Ennakkotiedote: Gummerus julkaisee kirjan Antti Röngän ja Petri Tammisen kirjeenvaihdosta

Silloin tällöin onnellinen (Gummerus) on kirja kahden kirjailijan, isän ja pojan, kirjeenvaihdosta. 23-vuotiaan Antti Röngän koulukiusaamisen pitkistä jäljistä kertova autofiktiivinen romaani Jalat ilmassa (Gummerus 2019) on ollut arvostelumenestys ja tämän syksyn puhutuin esikoisteos. Petri Tamminen on palkittu kirjailija, joka on kirjoittanut romaaneja, lyhytproosaa ja kuunnelmia. Viimeisimpänä häneltä on ilmestynyt romaani Musta vyö (Otava 2019). Kirjeenvaihtokirja Silloin tällöin onnellinen julkaistaan tammikuussa 2020.

Petri Tamminen ja Antti Rönkä, kuva: Marek Sabogal

Silloin tällöin onnellinen on rohkea, rehellinen ja hauska vuoropuhelu isänä ja poikana olemisesta nykyaikana. Aluksi Rönkä ja Tamminen jakavat toisilleen ajatuksia kirjoittamisesta ja kirjallisuudesta, mutta kirjeenvaihdon edetessä päätyvät käsittelemään yhä enemmän heidän välistään suhdetta ja asioita, joita pelkäävät.

Petri Tamminen ja Antti Rönkä, kuva: Marek Sabogal

Mediatiedote: Persoonallinen uutuuskeittokirja opastaa vietnamilaisen keittiön ja kulttuurin saloihin31.3.2020 10:48:36 EESTTiedote

Vietnamilainen ruoka on paitsi herkullista, myös terveellistä ja usein raaka-aineiltaan edullista. Vietnamilaisen keittiön salat -kirjassa (Gummerus) omaelämäkerrallisista romaaneistaan tunnettu kanadanvietnamilainen kirjailija Kim Thúy paljastaa parhaat reseptinsä. Samalla hän esittelee sukunsa naiset, joilta on keittotaitonsa oppinut. Teos kiteyttää kauniisti ruoanlaiton yhteisöllisen olemuksen ja inspiroi toteuttamaan kaunista ja hyvää jokapäiväisessä elämässä.

Mediatiedote: Opas kaikille synnytykseen osallistuville11.3.2020 09:00:00 EETTiedote

Doula ja fysioterapeutti Susanna Helin opaskirja Peloton synnytys (Gummerus) esittelee neljä tehokasta työkalua, jotka auttavat synnyttäjää välttämään stressiä ja pelkoa. Kirja sopii sekä ensisynnyttäjälle että uudelleensynnyttäjälle, niin kivunlievitystä haluavalle kuin täysin lääkkeetöntä synnytystä toivovallekin. Kirjan vinkeistä hyötyy sekä vaikeasta synnytyspelosta kärsivä että pelottomampi, huolellisesti synnytykseensä valmistautuva lukija. Synnytykseen osallistuvalle tukihenkilölle teos tarjoaa käytännöllisiä ohjeita, jotka auttavat tarjoamaan apua synnyttäjälle ja toimimaan niin, että tukihenkilöstä tulee synnyttäjän tärkein tuki ja turva.