Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 14.9.2018

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 14.9.2018

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksiä koskevan ehdotuksen lähettämisestä laajalle lausuntokierrokselle sekä kuultavaksi. Hallitus päättää myös urakoitsijan valinnasta sako- ja umpikaivojen tyhjennykseen ja lietteen kuljetukseen Helsingissä ja Vantaalla.

Hallitus päättää osaltaan Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen prosessien perusparannuksen ja kapasiteetin noston hankesuunnitelman hyväksymisestä. Suunnitelman lopullisen hyväksynnän tekee HSY:n yhtymäkokous.

Hallitus saa tiedoksi muun muassa yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n strategialuonnokseen vuodelle 2025, investointistrategioihin ja investointiohjelmiin 2019–2028 sekä alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2019–2021.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen lausunnolle lähtevistä pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen yleisiä jätehuoltomääräyksistä.

Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 14.9.2018.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta ja yhtymäkokouksesta 16.11.201813.11.2018 15:51Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous ja yhtymäkokous pidetään perjantaina 16.11.2018. Kokouksien esityslistat ovat nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Kestävän kaupunkielämän ohjelman valmistelun käynnistämisen hyväksymisestä sekä Blominmäen jätevedenpuhdistamon rakennustöiden toteutussuunnittelun enimmäishinnan korotuksesta. Hallitus päättää myös biojätteiden ja kartonkipakkausten kuljetusurakoitsijoiden valinnasta Espooseen, Vantaalle ja Länsi-Helsinkiin vuosina 2019–2027. Yhtymäkokous päättää muun muassa seuraavien asioiden hyväksymisestä: - HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2019–2021 - HSY:n strategia vuoteen 2025 - vesihuollon ja jätehuollon investointistrategiat - vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2019–2028. Yhtymäkokous päättää myös Pitkäkosken kapasiteetinnoston ja perusparannuksen hankesuunnitelman hyväksymisestä. HSY tiedottaa kokouksen jä

Polttopuiden hankinta helpottuu ja päästöt vähenevät – Kuivaa asiaa -hanke paneutuu oikeaoppiseen ja tehokkaaseen polttopuun käyttöön25.10.2018 10:52Tiedote

TTS Työtehoseuran, HSY:n ja Turun kaupungin yhteisessä Kuivaa asiaa- hankkeessa kehitetään asukkaille uusia polttopuupalveluita ja annetaan vinkkejä oikeaoppiseen säilytykseen ja polttoon. Tavoitteena on tehostaa polttopuun käyttöä ja vähentää poltosta aiheutuvia hiukkaspäästöjä ja parantaa siten pientaloalueiden ilmanlaatua.

KORJAUS: Vesihuoltomaksujen ja kiinteistöjen jätehuoltomaksujen muutokset vuonna 2019 ‒ maksut edelleen Suomen halvimpia12.10.2018 11:31Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden, HSY:n jäsenkunnissa vesihuollon käyttö-, perus- ja liittymismaksut nousevat keskimäärin 2 prosenttia. Liittymismaksuja korotetaan 4 prosenttia. Nostolla rahoitetaan toimintavarmuutta turvaavia investointeja kuten uutta jätevedenpuhdistamoa. Vesihuollon palvelumaksuhintoihin ei tule yleiskorotusta, mutta hinnastoa uudistetaan asiakasystävällisemmäksi. Kiinteistöjen hyötyjätteiden maksut eivät nouse, ainoastaan sekajätemaksut nousevat 1,5 prosenttia. Sortti-asemien asiakasmaksut pysyvät ennallaan. Uudet maksut tulevat voimaan 1.1.2019.