian mullistamassa sijoitusympäristössä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen.

Voit ilmoittautua jo tilaisuuteen

Voit jo nyt ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029 (tavoitettavissa 24.7. saakka ja 4.8. alkaen).

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen paikan päällä Varman toimistolla vai etäyhteydellä.

Lähetämme uuden kutsun lähempänä tilaisuutta.

Lämpimästi tervetuloa!

Varman viestintä

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2019 Varman maksutulo oli 5,3 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,9 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2020 lopussa 46,3 miljardia euroa. www.varma.fi.

Varma teki 230 miljoonan euron sijoituksen State Streetin ilmastoystävällisiin yrityslainarahastoihin8.6.2021 09:07:30 EEST | Tiedote

Varma sijoitti 230 miljoonaa euroa maailman kolmanneksi suurimman varainhoitotalon State Sreet Global Advisorsin kestävän kehityksen ilmastorahastoihin. Rahastojen tavoitteena on vähentää merkittävästi sijoittajien hiilipäästöjä ja kohdistaa pääomia vähähiiliseen talouteen siirtymiseen. Varma on siemensijoittajana State Streetin uusissa indeksirahastoissa, koska ne tukevat Varman omien ilmastotavoitteiden toteuttamista.

Varma ja BoKlok rakentavat ympäristöystävällisen puukerrostalokohteen Keravalle5.5.2021 11:00:10 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma ja Skanskan BoKlok rakentavat puukerrostalokohteen Keravan Kurkelaan. Ensimmäinen yhteinen rakennushanke toteutetaan Varman vastuullisuustavoitteiden ja BoKlok-konseptin mukaisesti ympäristö- ja energiatehokkaasti. Varman omistukseen toteutettava kerrostalokohde on ensimmäinen BoKlokin vuokra-asuntoprojekti Suomessa. Keravan keskustan läheisyyteen, osoitteeseen Terhikintie 1, rakennettavan Varman kerrostalokohteen rakentaminen aloitetaan toukokuussa 2021, ja kohde valmistuu elokuussa 2022. Taloyhtiöön tulee 102 Varman vuokra-asuntoa ja se koostuu kahdesta rakennuksesta: yhdestä kuusikerroksisesta ja yhdestä nelikerroksisesta puukerrostalosta. Asunnoista suurin osa on yksiöitä ja kaksioita, ja niissä on lasitettu parveke. Varman kiinteistökehitysjohtajan Sari Raunion mukaan puurakentaminen on tärkeä teema Varman asunto- ja kiinteistösijoittamisessa ja se näkyy myös Keravalle rakennettavassa kerrostalokohteessa. - Terhikintie täydentää hyvin asuntosalkkuamme niin sija

Varma tutki: Suomalaiset haluavat sijoittaa vastuullisesti, mutta harva valitsee sijoituskohteen vastuullisuuden perusteella26.4.2021 08:42:19 EEST | Tiedote

Yli puolet suomalaisista yksityissijoittajista pitää vastuullisuutta tärkeänä kriteerinä sijoituskohteen valinnassa, selviää työeläkeyhtiö Varman teettämästä kyselytutkimuksesta. Siitä huolimatta vain 9 prosenttia kertoo valitsevansa sijoituskohteita vastuullisuuden perusteella. Tärkeimmiksi valintakriteereiksi nousivat pitkäaikainen tuotto ja matala riski.

Muistutuskutsu: Varman osavuosituloksen info 29.4.202123.4.2021 09:32:29 EEST | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Vielä ehdit ilmoittautua työeläkeyhtiö Varman tammi-maaliskuun 2021 osavuosituloksen mediainfoon. Varma julkistaa osavuosituloksensa torstaina 29.4.2021 klo 9.00 alkaen. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolla. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon siihen ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee Varman tuloksen ja kertoo talouden näkymistä sekä Varman liiketoiminnan kehittymisestä. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoitussalkun kehittymistä alkuvuonna 2021 ja kuluvan vuoden markkinanäkymiä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 27.4. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 27.4. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumass