Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 12.6.2020

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 12.6.2020

Hallitus päättää muun muassa lausuntojen pyytämisestä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungeilta HSY:n alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta vuosille 2021 - 2023.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- konsortioiden valinta HSY:n osalta vastaamaan Kalasataman raitiotiehankkeen suunnittelusta ja toteutuksesta
- urakoitsijoiden valinta viemäreiden saneeraukseen kaivamattomilla menetelmillä yksittäiskohteisiin 4/2020
- Vanhankaupungin vedenpuhdistuslaitoksen julkisivun ja vesikaton korjaus
- jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiden valinta sekajätteelle Helsingin kantakaupunkiin ja Länsi-Vantaalle sekä kartongille Espooseen ja Kirkkonummelle.

Hallitus saa tiedoksi Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2016 - 2019 kevään 2020 seurantatilanteen ja pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen strategian toteutumisen vuonna 2019.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Häiriöttömämpää viemäröintiä pumppaamosaneerauksilla/korjattu kustannus 2,6 Milj.€18.9.2020 12:39:46 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n jätevedenpumppaamo Vantaan Ylästöntiellä uusitaan. Pumppaamon kapasiteetti nousee ja samalla se uudistuu teknisesti. Pumppaamojen ja viemäreiden saneerauksella parannetaan toimintavarmuutta ja vähennetään häiriöitä, joista pahimmillaan voi syntyä jäteveden ylivuoto maastoon tai vesistöön./Korjattu tiedote, kustannusarvio 2,6 Milj. € ei 1,6 Milj. €

HSY:n hallituksen päätökset 18.8.202018.9.2020 12:00:39 EESTTiedote

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella jäteveden pumppaamoiden saneerauksista.HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella jäteveden pumppaamoiden saneerauksista.Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat: - Ylästöntien pumppaamon uudelleenrakentaminen - Otaniemen vesihuollon saneeraus - Etelä-Laajalahti - Pohjois-Tapiola vesihuoltoverkostojen kehittäminen ja saneeraus. Hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankinnat: - ferrosulfaatin puitejärjestelyn toimittajiksi valittiin Kemira Oyj ja Voda Nordic Oy - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen aktiivihiilisuodatuslaitoksen saneerauksen rakennusurakoitsijaksi valittiin Skanska Infra - betoniset monitoimikaivot tilataan Rudus Oy:lta ja muoviset monitoimikaivot sekä tarvikkeet Pipelife Finland Oy:lta - urakoitsijaksi tyhjentämään ja kuljettamaan jätteiden monilokerokeräysvälineitä HSY-alueella ja Kirkkonummella valittiin Urbaser Oy - vartiointipalveluiden tarjoajaksi valittiin AVA

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 18.9.202016.9.2020 07:43:33 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 18.9.2020 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames HSY:n hallitus päättää muun muassa seuraavien hankesuunnitelmien hyväksymisestä: - Ylästöntien pumppaamon uudelleen rakentaminen - Otaniemen vesihuollon saneeraus - Etelä-Laajalahti - Pohjois-Tapiola vesihuoltoverkostojen kehittäminen ja saneeraus. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - ferrosulfaatin puitejärjestelyn toimittajat - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen aktiivihiilisuodatuslaitoksen saneerauksen rakennusurakoitsija - monitoimikaivojen hankinta - urakoitsijan valinta tyhjentämään ja kuljettamaan jätteiden monilokerokeräysvälineitä HSY-alueella ja Kirkkonummella - vartiointipalveluiden tarjoajan valinta. Hallitus saa tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2021-2023 sekä vesihuollon ja jätehuollon inve

Sortti-asemille tuotu poistotekstiiliä lähes 120 000 kiloa – tuo ainoastaan kuivia, hajuttomia ja homeettomia vaatteita14.9.2020 08:46:00 EESTTiedote

HSY:n Sortti-asemille on tuotu lähes 120 000 kiloa poistotekstiiliä 10 kuukauden aikana. Keräykseen kelpaavat rikkinäiset ja loppuun kuluneet vaatteet ja kodintekstiilit. Keräykseen tuodusta tekstiilistä suurin osa kelpaa kierrätykseen. Noin 30 prosenttia tekstiilistä on sellaista, jota ei voi jatkojalostaa uusien tuotteiden raaka-aineeksi.